شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

روابط اقتصادی ایران با کرواسی متناسب با سطح خوب مناسبات سیاسی نیست/تاکید بر ارتقای همکاری ها

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،استریبور کیکرتس سفیر کرواسی در جمهوری اسلامی ایران با حمیدرضا فولادگر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- کرواسی ظهر امروز(یکشنبه ۱۵بهمن ماه) دیدار و گفتگو کرد. فولادگر در ابتدای این دیدار، با ابراز خرسندی از روند گسترش همکاریهای فی مابین در عرصه های گوناگون گفت: ایران و کرواسی در بخشهای گوناگون به ویژه صنعت،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41721
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸

کرونا :

روابط اقتصادی ایران با کرواسی متناسب با سطح خوب مناسبات سیاسی نیست/تاکید بر ارتقای همکاری ها

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،استریبور کیکرتس سفیر کرواسی در جمهوری اسلامی ایران با حمیدرضا فولادگر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- کرواسی ظهر امروز(یکشنبه ۱۵بهمن ماه) دیدار و گفتگو کرد.

فولادگر در ابتدای این دیدار، با ابراز خرسندی از روند گسترش همکاریهای فی مابین در عرصه های گوناگون گفت: ایران و کرواسی در بخشهای گوناگون به ویژه صنعت، تجارت و اقتصاد از تواناییهای بالایی برای ارتقای سطح همکاریهای خود برخوردارند که باید از آنها در جهت منافع مشترک بهره برد.

وی افزود: «همکاریهای پارلمانی پشتوانه مهمی برای توسعه روابط دوستانه دو کشور است که مجلس شورای اسلامی برای حمایت از ارتقای سطح مناسبات دو کشور تاکید دارد».

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی در بخش دیگری از سخنانش حجم اندک سطح مبادلات اقتصادی فی مابین را نسبت به گذشته مورد تأکید قرار داد و افزود: «با وجود روابط سیاسی خوب میان ایران و کرواسی و علاقه مندی مقامات بلندپایه دو کشور به توسعه روابط همه جانبه، روابط اقتصادی دو کشور متناسب با سطح مناسبات خوب سیاسی نمی باشد که باید با برنامه ریزی مناسب ارتقاء یابد».

فولادگر با اشاره به سفر آنی گروه دوستی پارلمانی کرواسی به ایران گفت: «سفر گروه دوستی پارلمانی کرواسی به تهران نشان از تمایل به توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور است و امیدواریم آهنگ کند روابط اقتصادی دو کشور با سفر گروه دوستی پارلمانی کرواسی شتاب خوشایندی بگیرد و حجم روابط دو کشور با توجه به مشکلات و موانع بانکی و ایجاد راهکارهای مناسب افزایش یابد».

براساس این گزارش استریبور کیکرنس سفیر کرواسی در تهران نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اشتراکات و پیوندهای عمیق دو کشور گفت: توسعه و گسترش همکاریها با ایران در بخشهای مختلف از جمله انرژی، توریسم و اقتصاد را برای کشورش مهم خواند.

فرماندارگچساران خواستار اهتمام بیشتر در راستای آموزش و نهادینه سازی فرهنگ مصرف بین دانش آموزان شد
دنبال کنید

وی با اشاره به پیشینه خوب همکاریهای پارلمانی دو کشور افزود: «پارلمان کرواسی از توسعه همکاری های همه جانبه با ایران حمایت میکند».

سفیر کرواسی ابراز امیدواری کرد روابط به میزان مطلوبی گسترش یابد و تأکید کرد: «ایرانیها برای سرمایه گذاری در صنایع کشتی سازی، پتروشیمی و گردشگری کرواسی علاقه مند هستند و شرکتهای داخلی کرواسی نیز در زمینه پروژههای زیربنایی و بخشهای انرژی علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران هستند».

گفتن است در این جلسه محمد نور قلی پور نماینده مردم کردکوی، عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر و حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور نیز حضور داشتند که نقطه نظراتشان را بیان کردند./

پایان پیام

یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۸

روابط اقتصادی ایران با کرواسی متناسب با سطح خوب مناسبات سیاسی نیست/تاکید بر ارتقای همکاری ها فولادگر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران -کرواسی گفت: روابط اقتصادی دو کشور متناسب با سطح مناسبات خوب سیاسی نمی باشد که باید با برنامه ریزی مناسب ارتقاء یابد. http://cdn.icana.ir/d/019/201802102681533213.jpg روابط,اقتصادی,ایران,با,کرواسی,متناسب,با,سطح,خوب,مناسبات,سیاسی,نیست/تاکید,بر,ارتقای,همکاری,ها Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi