شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

خیال آسوده آپارتایدمذهبی میانمار در نسل کشی مسلمانان روهینگیا / لزوم ورود نیروهای کلاه آبی سازمان ملل

نقوی حسینی: خیال آسوده آپارتایدمذهبی میانمار در نسل کشی مسلمانان روهینگیا / لزوم ورود نیروهای کلاه آبی سازمان ملل سرویس سیاسی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آپارتاید مذهبی میانمار در حال سلاخی کردن مسلمانان این کشور است و هیچ کس هیچ اقدامی انجام نمی دهد. سید حسین نقوی حسینی در گفت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36218
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷

کرونا :

خیال آسوده آپارتایدمذهبی میانمار در نسل کشی مسلمانان روهینگیا / لزوم ورود نیروهای کلاه آبی سازمان ملل
نقوی حسینی:

خیال آسوده آپارتایدمذهبی میانمار در نسل کشی مسلمانان روهینگیا / لزوم ورود نیروهای کلاه آبی سازمان ملل

سرویس سیاسی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آپارتاید مذهبی میانمار در حال سلاخی کردن مسلمانان این کشور است و هیچ کس هیچ اقدامی انجام نمی دهد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به دور جدید کشتار مسلمانان میانمار گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تشدید نسل کشی مسلمانان میانمار را به شدت محکوم می کند و خواهان موضع گیری جهان اسلام در دفاع از این انسان های رنج کشیده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است مراجع بین المللی نظیر شورای امنیت سازمان ملل ، کمیته حقوق بشر سازمان ملل یا حتی نیروهای کلاه آبی حافظ صلح وارد عمل شوند.

وی بیان داشت: سازمان ملل متحد یا کمیته حقوق بشر سازمان ملل که به دلیل اعدام یک قاچاقچی اقدام به صدور بیانیه می کنند اما در مورد نسل کشی فجیع مسلمانان میانمار سکوت کرده اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رژیم میانمار دور جدیدی از نسل کشی مسلمانان روهینگیا را آغاز کرده است و مدعیان حقوق بشر تنها نظاره گر این فاجعه هستند.

وی تصریح کرد: نکته تاسف انگیز سکوت نهادهای حقوق بشری اینجاست که آنها از صدور یک بیانیه یا اعلامیه نمایشی در دفاع از مسلمانان میانمار طفره رفته اند.

نقوی حسینی گفت: آپارتاید مذهبی میانمار در حال سلاخی کردن مسلمانان این کشور است و هیچ کس هیچ اقدامی انجام نمی دهد.

این اپلیکیشن به شما می‌گوید ممنوع‌الخروج هستید یا نه
دنبال کنید

وی تاکید کرد: سازمان همکاری های اسلامی به طور جدی در جهت دفاع از مسلمانان میانمار وارد عمل شود.

میانمار ۳۴۰۶۷۵۵/۱۰/۲۰۱۶ ۱:۵۱:۱۶ PMhttp://media.icana.ir/Image/2016/05/201605103122175649_Thum.jpg

میانمار

گفتنی است که دکتر آنیتا شاگ، سخنگوی شورای روهینگیای اروپا (ERC) در گفتگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: در حملات ۳ روز اخیر ارتش میانمار در ایالت آراکان ۲ تا ۳ هزار مسلمان کشته شده اند.

وی افزود: این قتل عام مسلمانان میانمار نسبت به سال ۲۰۱۲ و اکتبر گذشته صد برابر شده است. اوضاع هیچ گاه به این اندازه وخیم نبوده است.

سخنگوی شورای روهینگیای اروپا با بیان این که با یک نسل کشی آرام در آراکان مواجه هستیم، تصریح کرد: در قتل عامی که روز گذشته در روستای سائوپارای راتاهونگ صورت گرفت، بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ مسلمان کشته شدند و در این کشتار تنها یک پسربچه زنده مانده است.

سازمان ملل متحد نیز مسلمانان میانمار را که از طرف دولت این کشور از حقوق شهروندی محروم شده اند، را به عنوان «اقلیت دینی که در معرض بیشترین ظلم های انسانی در جهان قرار دارند» می شناسد.

در پی بروز درگیری در ایالت میانمار در سال ۲۰۱۲ میان بوداییان و مسلمانان تراژدی روهینگیا برملا شد. در این درگیری ها شمار بسیاری که اغلب آنها را مسلمانان تشکیل می دادند، کشته شدند؛ صدها خانه و محل کار سوزانده شده و هزاران نفر به دلیل وقایع خشونت بار مجبور به ترک این منطقه شدند./

پایان پیام

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۷

سید حسین نقوی حسینی

خیال آسوده آپارتایدمذهبی میانمار در نسل کشی مسلمانان روهینگیا / لزوم ورود نیروهای کلاه آبی سازمان ملل سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آپارتاید مذهبی میانمار در حال سلاخی کردن مسلمانان این کشور است و هیچ کس هیچ اقدامی انجام نمی دهد. http://media.icana.ir//Image/2015/07/110850_Thum.jpg£سید حسین نقوی حسینی£سید حسین نقوی حسینی خیال,آسوده,آپارتایدمذهبی,میانمار,در,نسل,کشی,مسلمانان,روهینگیا,/,لزوم,ورود,نیروهای,کلاه,آبی,سازمان,ملل Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi