پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مبارزه با مواد مخدر مسئولیتی همگانی است.

فرهاد محمدی معاون فرماندار باشت در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر باشت به انحرافات اجمتماعی حاصل از مواد مخدر اشاره و افزود: بسیاری از انحرافات اجتماعی حاصل استفاده و مصرف مواد مخدر است که به دنبال اعتیاد ، انحرافات اجتماعی فراوانی از جمله دزدی و فساد را در پی خواهد داشت. فرهاد محمدی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 32347
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷

فرهاد محمدی معاون فرماندار باشت در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر باشت به انحرافات اجمتماعی حاصل از مواد مخدر اشاره و افزود: بسیاری از انحرافات اجتماعی حاصل استفاده و مصرف مواد مخدر است که به دنبال اعتیاد ، انحرافات اجتماعی فراوانی از جمله دزدی و فساد را در پی خواهد داشت.

فرهاد محمدی معاون فرماندار باشت در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر باشت به انحرافات اجمتماعی حاصل از مواد مخدر اشاره و افزود: بسیاری از انحرافات اجتماعی حاصل  استفاده و مصرف مواد مخدر است که به دنبال اعتیاد ، انحرافات اجتماعی فراوانی از جمله دزدی و فساد را در پی خواهد داشت.
محمدی افزود: می توان با آموزش مهارت زندگی به جامعه و خانواده ها  از بسیاری انحرافات جلوگیری کرد و خانواده ها را به عنوان رکن مهم جامعه مصون از انحرافات نگه داشت.
معاون فرماندار باشت گفت: کارهای خوبی در سطح شهرستان صورت گرفته که لازم است از همه دست اندرکاران تشکر کرد ولی باز هم لازم است فعالیت ها را افزایش دهیم و در همین راستا تمام مدیران و مسئولان احساس مسئولیت کنند.
وی افزود:مبارزه با مواد مخدر زمانی اثرات ملموس در پی خواهد داشت که مبارزه در بطن جامعه باشد و به صورت نهادینه شده و عدم تقاضا از سوی مردم باشد چرا که مبارزه انتظامی بدون همکاری عمومی جوابگو نخواهد بود.
محمدی افزود: یکی از کمک های لازم به خانواده های دچار اعتیاد حمایت مالی از این خانواده ها جهت ترک و اقامت در کمپ های ترک اعتیاد است که بتوان تا حدودی دغدغه این خانواده ها را مرتفع کرد.
در ادامه سید ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به آموزش در مدارس و مراکز آموزشی اشاره و افزود: با توجه به جامعه هدف در مدارس و مراکز آموزش می توان با برنامه ریزی های کارشناسی و تخصصی  از  ورود جوانان به این بلای خانمان سوز جلو گیری کرد و بخش مهمی از جامعه را مصون نگه داشت.
رضایی افزود: یکی از منابع مهم که از ظرفیت بالایی برای مبارزه با مواد مخدر برخوردار است بسیج و نیروهای بسیجی است که با ورود عملیاتی این قشر مهم از جامعه به نتایج ملموسی دست پیدا کرد.
دبیر شورای  هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: امروزه دستگاه قضایی همکاری مناسبی با دستگاه های درگیر با مواد مخدر بویژه نیروی انتظامی دارد و همین امرمی تواند به عنوان فرصت مناسبی برای مبارزه  با مواد مخدر در سطح استان باشد.
وی گفت: سیاست اصلی در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید فرهنگی و اجتماعی باشد به گونه ای که تقاضای مواد مخدر را در جامعه به حداقل ممکن رساند.
رضایی به داشتن نقشه راه و اولویت در مسیر مبارزه با مواد مخدر اشاره و بیان کرد: جهت هدمند شدن مبارزه با مواد مخدر و دستیابی به نتایج ملموس لازم است نقشه راه و برنامه های کارشناسی ترسیم کرد تا به مسیر جهت دهی مناسب دهد و نتایج مفید محقق شود.
 
*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: فرمانداری باشت

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi