شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳

زمینه های مذاکره تاکتیکی بین ریاض و تهران در حال فراهم شدن است

فلاحت پیشه: زمینه های مذاکره تاکتیکی بین ریاض و تهران در حال فراهم شدن است سرویس سیاسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: واقعیت جالب دیدار مقتدی صدر با محمد بن سلمان این است که عربستان تن به مذاکرات سنی – شیعه تن دادند که در قاموس وهابی سعودی ها به شدت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36002
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

کرونا :

زمینه های مذاکره تاکتیکی بین ریاض و تهران در حال فراهم شدن است
فلاحت پیشه:

زمینه های مذاکره تاکتیکی بین ریاض و تهران در حال فراهم شدن است

سرویس سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: واقعیت جالب دیدار مقتدی صدر با محمد بن سلمان این است که عربستان تن به مذاکرات سنی – شیعه تن دادند که در قاموس وهابی سعودی ها به شدت مورد نکوهش است.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: واقعیات میدانی خاورمیانه ، عربستان را ناچار به تغییرات رفتاری تاکتیکی کرده است.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ عنوان نشانه ای دال بر تغییر راهبردی رفتار سعودی ها وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: تغییر رفتار سعودی ها فی نفسه نشان می دهد که قدرت نظامی و مالی ریاض در معادلات و تنش های منطقه به شدت تحلیل رفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عربستان ظرف شش سال گذشته با توسل به سیاست مشت آهنین در عراق ، سوریه ، یمن و اخیرا قطر رفتار کرده است ، آنها همین رویکرد را در مقابل ایران دنبال کردند.

وی تصریح کرد: واقعیات میدانی خاورمیانه برخلاف خواست و میل سعودی رقم خورد تا عربستان ناچار به نوعی چرخش و ارسال پیام هایی متفاوت کرده است.

فلاحت پیشه با پیش کشیدن سفر مقتدی صدر به جده و تغییر رفتار رهبرجریان صدر ، گفت: واقعیت جالب دیدار مقتدی صدر با محمد بن سلمان این است که عربستان تن به مذاکرات سنی – شیعه تن دادند که در قاموس وهابی سعودی ها به شدت مورد نکوهش است.

آمریکا دامنه‌های ۲۷ وبگاه ایرانی را مسدود کرد
دنبال کنید

وی بیان داشت: اگرچه مقتدی صدر مواضعی را برای نزدیکی به ریاض تخاذ کرده است اما طرف مقابل هم ناچار به عقب نشینی از برخی اقدامات تخاصم جویانه شده است.

این نماینده مجلس دهم گفت: عربستان با پذیرش ریاست جمهوری بشار اسد در سوریه ، مجموعه شرایط را به گونه ای دنبال می کند که به شکل تاکتیکی زمینه مذاکره با ایران را فراهم کند.

وی تاکید کرد: بازیگرانی که وارد چانه زنی شده اند تلاش کردند منافع طرف مقابل را در نظر بگیرند که نشان می دهد در سطح بالاتر می توان مذاکره کنند.

فلاحت پیشه گفت: جنایاتی که رژیم سعودی مرتکب شده را نمی توان فراموش کرد و باید جبران شود اما واقعیت دیگری نیز وجود دارد که نباید از تشدید تنش ها استقبال کرد./

پایان پیام

 

 

 

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۶

حشمت الله فلاحت پیشه

زمینه های مذاکره تاکتیکی بین ریاض و تهران در حال فراهم شدن است عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: واقعیت جالب دیدار مقتدی صدر با محمد بن سلمان این است که عربستان تن به مذاکرات سنی – شیعه تن دادند که در قاموس وهابی سعودی ها به شدت مورد نکوهش است. http://media.icana.ir//Image/2016/04/201604100049686065_Thum.jpg£حشمت الله فلاحت پیشه£ زمینه,های,مذاکره,تاکتیکی,بین,ریاض,و,تهران,در,حال,فراهم,شدن,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi