شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بر توسعه و گسترش همکاری های بین ایران و پرتغال تاکید کرد

کاتب در دیدار با نماینده ویژه پارلمان پرتغال: بر توسعه و گسترش همکاری های بین ایران و پرتغال تاکید کرد سرویس بین الملل عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:دو کشور  ایران و پرتغال از ظرفیت های بسیاری برای توسعه و گسترش همکاری های فیمابین برخوردار هستند که باید از آن بهره برد. به گزارش خبرگزاری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36018
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶

کرونا :

بر توسعه و گسترش همکاری های بین ایران و پرتغال تاکید کرد
کاتب در دیدار با نماینده ویژه پارلمان پرتغال:

بر توسعه و گسترش همکاری های بین ایران و پرتغال تاکید کرد

سرویس بین الملل
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:دو کشور  ایران و پرتغال از ظرفیت های بسیاری برای توسعه و گسترش همکاری های فیمابین برخوردار هستند که باید از آن بهره برد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ آقای آدانو سیلوا نماینده ویژه رییس پارلمان پرتغال و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پرتغال که برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری کشورمان به تهران سفر کرده است، امروز یکشنبه  (15/05/96) با غلامرضا کاتب، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون چشم انداز روابط دوجانبه، همکاری های پارلمانی و بین­ المللی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

کاتب در ابتدای این دیدار ضمن  تشریح روند برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و فرایند جایگاه مجلس شورای اسلامی و نیز سابقه طولانی مراودات جمهوری اسلامی ایران و پرتغال در عرصه ­های گوناگون از گسترش روابط پارلمانی بین ایران- پرتغال استقبال نمود.

وی در ادامه این دیدار گفت:  مذاکره مقامات دو کشور در بالاترین سطح می تواند به تعمیق  و تسهیل روابط در عرصه های مختلف کمک نماید، دیدار رییس جمهور و رئیس پارلمان پرتغال از ایران می تواند فصل جدیدی در همکاری بگشاید.   

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با تشریح تحولات منطقه و سیاست جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت و ثبات در منطقه  یادآور شد:«نگاه و مواضع مشترک ما و پرتغال در زمینه مبارزه با  تروریسم، ارزشمند و مهم است. آمریکا در خاورمیانه و بقیه نقاط جهان از گروه های مختلف تروریستی حمایت می کند و این اختلاف اصلی ما با امریکاست».

پدافند هوایی به توان مقابله با اهداف دور ایستا رسیده است
دنبال کنید

نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشینه  ارتباطات فرهنگی دو کشور، افزود: «دو کشور  از ظرفیت های بسیاری برای توسعه و گسترش همکاری های فیمابین برخوردار هستند که باید از آن بهره برد».

آدائو سیلوا رییس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران نیز در این دیدار با اشاره به روند انتخابات در پرتغال، از سفر به تهران و شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران ابراز خرسندی  کرد وگفت: پیام ایران را از رییس جمهوری ایران در خصوص همکاری گسترده با همه کشورها به ویژه با اتحادیه اروپا در مراسم ادای سوگند دریافت کردیم . با بسیاری از بحث های رئیس جمهور ایران موافق هستیم و این بسیار خوب است که رئیس جمهور در حضور نمایندگان و مقامات خارجی، عقاید و برنامه های خود را توضیح دهد و چشم اندازی برای آینده ترسیم نماید. امیدواریم در فضای کنونی ایران و پرتغال شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط فیمابین باشند.

وی در ادامه این دیدار با اشاره به لزوم تقویت روابط پارلمان­ های دو کشور بر گفتگو و رایزنی بیشتر گروه های دوستی ایران و پرتغال تاکید کرد و گفت: گروه­ های دوستی و دیپلمات ­های ما سخت کار می ­کنند تا زمینه­ های همکاری بیشتری فراهم شود. پرتغال خواهان تقویت روابط پارلمانی دو کشور به عنوان عامل تسهیل و تسریع همکاری ­های ایران و پرتغال است و در این راستا مفتخر است ظرف ماه گذشته میزبان دو هیات پارلمانی از ایران بوده است.

آدائو سیلوا در پایان این دیدار با اشاره به موافقت­نامه­ های دو کشور گفت: لغو روادید سیاسی و خدمت، پرواز مستقیم تهران و لیسبون، افزایش صدور روادید گردشگری و تسهیل همکاری ­های بانکی در دستگاه ­های ذیربط پرتغال، فرایند اداری خود را طی می­ کنند و در آینده نزدیک به مرحله اجرا خواهند رسید. ما خواهان توسعه روابط تجاری و اعتماد متقابل هستیم و بدون آن صلح معنا ندارد./

روابط خوب ایران و الجزایر در تمامی زمینه‌ها باید گسترش یابد/ پیام رییس جمهوری الجزایر برای دکتر روحانی
دنبال کنید

پایان پیام

یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۶

دیدار کاتب با رئیس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران

بر توسعه و گسترش همکاری های بین ایران و پرتغال تاکید کرد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:دو کشور  ایران و پرتغال از ظرفیت های بسیاری برای توسعه و گسترش همکاری های فیمابین برخوردار هستند که باید از آن بهره برد. http://media.icana.ir//Image/2017/08/201708104684257225_Thum.jpg£دیدار کاتب با رئیس گروه دوستی پارلمانی پرتغال و ایران£ بر,توسعه,و,گسترش,همکاری,های,بین,ایران,و,پرتغال,تاکید,کرد Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi