جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برنامه ریزی در حوزه پدافند غیرعامل در اولویت کاری ادارات باشد

گچساران- رئیس شورای پدافند غیر عامل شهرستان گچساران گفت: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و دولت درباره اهمیت اجرای برنامه های پدافند غیرعامل باید برنامه ریزی در حوزه پدافند غیرعامل در اولویت کاری ادارات باشد. به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبد الرحیم رحیمی فرماندار گچساران در جلسه هماهنگی برگزاری هفته پدافند غیرعامل که

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38284
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

کرونا :

برنامه ریزی در حوزه پدافند غیرعامل در اولویت کاری ادارات باشد

گچساران- رئیس شورای پدافند غیر عامل شهرستان گچساران گفت: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و دولت درباره اهمیت اجرای برنامه های پدافند غیرعامل باید برنامه ریزی در حوزه پدافند غیرعامل در اولویت کاری ادارات باشد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبد الرحیم رحیمی فرماندار گچساران در جلسه هماهنگی برگزاری هفته پدافند غیرعامل که باحضور مسئولین شهرستان در محل فرمانداری برگزار گردید، گفت: پدافند غیرعامل به معنای رعایت اصول ایمنی در برابر تهدیدها و حوادث طبیعی و غیر طبیعی درهمه حوزه ها می باشد.

فرماندار گچساران افزود: هفته پدافند غیر عامل فرصت مغتنمی است که با اجرای برنامه های مفید، متنوع و فراگیر در عرصه های عمومی و تخصصی نسبت به معرفی دستاوردهای حوزه پدافند غیر عامل و گفتمان سازی عمومی و نهادینه کردن آن در جامعه اقدام شود.

وی با اشاره به آغاز هفته پدافند غیرعامل از ششم تا یازدهم آبان به نام هفته پدافند غیر عامل اظهار داشت: این نامگذاری و روزشماری از تقویم نشان‌دهنده ارزش و اهمیت پدافند غیرعامل در کشور است.

رئیس شورای پدافند غیر عامل شهرستان گچساران بیان داشت: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و دولت “تدبیر و امید” درباره اهمیت اجرای برنامه های پدافند غیرعامل باید برنامه ریزی در حوزه پدافند غیرعامل در اولویت کاری ادارات باشد.

عبدالرحیم رحیمی با اشاره به ضرورت وجود دستگاههای مولد برق برای مواقع بحرانی در ادارات از مسئولین خواستند تا «اطلاعات مولد برق اضطراری» دستگاه متبوع خود را به دبیرخانه پدافند غیرعامل فرمانداری ارسال نمایند.

برنامه ریزی در حوزه پدافند غیرعامل در اولویت کاری ادارات باشد 3

وی با تاکید بر آمادگی بیش از بیش ادارات برای مقابله با مواقع بحرانی اظهار داشت: با برنامه ریزی و مدیریت میتوان ضمن جلوگیری و کم نمودن خسارات در مواقع بحران زا و حوادث غیرمترقبه مردم و همشهریان را از مزایای پدافند غیرعامل آگاه نمود.

جوابیه ای به اظهارات دکتر تاج گردون / تهدید به مرگ سیاسی نموده / عذرخواهی
دنبال کنید

رحیمی با بیان این مطلب که امروزه کشور ما یکی از مقتدرترین کشورهای جهان است تصریح کرد: ما به جهانیان ثابت کردیم که در همه زمینه ها چه نظامی و چه جنگ نرم آمادگی دفاع از میهن اسلامیمان را داریم.

وی تصریح کرد: خیلی از کشورهای عربی و اروپائی تاب و تحمل تحریم های آمریکا را ندارند اما ما با اقتدار با توکل بر خدا و ارشادات رهبر فرزانه انقلاب و تدابیر دولت تدبیر و امید در مقابل این تحریم ها ایستادیم و بر عزت و افتخارات ایران اسلامی افزوده شد.

عبدالرحیم رحیمی با بیان این مطلب که مسئله پدافند غیرعامل از زمان صدر اسلام و پیامبر اکرم (ص) وجود داشته است فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در بین مدیران و آحاد جامعه را مهم دانست.

عبدالرحیم رحیمی با بیان این مطلب که  شنبه ششم آبان ماه همزمان با سراسر کشور زنگ پدافند غیرعامل در مدارس شهرستان به صدا در خواهد آمد از ادارات شهرستان خواستند تا  با برنامه ریزی و ارسال برنامه کاری خود به فرمانداری آمادگی لازم را برای اجراء برنامه های این هفته داشته باشند.

فرماندار گچساران  اجرای مانور پدافند غیر عامل در سطح شهرستان، برگزاری کارگاههای آموزشی، نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مدارس، اجرای مانور نجات و امداد در مدارس و آشنایی دانش آموزان با پدافند غیر عامل، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر و اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی را از مهمترین برنامه های اجرایی در هفته پدافند غیر عامل شهرستان گچساران  عنوان کرد.

لینک منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi