پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: ایران در کاهش سرعت شیوع اعتیاد گام های بلندی برداشته است

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ایران در کاهش سرعت شیوع و گسترش اعتیاد گام های بلندی برداشته است و البته سازمان ملل نیز به این موضوع اذعان دارند. به گزارش کرونا نیوز پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نقل از ایرنا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در دومین روز همایش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 29935
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ایران در کاهش سرعت شیوع و گسترش اعتیاد گام های بلندی برداشته است و البته سازمان ملل نیز به این موضوع اذعان دارند.

به گزارش کرونا نیوز پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نقل از ایرنا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در دومین روز همایش ملی صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: هنوز اشکالات و نقص هایی در مسئله مقابله با مواد مخدر در کشور وجود دارد که باید با حمایت دولت، توصیه های رهبر معظم انقلاب و نیز کمک مردم تلاش کنیم تا شان ملت حفظ شود و اشکالات موجود در حوزه اعتیاد برطرف شود.
وزیر کشور با تاکید بر موضوع صیانت اظهار داشت: همه باید کمک کنیم تا مسئله اعتیاد در کشور به حداقل برسد و مشکل به طور کامل رفع شود.
رحمانی فضلی افزود: همه جوان هایی که گرفتار اعتیاد می شوند جزو خانواده ایران هستند و بلای اعتیاد خبر نمی کند؛ بنابراین جوان های ما در معرض تهدید هستند و باید به خاطر ایران دوستی و اعتقادات و فطرت پاکمان همه با هم همکاری کنیم تا مشکل رفع شود.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تنها راه مطمئن و موثر برای صیانت و ساماندهی اعتیاد در کشور را مسئله پیشگیری دانست و افزود: باید همواره تلاش کنیم که در کشور کسی معتاد نشود چرا که اعتیاد هزینه هایی را بر کشور تحمیل می کند و با کمک های انجام شده تنها ۲۰ درصد از افراد معتاد موفق به ترک اعتیاد و نجات از مواد مخدر می شوند.
رحمانی فضلی همچنین با تاکید بر نقش موثر مردم در کاهش اعتیاد تصریح کرد: بدون شک با کمک خانواده ها و مردم می توانیم در خصوص کاهش اعتیاد گام های موثری برداریم.
وی در ادامه به نقش مهم آموزش و پرورش، آموزش اولیا و مربیان و دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: این دستگاه ها به جدیت در مسیر کار آموزش و پیشگیری هستند و موفق عمل کرده اند .
وزیر کشور با بیان اینکه در ابتدای کار هستیم، افزود: با اشکالات و نواقصی در کاهش اعتیاد و مقابله مواجهیم که معتقدم بدون کمک مردم و البته دیگر دستگاه ها همچون امنیتی و نظامی، موفق نخواهیم شد.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: شما مردم پیشتاز در مسئله کاهش اعتیاد هستید و باید در این مسئله کمک کنید.
*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: فرمانداری باشت

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi