پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دولت یازدهم نگاه دقیقی به مسایل زیست محیطی دارد

به گزارش ایرنا، سید ˈمحمد مجابیˈ عصر روز دوشنبه در نخستین جشنواره رسانه و محیط زیست که با حضور جمعی از مسوولین و خبرنگاران در سالن همایش های نمایشگاه بین المللی استان قزوین برگزار شد، افزود: دولت برای حفاظت و حمایت بیشتر از محیط زیست سه فصل حفاظت، اصلاح ساختار و اقتصاد محیط زیست را

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3926
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۹:۱۳

کرونا :

دولت یازدهم نگاه دقیقی به مسایل زیست محیطی دارد

دولت یازدهم نگاه دقیقی به مسایل زیست محیطی دارد 4

به گزارش ایرنا، سید ˈمحمد مجابیˈ عصر روز دوشنبه در نخستین جشنواره رسانه و محیط زیست که با حضور جمعی از مسوولین و خبرنگاران در سالن همایش های نمایشگاه بین المللی استان قزوین برگزار شد، افزود: دولت برای حفاظت و حمایت بیشتر از محیط زیست سه فصل حفاظت، اصلاح ساختار و اقتصاد محیط زیست را مشخص کرده است .

وی اضافه کرد: همواره حفظ کردن بر بازسازی مقدم است و کشور ایران مملو از منابع سرشار، تنوع گونه های زیستی و موقعیت اکوسیستمی است که حفظ این همه ارزش، از اولویت ویژه ای برخوردار است.

مجابی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در بخش حفاظت از آب، خاک و هوا برنامه خاصی تدوین کرده است و هر یک را با جدیت پیگیری می کند.

وی تصریح کرد: در فصل اصلاح ساختار بر اساس قانون اساسی، حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است و باید این ظرفیت به وجود آمده در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها گنجانده شود.

مجابی اضافه کرد: آحاد جامعه نیز باید برای حفظ محیط زیست ورود جدی کرده و فعالان این حوزه به عنوان پرچمداران صیانت از سلامت جامعه، سازمان حفاظت محیط زیست را یاری کنند.

معاون توسعه مدیریت،حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اظهارکرد: در کشور ما اقتصاد کلان شامل چهار بخش صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی است که اهمیت هر یک از آنها بر کسی پوشیده نیست، ولی استقرار این صنایع باید همراه با رعایت مسایل زیست محیطی باشد تا اقتصاد محیط زیست نیز تحقق یابد.

مجابی، اقتصاد محیط زیست را در ارزش گذاری منابع دانست و در ادامه به نقش رسانه ها پرداخت و گفت: موثرترین نهاد در زمینه اگاهی بخشی به مردم، رسانه ها هستند.

پوپولیست ها به میدان آمده اند؛از ماجرای آرژانتین عبرت بگیریم
دنبال کنید

مجابی ادامه داد: رسانه ها باید بدون هیچگونه اغماضی و بطور شفاف به مباحث زیست محیطی ورود کنند و به آگاه سازی جامعه بپردازند.

وی یادآور شد: استان قزوین به دلیل موقعیت آب و هوایی و اکوسیستمی دارای دشت، جنگل، بیابان، کوه و گونه های متنوع جانوری و گیاهی است و البته با تهدیدهای زیادی نیز مواجه می باشد .

مجابی در پایان ضمن قدردانی از استاندار قزوین به منظور توجه ویژه به محیط زیست استان گفت: کارهای متعددی در زمینه محیط زیست در استان انجام شده که برگزاری نمایشگاه اقتصاد و فرهنگ محیط زیست نیز نمونه بارز آن است که نشان دهنده توجه مسوولین استان به امر محیط زیست است.

نمایشگاه اقتصاد و فرهنگ محیط زیست از روز یکشنبه هفته جاری کار خود را آغاز کرده و تا 20 خرداد ماه سال جاری به مدت چهار روز برای بازدید عموم علاقه مندان دایر است .

7390/ 614 ** 1552

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
دولت یازدهم نگاه دقیقی به مسایل زیست محیطی دارد 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi