چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت از فیلم من روحانی هستم شکایت نمی کند

حسین نوش آبادی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در شهرکرد افزود: کسانی که می خواهند فیلم یا اثر تصویری تولید کنند باید از سازمان سینمایی مجوز ساخت دریافت کنند و فیلم من روحانی هستم بدون طی مراحل قانونی ساخته شده است و هیچ گونه مجوز تولید و نشر از وزارت فرهنگ

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3518
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵

کرونا :

دولت از فیلم من روحانی هستم شکایت نمی کند

حسین نوش آبادی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در شهرکرد افزود: کسانی که می خواهند فیلم یا اثر تصویری تولید کنند باید از سازمان سینمایی مجوز ساخت دریافت کنند و فیلم من روحانی هستم بدون طی مراحل قانونی ساخته شده است و هیچ گونه مجوز تولید و نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ نکرد.

وی یادآوری کرد:چه فیلم مستند و چه فیلم سینمایی باید مجوز ساخت بگیرد اما دولت به لحاظ حقوقی پیگیر موضوع ساخت فیلم نشد و باخودگذشتی به دنبال شکایت نرفت و امید است سازندگان فیلم در آثار بعدی خود،قانون و عرف و حقیقت را در ملاک قرار دهند.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو از تدوین لایحه نظام جامع هنرمندان در کشور خبر داد.

نوش آبادی گفت: این لایحه اکنون در دستورکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته وپس از تدوین نهایی ، به هیات دولت ارائه می شود.

وی تصریح کرد:این لایحه به عنوان نظام جامع امور صنفی هنرمندان خواهد بود و یک هویت حقوقی برای هنرمندان است تا به واسطه آن سازمانی جامع همانند سازمان نظام مهندسی یا نظام پرستاری برای هنرمندان را فراهم کند.

نوش آبادی یادآوری کرد: با تصویب این لایحه، سازمان نظام جامع هنرمندان به صورت قانونی،در سطح استان های نیز راه اندازی می شود.

معاون حقوقی،امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تصویب قانون کپی رایت نیز گفت:لایحه جامع حمایت از حقوق مالکیت فکری و معنوی آثار هنری و ادبی، مرحله نهایی خود را در کمیسیون های تخصصی دولت طی می کند.

پیام تسلیت فراکسیون اصولگرایان رهراون ولایت درپی درگذشت نماینده مردم سلماس
دنبال کنید

وی افزود: این لایحه پس از تصویب در کمیسیون های تخصصی، در دستورکار دولت قرار خواهد گرفت و امید است تا پایان بهار امسال به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی گفت: این لایحه اقدام بلندی در راستای صیانت از مولفان و پدیدآورندگان و صاحبان آثار فرهنگی هنری و ادبی است.

نوش آبادی اظهارکرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتقاد دارد بخشی از حقوق مولفان و پدیدآورندگان آثار هنری و فرهنگی و ادبی نادیده گرفته شده است و این قانون می تواند در راستای حمایت از هنرمندان نقش ایفا کند.

به گزارش ایرنا،معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده بود.

در این آیین جواد کارگران دهکردی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

7359/546

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
دولت از فیلم من روحانی هستم شکایت نمی کند 3 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi