سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آقای رئیس‌جمهور! نام آدمکشانی که قرآن و پرچم کشور را آتش زدند چیست؟!

سرویس سیاسی- واکنش رئیس‌جمهور به سخنان خطیب جمعه گذشته تهران در حالی صورت می‌گیرد که آیت‌الله صدیقی ضمن به رسمیت شناختن حق انتقاد و اعتراض مردم از مسئولین خواسته بود به مطالبات معیشتی آنان توجه کرده و با آنان صادقانه برخورد کنند، از سوی دیگر رئیس‌جمهور خود سابقه مشخص و روشنی در برخورد با منتقدین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 40682
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۷:۳۹

کرونا :

آقای رئیس‌جمهور! نام آدمکشانی که قرآن و پرچم کشور را آتش زدند چیست؟!

سرویس سیاسی-
واکنش رئیس‌جمهور به سخنان خطیب جمعه گذشته تهران در حالی صورت می‌گیرد که آیت‌الله صدیقی ضمن به رسمیت شناختن حق انتقاد و اعتراض مردم از مسئولین خواسته بود به مطالبات معیشتی آنان توجه کرده و با آنان صادقانه برخورد کنند، از سوی دیگر رئیس‌جمهور خود سابقه مشخص و روشنی در برخورد با منتقدین داشته و آنان را با تعابیر نامناسبی که تنها شمردن آن‌ها مثنوی هفتاد من کاغذ می‌طلبد مخاطب قرار داده است.
رئیس‌جمهور در آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی که پیش از ظهر دیروز در سالن اجلاس سران برگزار شد طی سخنانی عجیب گفت: هرکس حرف می‌زند یا اعتراضی می‌کند، یا خس و خاشاک است یا گاو یا گوساله و یا آشغال. این چه طرز حرف زدن است. چرا توهین کرده و بی‌ادبانه با جامعه برخورد می‌کنیم.
وی ادامه داد: عده‌ای آمده‌اند و اعتراض داشتند و برخی هم از این اعتراض‌ها سوء استفاده کردند، و این در همه جای دنیا وجود دارد و در لندن و نیویورک هم ممکن است اگر تظاهرات شود، عده‌ای بیایند و چند شیشه را شکسته و چند فروشگاه را غارت کنند، اما نباید همه را به یک چوب برانیم، بلکه باید دقیق سخن بگوییم به خصوص در تریبون‌های مقدس دقیق‌تر حرف بزنیم چرا که ملت ما ملت بزرگی هستند.
اظهارات رئیس‌جمهور واکنشی صریح و آشکار به بیانات آیت‌الله صدیقی در خطبه‌های جمعه گذشته تهران است که رسانه‌های زنجیره‌ای بخشی از اظهارات ایشان را تحریف و در اطراف آن دست به فضاسازی زدند.
سوال اساسی اینجا است که آیت‌الله صدیقی چه گفت و آیا ایشان مردم را خدای نکرده آشغال نامیدند؟
نگاهی به متن خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته تهران واقعیت را عیان می‌سازد.
آیت‌الله صدیقی چه گفت‌؟!
آیت‌الله صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته تهران تصریح کرد: در صحنه‌های خطر اقشار آسیب‌پذیر هستند که به میدان می‌آیند و هیچ‌گاه در این صحنه‌ها اشراف و بالانشینان سینه سپر نکرده‌اند پس باید در بودجه جهت حمایت از اقشار ضعیف جامعه را در نظر داشته باشیم چرا انقلاب ما انقلاب پابرهنگان است و باید توجه به آنها اولویت کار ما باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید تامین بودجه را همراه با مدیریت کارآمد در نظر بگیریم نه اینکه پول‌پاشی کنیم، توضیح داد: باید برای حل مشکل بیکاری علاوه بر تامین اعتبار، مدیریت کارآمد داشته باشیم چرا که بیکاری افسردگی و در نتیجه خشونت می‌آورد و پرخاش و خشونت به اغتشاش می‌انجامد.
خطیب جمعه تهران همچنین به اهمیت موضوع اعتنا و احترام به مردم اشاره کرده و گفت: شعارهای غربی و وعده‌های کاذب و مبتذل ممکن است رای قشری را جمع کند اما مردم ما متدین هستند و باید اعتراض و مطالبه‌شان شنیده شود و اگر می‌توانیم، مشکلات مردم را حل کنیم در غیر این صورت وعده بی‌جا ندهیم یعنی با مردم صادقانه سخن بگوییم و کار را به دست خود مردم بدهیم.
آیت‌الله صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آشوب‌های روی داده که به تخریب اموال عمومی و همچنین آسیب دیدن مردم بی‌گناه منتهی شد به حضور مردم در خیابان‌ها علیه آشوبگران پرداخته و تاکید کرد: اجتماع ملت، دریایی را ایجاد و آشغال‌ها را شست و تمیز کرد.
وی با بیان اینکه ملت ایران مشتی محکم بر دهان دشمن قسم‌خورده انقلاب کوباند، خاطرنشان کرد: ملت ایران در برابر هر توطئه‌ای که آمریکا بخواهد بر اساس توهم و جهالت و سردرگمی علیه‌مان داشته باشد بار دیگر ایستادگی خواهند کرد.
امام جمعه موقت تهران همچنین از تلاش‌های نیروی انتظامی تشکر کرد و گفت: شاهد بودیم که فرماندهان نیروی انتظامی خودشان در صحنه حضور داشتند و کتک خوردند و آسیب دیدند اما دست به اسلحه نبردند و کتک نزدند و بدون اینکه به کسی آسیب برسانند لیدرهای اغتشاشات را دستگیر کردند و این نشان از اقتدار، عزت و فرهنگ دارد.
چنان که دیده می‌شود آیت‌الله صدیقی صف مردم معترض به وضعیت اقتصادی را از آشوبگران جدا کرده و از مسئولین کشور رسیدگی به مشکلات آنان را خواستار شده است.
از سوی دیگر خطیب جمعه تهران تاکید کرده است که بایستی به اعتراضات و سخنان مردم گوش کرده و با آنان صادقانه سخن گفت.
توضیحات بعدی آیت‌الله صدیقی
مسئله چنان‌ که ذکر آن رفت روشن و واضح بوده و هیچ توهینی در کلام خطیب جمعه تهران جز احترام به مردم و به رسمیت شناختن مطالبات اقتصادی آحاد ملت در آن دیده نمی‌شد.
با این وجود خطیب موقت جمعه تهران در توضیحات بعدی تصریح کردند: بنده خوشبختانه در این خطبه بلندگوی مردم بودم و آنچه را که معترضان به مشکلات معیشتی توجه داشتند، به نمایندگی همه آنها، پشت تریبون نماز جمعه جهانی کرده و دردشان را به گوش مسئولان رساندم.
وی افزود: وقتی بنده می‌گویم مردم جمع شده‌اند، معاذالله نمی‌توانم بگویم که مردم چه هستند و روشن است که اگر دریایی به‌وجود آمده و موج این دریا «آشغال» را برده، همان فضای فتنه بوده است و اصلا کاری به اشخاص ندارم. خطیب جمعه تهران همچنین تصریح کرد: در این خطبه نهایت احترام را به مردم کردیم، از آنها تشکر کردیم و امکان ندارد من بخواهم به مردم حتی معترضان و آنهایی که به‌خاطر اعتراض بیرون آمدند هیچ بی‌احترامی بکنم.
از رئیس‌جمهور انتظار ظرفیت داریم
آیت‌الله صدیقی همچنین در واکنش به اظهارات دیروز روحانی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: آنچه که در خطبه نماز جمعه تهران به سمع مردم عزیز و نمازگزاران رسید تجلیل از مردم و تشکر فراوان از اجتماع مثال‌زدنی مردم در مقابله با آدم کشی، تخریب و آتش‌سوزی و سلب امنیت عمومی بود؛ بنده در نماز جمعه از مردم تشکر کرده و از حق اعتراض ایشان حمایت کردم.
وی با بیان اینکه، اعتراض حق معترضین است اما آشوب علیه مردم قابل ‌قبول نیست، تصریح کرد: از رئیس‌جمهور محترم انتظار ظرفیت داریم.
آیت‌الله صدیقی خطاب به روحانی گفت: ما دلسوز شما هستیم به جنگ با دشمنان بروید و شما مسئولیت کمرشکنی دارید و بهتر است فرصت خود را صرف خدمت و رفع مشکلات مردم کنید نه مقابله با یک طلبه.
سابقه خود را مرور کنید!
اظهارات دیروز روحانی مبنی بر اینکه باید با احترام با مردم سخن گفت از سوی دیگری نیز عجیب به نظر می‌رسد و آن سابقه رئیس‌جمهور در برخورد با منتقدین و هتاکی بی‌محابا به آنان است.
کافی است به لیستی از عباراتی بپردازیم که رئیس‌جمهور محترم در گفتار خود از آن‌ها در توصیف منتقدین خود بهره گرفته است.
به این عبارات توجه کنید: کم‌سواد، بی‌قانون، بی‌دین، حسود، افراطی، کاسب تحریم، بی‌شناسنامه، جیب‌بر، دنیا نادیده، مستضعف فکری، بیکار، متوهم، دین‌ناشناس، دارای خطای دید، بزدل، اهل سر و صدا، تخریبگر، زندگیشان در تفرقه است، بروند به جهنم ، فاسد، عقب‌مانده، ترسو، لرزان، عصر حجری، هوچی‌باز، تازه انقلابی شده، کودک و …
اینها تنها بخشی از کلماتی است که روحانی در پاسخ به منتقدین خود از آنها استفاده کرده و سخن گفتن ایشان از لزوم احترام به مردم از این منظر عجیب و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.
از اوباش سال ۷۸ چه خبر؟!
به ۱۸ سال پیش برگردیم، روحانی ۲۳ تیر ۱۳۷۸ طی سخنانی علیه آشوبگران گفته بود: اگر منع مسئولان نبود، مردم ما، جوانان مسلمان غیور و انقلابی ما این عناصر اوباش را تکه‌تکه و قطعه‌قطعه می‌کردند، دولت و مقامات امنیتی کاملا و با دقت مسائل را تحت نظر دارند و این گروهک‌ها و اوباش چیزی نیستند که بتوانند برای مردم ما نگرانی به وجود آورند.
چنان که می‌بینیم رئیس‌جمهور محترم که آن روزها دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور بود آشوبگران آن روزها را اوباشی خوانده بود که اگر جلوی مردم گرفته نمی‌شد تکه‌تکه و قطعه‌قطعه شده بودند!
ولی امروز چه شده است که رئیس‌جمهور محترم بدون توجه به اقدامات آشوبگران که ضمن تعرض به اموال عمومی خون بی‌گناهانی را بر زمین ریخته‌اند از لزوم احترام به آنان سخن می‌گویند.
سوال اینجا است که آشوبگران متعرض به جان و اموال مردم که قرآن، پرچم کشور، چند حسینیه و امام‌زاده را به آتش کشیدند چه می‌توان خواند و در توصیف آنان چه عباراتی را می‌توان به کار برد؟
حضور میلیونی مردم در سراسر کشور این آشوبگران را از کف و سطح خیابان‌ها زدود و چهره اصیل و انقلابی کشور را به جهانیان نشان داد، بی‌شک چهره ایران اسلامی را همان‌ها که به مساجد و حسینیه‌ها حمله کرده و خانواده‌هایی را عزادار ساختند تصویرگر نمی‌شوند و در توصیف آنان محترمانه‌تر از آیت‌الله صدیقی نمی‌توان سخن گفت.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi