پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تضاد ماهوی راهبرد امام و رهبری با قاصران و مقصران و تسلیم طلبان

  ✍️امروز سی امین سالگرد اعلام قبول #قطعنامه_598 توسط حضرت امام #خمینی (ره) است. البته ارتش صدام به این قطعنامه ای که قبلا پذیرفته بود، پایبند نماند و چند روز بعد، به خیال اینکه ایران ضعیف شده، حمله به ایران را از سر گرفت. سازمان وطن فروش #منافقین در این حملات، ارتش متجاوز را همراهی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 44098
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۴۷

کرونا :

تضاد ماهوی راهبرد امام و رهبری با قاصران و مقصران و تسلیم طلبان

 

✍️امروز سی امین سالگرد اعلام قبول #قطعنامه_598 توسط حضرت امام #خمینی (ره) است. البته ارتش صدام به این قطعنامه ای که قبلا پذیرفته بود، پایبند نماند و چند روز بعد، به خیال اینکه ایران ضعیف شده، حمله به ایران را از سر گرفت. سازمان وطن فروش #منافقین در این حملات، ارتش متجاوز را همراهی کرد و توهم تسخیر چند روزه تهران با عملیات موسوم به فروغ جاودان را داشت. اما همین بلاهت، قتلگاه آنها در عملیات غرور آفرین مرصاد شد.

🔹 #تحریفگران تاریخ چنین القا می کنند که امام خمینی در تاریخ 29 تیر 67، از سر انفعال، قطعنامه را پذیرفت و #جمهوری_اسلامی تسلیم شد و بنابراین اکنون هم باید ” #مصلحت ” به خرج داد و در مقابل آمریکا و غرب تسلیم شد! این در حالی است که اولا در طول تاریخ، برخی خواص در تحمیل صلح به مقتدای حکومت دینی، قصور یا تقصیر داشته اند. و اگر آن قصور و تقصیر و کم کاری ها نبود، الزاما نیازی به صلح با دشمنِ سر موضع نبود.

♦️از همین منظر، امام خمینی (ره) درباره شرایط دشوار روزگار امام امام حسن (ع) و #صلح با #معاویه می فرماید “قصه امام حسن و قضیه صلح؛ آن هم صلح تحمیلی بود. برای این که امام حسن، دوستان خودش یعنی آن #اشخاص_خائن که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست #خلافش بکند، صلح کرد. صلح تحمیلی بود. این صلحی هم که حالا به ما می خواهند بگویند، این است. (صحیفه نور،جلد 20،صفحه 32)

🔸ایشان همچنین در #مظلومیت امام مجتبی فرمودند “امام حسن سلام الله علیه آنقدر گرفتاری که از این دوستان و اصحابش داشت از دیگران نداشت. اصحابی که توجه نداشتند که امام زمانشان روی چه نقشه دارد عمل کند با خیال کوچکشان با افکار ناقصشان در مقابلش می ایستادند و غارتش کردند، اذیتش کردند و عرض می کنم که شکستش دادند، #معاهده با دشمنش کردند و هزار جور بساط درست کردند. (صحیفه نور،جلد 8،صفحه 89)

شورای شهر دوگنبدان و قضاوت افکار عمومی
دنبال کنید

🔹ثانیا مرور مواضع حضرت امام ، از جمله در پیام پذیرش قطعنامه، منشور روحانیت (سوم اسفند 67)، پیام به مهاجرین جنگ تحمیلی (دوم فروردین 68 ) و … به وضوح نشان می دهد امام نگاه راهبردی و انقلابی را پررنگ تر از گذشته مورد پافشاری قرار داده و سنگ پیروزی های معجزه آسا را در آینده ای نه چندان دور گذاشته است. قطعا این رویکرد امیدوارانه و انقلابی و پر از نشاط اقدام و عمل و #مجاهدت و تدارک آینده، زمین تا آسمان، با نگاه منفعلانه و تسلیم طلبانه طیف های غربزده تفاوت دارد.

♦️تاسیس و تداوم همین رویکرد انقلابی در زمان حیات حضرت امام و جانشین حکیم و شجاع ایشان (حفظه الله تعال) بود که ایران را از کشوری در معرض تعدی و تجاوز و درگیر در درون مرزهای خود در دهه 60، به ابرقدرت منطقه ای در دهه 90 تبدیل کرد تا بارها با کمک بازوان #جبهه_مقاومت، طعم شکست و حقارت را به #آمریکا و #اسرائیل و #انگلیس (مثلث صهیونیسم مسیحی ) در #عراق و #لبنان و #سوریه و #فلسطین و #یمن بچشاند.

🔸هر چند دشمن و طیف همسو با آن کوشیدند برجام را به دستاویزی برای به تسلیم کشاندن جمهوری اسلامی قرار دهند اما خود آنها بارها در همین سه ساله پس از برجام با حقد و کینه شهادت داده اند که #نفوذ و اقتدار ایران در منطقه گسترش یافته، تا آنجا که به عنوان مثال، #اراده_ایران و محور #مقاومت در مقابل آمریکا (و جبهه حمایت از داعش) در عراق و سوریه و یمن و لبنان و فلسطین غالب شده و البته باید به #بدخواهان گفت “باش تا صبح دولتش بدمد/ کاین هنوز از نتایج سحر است”.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi