جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کریمی نژاد سرپرست فرمانداری لنده : پرداختن به حل آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد منوط به همکاری همه نهادهاست .

کریمی نژاد سرپرست فرمانداری لنده : پرداختن به حل آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد منوط به همکاری همه نهادهاست .   جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنده با محوریت ارائه راهکارهای نوین برای مراقبت از جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر برگزار شد.   در این جلسه ابتدا مصوبات جلسه قبل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30914
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

کریمی نژاد سرپرست فرمانداری لنده : پرداختن به حل آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد منوط به همکاری همه نهادهاست .

 

جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنده با محوریت ارائه راهکارهای نوین برای مراقبت از جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر برگزار شد.

 

در این جلسه ابتدا مصوبات جلسه قبل شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر بررسی شد و سپس هر کدام از اعضای جلسه دیدگاه‌ها و نظرات خود را پیرامون موضوع مورد نظر مطرح و گزارش کرونا نیوزی از عملکرد خود ارائه نمودند.

 

نورعلی کاظمی رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده در این جلسه با اشاره به دیدگاه‌های عمومی نسبت به اعتیاد گفت: معتاد مجرم نبوده و به عنوان یک بیمار باید به آن نگاه شود.

 

وی افزود: اگر ما بخواهیم معتادان را به سمت رهایی از دامان این مواد افیونی سوق دهیم ابتدا باید نگاهمان به معتاد و شرایط او تغییر پیدا کند سپس برنامه‌ای مدون جهت بازپروری و حضور او در اجتماع تدوین و اجرایی نماییم.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده خاطر نشان کرد: اجرای ده‌ها کارگاه آموزشی و همچنین همایش‌های تخصصی به تنهایی نمی‌تواند بستر لازم برای ریشه‌کن کردن اعتیاد به مواد مخدر را در جامعه محقق سازد؛ البته بی‌تأثیر نخواهد بود.

 

کاظمی عنوان کرد: در سطح استان تسهیلات کم بهره‌ای جهت بهبودیافتگان از دام اعتیاد وجود داشته که می‌طلبد فرماندار و اعضای شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر اقدامی جدی برای جذب این اعتبار در شهرستان داشته باشند.

 

وی ادامه داد: اداره بهزیستی شهرستان لنده در راستای مبارزه با مواد مخدر اقدامات قابل توجهی انجام داده و با راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد بیش از ۱۵۰ نفر از معتادان را به دامان خانواده‌شان برگرداند.

 

آشنایی با پنج برج معروف زعفرانیه
دنبال کنید

رئیس اداره بهزیستی لنده به تعطیلی کمپ ترک اعتیاد اشاره کرد و گفت: مجوز راه‌اندازی دو کمپ در شهرستان وجود دارد ولی تا کنون کسی جهت راه‌اندازی مراجعه نکرده است.

 

کاظمی ادامه داد: راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی و فنی و حرفه‌ای و کلاس‌های NA در اداره بهزیستی به همراه ارائه تسهیلات اشتغالزایی در این خصوص مهمترین اقدامات سازمان بهزیستی در شهرستان لنده بوده است.

 

بشیر بصیری‌فرد مدیر کمیته امداد شهرستان لنده هم در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با مواد مخدر گفت: برگزاری کلاس‌های مشاوره‌ای با موضوع راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد به مواد مخدر در این نهاد برگزار می‌گردد.

 

وی افزود: در راستای حمایت از بهبود یافتگان در صورت داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای و یا مجوز اشتغال می‌تواند از اعتبارات اشتغالزایی در این خصوص بهره لازم را برد.

 

سیف‌الله محمدی‌نسب رئیس اداره آموزش و پرورش لنده به لزوم آشنایی نسل جوان با آسیب‌های مواد مخدر اشاره و گفت: آموزش و پرورش آمادگی راه‌اندازی نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی مقابله با آسیب‌های اجتماعی را دارد.

 

عادل ضربی مسؤول سمن چاوشان سلامت در این جلسه هم با اشاره به عدم حمایت سمن‌ها، افزود: طرح امداد محله‌ای معتادان توسط این سمن در سطح شهرستان در حال برگزاری بوده و تا کنون بیش از ۱۸ کارگاه، همایش و برنامه در خصوص مقابله با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در شهرستان برگزار شده است.

 

وی ادامه داد: طرح مشاوره رایگان در بعدازظهر پنج شنبه هر هفته به شبکه بهداشت و درمان ارائه گردید ولی به دلیل کمبود فضا تاکنون موفق به اجرای آن نشده‌ایم.

 

بانک ها بیشترتلاش کنند/جمعیت انبوهی از مردم در صف دریافت وام هستند
دنبال کنید

امرالله خانی رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده در این جلسه به لزوم بازپروری معتادان قبل از آزادسازی از زندان‌ها اشاره و گفت: لازم است برنامه‌ای برای ارائه مشاوره به معتاد و بازپروری روحی و جسمی آنها قبل از آزادسازی از زندان‌ها صورت پذیرد تا شاهد مشکلات بعد از آزادسازی آنها نباشیم.

 

اسماعیل زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده هم با مقایسه توزیع مواد مخدر در دو سال گذشته با سال جاری گفت: به هیچ وجه نمی‌توان امسال را با سالیان گذشته مقایسه کرد.

 

وی افزود: اقدامات قهری و پیشگیرانه متولیان مبارزه با مواد باعث شده از امنیت خوبی در شهرستان برخوردار و توزیع مواد به حداقل برسد.
کریمی نژاد سرپرست فرمانداری لنده ضمن تشکر بابت تمام فعالیتهای صورت گرفته مبارزه با آسیب های اجتماعی را منوط به همکاری تمام دستگاهها دانست و افزود آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد حیات جامعه را تهدید میکند بنابراین باید تمام هم  و غم خود را برای ریشه کنی این معضل خانمان برانداز به کار ببریم .

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: فرمانداری شهرستان

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi