چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

خط #نفوذ و خودزنی #پسابرجام

  ✍️ برخی رویکردهای مدیریتی بوی « #نفوذزدگی » می‌دهد. به نظر می‌رسد با دستکاری در ادراک و محاسبات روبرو هستیم. اگر قرار باشد آمریکا نقشه‌های ضد ایرانی خود را #به‌روز‌رسانی کند از کدام منافذ وارد می‌شود؟ 🔹روحانی بهتر از هرکس می‌داند اروپایی‌ها در توافقات 15 سال پیش، زیر همه تعهدات زدند. با این وجود،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 44295
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۷:۴۴

کرونا :

خط #نفوذ و خودزنی #پسابرجام

 

✍️ برخی رویکردهای مدیریتی بوی « #نفوذزدگی » می‌دهد. به نظر می‌رسد با دستکاری در ادراک و محاسبات روبرو هستیم. اگر قرار باشد آمریکا نقشه‌های ضد ایرانی خود را #به‌روز‌رسانی کند از کدام منافذ وارد می‌شود؟

🔹روحانی بهتر از هرکس می‌داند اروپایی‌ها در توافقات 15 سال پیش، زیر همه تعهدات زدند. با این وجود، توافق برای طیفی از عوام و خواص زینت داده شد. عجیب‌تر اینکه کسانی مانند لاریجانی به غرب خوش گمان شدند. #لاریجانی آبان 83 گفته بود در #مذاکرات پاریس، مروارید غلتان دادیم و آب‌نبات گرفتیم.

♦️آذر ۸۶ دانشجویی از لاریجانی پرسید «در مذاکرات 82 گفتید درّ غلطان دادیم و آب‌نبات گرفتیم، هنوز همان اعتقاد را دارید؟». لاریجانی:روحانی از راه‌هایی استفاده می‌کرد که صحیح نبود. مکررا به آنها درباره عواقب اینگونه #مذاکرات #هشدار دادهم. هنوز هم معتقدم درّ غلطان دادیم و آب‌نبات گرفتیم.

🔹آنها که از مذاکره با ترامپ یا دعوت او به تهران دم می زنند (چنانکه موسویان عضو اولین تیم مذاکره‌کننده و متهم ارائه اطلاعات به #بیگانگان گفت)، از روحانی می‌خواهند حلقوم برجام را بفشارد و آن را خفه کند! آرزوی آمریکاست که دولت ایران ضمن ادامه تعهدات #برجامی، پای #مذاکره بنشیند!

♦️نشریه #آتلانتیک : قبول مذاکره با #واشنگتن از سوی ایران، پذیرش #مرگ برجام است. رویکرد #ترامپ، تفاوتی با اوباما ندارد. او با تحریم به ایران فشار آورد تا به میز مذاکره بیاید. وقتی ایران مذاکره کند، پذیرفته که برجام وجود ندارد. روحانی با مذاکره امتیاز منزوی کردن آمریکا را از دست می دهد.

🔹راغفر در گفت‌وگو با دیپلماسی ایرانی، برخی سیاست‌های دولت را همسو با #آمریکا دانست و گفت « نابسامانی اقتصادی، به سیاست‌گذاری غلط دولت باز می‌گردد. تخصیص منابع ارزی به برباد رفتن ثروت ملی منجر شد. 20میلیارد دلار به کسانی داده شد که حتی اسم آنها برده نمی‌شود. کتاب #هنر #تحریم‌ها نوشته ریچارد نفیو را بخوانید،تمام این مسائل برنامه‌ریزی شده که چگونه منابع ارزی را به فنا دهند. صریح می‌گویم همسویی و هماهنگی میان #سیاست‌های #آمریکا و #اسرائیل با اقدامات غلط برخی مسئولین وجود دارد.

شاخها را تیزتر نکنید
دنبال کنید

♦️امضاکنندi نامه 38 اقتصاددان به روحانی: به مراجع امنیتی می گویم کودتای اقتصادی همسو باترامپ در حال وقوع است. این اخطاری است درباره طیفی که تفکر بازار آزاد را درباره #ارز #ترویج می‌کنند.دولت در کنترل یک حزب خاص است. #سفته‌بازی‌ها می‌تواند طبقات متوسط را زیر خط فقر بکشاند.

🔹با وجود خسارات ناشی از #سوء‌تدبیر‌های بزرگ در دو عرصه سیاست خارجی و اقتصادی، ناگهان می‌شنویم آقای جهانگیری با فرار به جلو می‌گوید «فساد متاسفانه بزرگ شده و به برخی مسئولین بالای کشور رسیده است، در دوره‌ای که می‌شد و می‌بایست جلوی فساد را می‌گرفتند، نگرفتند و برخی مسئولین را آلوده کردند. راه مبارزه با فساد این بود که با کسانی که به #فساد آلوده شده‌اند بدون تبعیض و بدون اینکه به کدام طیف و شخصیت وابسته است؛ برخورد شود.

♦️بسم الله! همین مقام مسئول (فارغ از اتهامات اقتصادی برادرش) باید به مراجع ذی‌ربط امنیتی و قضایی توضیح دهد در کدام فرآیند #تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، به واگذاری رانتی 18 میلیارد دلار ذخایر ارزی (با اسم مستعار «دلار جهانگیری» و در شکل و شمایل سوپرمنی که #مطبوعات #اجاره‌ای از او ترسیم می‌کردند) رسیدند و پس از آن هم مردم و #تولیدکنندگان و بازار را با نرخ #تورم‌زای 10- 11 هزار تومان تنها گذاشتند؟

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi