شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

سازمان تامین اجتماعی از پرچم داران اقتصاد مقاومتی است

مدیر کل دفتر برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با تاکید براینکه سازمان تامین اجتماعی سازمانی چند کارکردی بوده و در ابعاد مختلف از جمله اجتماعی و اقتصادی در سطح ملی تاثیرگذار و تاثیرپذیر است، گفت: این سازمان نقش تعیین کننده ای در ثبات اجتماعی و اقتصادی کشور دارد و می توان گفت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30714
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

کرونا :

سازمان تامین اجتماعی از پرچم داران اقتصاد مقاومتی است
مدیر کل دفتر برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با تاکید براینکه سازمان تامین اجتماعی سازمانی چند کارکردی بوده و در ابعاد مختلف از جمله اجتماعی و اقتصادی در سطح ملی تاثیرگذار و تاثیرپذیر است، گفت: این سازمان نقش تعیین کننده ای در ثبات اجتماعی و اقتصادی کشور دارد و می توان گفت از پرچم داران اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش کرونا نیوز اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکترحسین امیری گنجه در همایش اقتصاد مقاومتی در سازمان تامین اجتماعی که با حضور مدیران، روسای واحدهای تابعه و کارشناسان ارشد ستادی بیمه و درمان تامین اجتماعی در استان خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: جهت گیری صحیح و تخصیص منابع، برنامه ریزی جامعه در بخش های بیمه ای، درمان، سرمایه گذاری و پشتیبانی، نظارت و ارزیابی عملکرد برنامه های سازمان، رسیدگی و نظارت کارآمد به وضعیت شرکتها و نظام جامع و کارآمد آماری از الزامات شکل گیری معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی است.
وی با بیان اینکه معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی در دو حوزه بخشی و فرابخشی فعالیت دارد، گفت: نظارت و ارزیابی شرکتها، برنامه ریزی و شناخت مسائل راهبردی، حوزه آمار و اطلاعات و راهبری حوزه سرمایه گذاری از جمله عرصه های حضور فعالیت این معاونت است.
وی تصریح کرد: معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی در رشد فزاینده مصارف نسبت به منابع، عدم تعادل منابع و مصارف و تامین کسری به منظور جلوگیری از بحران اجتماعی نقش مهمی دارد.
دکتر امیری گنجه با بیان اینکه حجم ذخایر سازمان تامین اجتماعی نسبت به GDP کشور کمتر از ۵درصد است، گفت: ارزش روز سرمایه گذاری های سازمان بین ۳۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
وی ادامه داد: ساختار کلان، حجم ذخایر، پرتفوی سرمایه گذاری، نگاه راهبردی، نرخ بازده و ساماندهی شرکت های کم بازده از جمله موضوعات استراتژیک حوزه معاونت اقتصادی و برنامه ریزی است.
وی گفت: انتقال بخشی از مطالبات خارجی دولت به سازمان، دریافت اسناد خزانه اسلامی در قبال بخشی از مطالبات از دولت، سرمایه گذاری جدید از محل تهاتر بدهی دولت، تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام، تقویت هم افزایی، توسعه فعالیت های متقابل برون مرزی و ساماندهی شرکت های زیان ده از راهکارهای جدید سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی در سازمان تامین اجتماعی است.
دکتر امیری گنجه تصریح کرد: پی ریزی، تداوم، گسترش و پایدار ساختن تعامل با حوزه کارفرمایان، اصلاحات پیشنهادی سازمان در قلمرو قوانین و مقررات، بسترسازی مناسب جهت باور کارفرمایان به تامین اجتماعی و طراحی بسته های تشویقی برای کارفرمایان، به تسهیل و روانسازی امور بیمه ای با رویکرد اقتصاد مقاومتی منجر می شود.
مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان نیز در  ادامه  با اشاره به اینکه بیمه های اجتماعی بعنوان ابزار برتر حمایت های اجتماعی با مخاطرات گوناگونی از جمله تغییرات جمعیتی و یا سالمندی، محیطی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مواجه اند گفت: برآوردها بیانگر آن است که بیشترین تاثیر بر عملکرد و کارآیی نظام تامین اجتماعی کشور و صندوق های بیمه ای بعنوان مهمترین ابزار در ارائه خدمات حمایت اجتماعی و مخاطرات محیط اقتصادی است.
محمود یارعلیزاده گفت: اقتصاد مقاومتی در حقیقت اقتصادی را ترسیم می کند که توانایی تاب آوری و مقابله با تکانه های وارده بر اقتصاد و قابلیت انعطاف در شرایط مختلف و توانایی عبور از بحران را داشته باشد.
وی با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی صرفا مقاومت اقتصادی نیست بلکه باید آن را ایجاد امنیت و ثبات در اقتصاد و عدم تزلزل در برابر تکانه های داخلی و خارجی دانست، گفت: بطور قطع یکی از ابزارهای مسلم مقابله با این ناملایمات اقتصادی، نظام تامین اجتماعی است.

افتتاح پارک‌های جدید مشکل کمبود فضای سبز یاسوج را حل می کند
دنبال کنید

 

سازمان تامین اجتماعی از پرچم داران اقتصاد مقاومتی است

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: تامین اجتماعی کل کشور

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi