شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

شباهت رفتاری محمد بن سلمان با ترامپ / نیازولیعهدسعودی به تنش زدایی با ایران

جمالی نوبندگانی تشریح کرد: شباهت رفتاری محمد بن سلمان با ترامپ / نیازولیعهدسعودی به تنش زدایی با ایران سرویس سیاسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: معضل بزرگ محمد بن سلمان این است که در ریاض و میان شاهزاده های سعودی دارای مقبولیت نیست ، وی در حال سرکوب منتقدان داخلی است و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35961
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۴۷

کرونا :

شباهت رفتاری محمد بن سلمان با ترامپ / نیازولیعهدسعودی به تنش زدایی با ایران
جمالی نوبندگانی تشریح کرد:

شباهت رفتاری محمد بن سلمان با ترامپ / نیازولیعهدسعودی به تنش زدایی با ایران

سرویس سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: معضل بزرگ محمد بن سلمان این است که در ریاض و میان شاهزاده های سعودی دارای مقبولیت نیست ، وی در حال سرکوب منتقدان داخلی است و در سیاست خارجی باید به آرامش نسبی دست پیدا کند.

محمدجوادجمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: محمدبن سلمان سیاستمداری جوان و کم تجربه است که دارای شباهت های رفتار با دونالد ترامپ است که نمود آن را در رجزخوانی های بدون پشتوانه و تلاش برای معامله مشاهده می کنیم.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ و بن سلمان با تهدید یا خط و نشان کشیدن برای ایران تلاش می کنند هزینه های چانه زنی را برای تهران بالاببرند و در چانه زنی ها امتیازات بیشتری مطالبه کنند.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی که سابقه ۸ سال جنگ تحمیلی را در کارنامه دارد و توانست تحریم های خصمانه را با تفاهم برجام شکست بدهد فریب بازی رئیس جمهوری آمریکا و ولیعهد سعودی را نمی خورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سعودی ها در عراق ، سوریه ، یمن و حتی لبنان متحمل شکست های دومینویی شده اند در عین حال ترکیه و قطر را نیز از دست داده اند ؛ این وضعیت یعنی عربستان در خاورمیانه تحقیر شده است.

وی بیان داشت: مسئله امروز ریاض این است که آنها ناچار به درک قدرت نرم جمهوری اسلامی در خاورمیانه شده اند و برای کاهش هزینه های کمرشکن جنگ نیابتی و مهندسی تروریسم چاره ای جز کاهش تنش ها با ایران ندارد.

واعظی: دولت از سرمایه مردم در بورس صیانت می‌کند
دنبال کنید

جمالی نوبندگانی گفت: معضل بزرگ محمد بن سلمان این است که در ریاض و میان شاهزاده های سعودی دارای مقبولیت نیست ، وی در حال سرکوب منتقدان داخلی است.

وی تاکید کرد: ولیعهد سعودی برای انتقال قدرت از پدر نیازمند ایجاد آرامش نسبی در داخل عربستان و در سیاست خارجی به ویژه تعامل با ایران است.

این نماینده مجلس دهم ضمن مضحک خواندن تهدیدات محمد بن سلمان علیه ایران ، گفت: شاهزاده خام سعودی که بدون در نظرگرفتن فاکتورهای قدرت میدانی و مشروعیت مردمی جمهوری اسلامی تلاش می کرد ژستی شبیه صدام بگیرد ،اما براساس برخی شواهد به دنبال ارسال پالس های مثبت برای تهران است.

وی در انتها گفت: علی رغم تهدیدات پیشین ولیعهد سعودی تهران تلاش می کند با نگاهی مثبت به روابط با عربستان می نگرد زیرا معتقد است تنش میان دو کشور مسلمان تنها به نفع آمریکا ورژیم صهیونیستی است./

پایان پیام

سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۷

محمد جواد جمالی نوبندگانی

شباهت رفتاری محمد بن سلمان با ترامپ / نیازولیعهدسعودی به تنش زدایی با ایران عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: معضل بزرگ محمد بن سلمان این است که در ریاض و میان شاهزاده های سعودی دارای مقبولیت نیست ، وی در حال سرکوب منتقدان داخلی است و در سیاست خارجی باید به آرامش نسبی دست پیدا کند. http://media.icana.ir//Image/2016/06/201606108385640448_Thum.jpg£محمد جواد جمالی نوبندگانی£ شباهت,رفتاری,محمد,بن,سلمان,با,ترامپ,/,نیازولیعهدسعودی,به,تنش,زدایی,با,ایران Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi