شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار: پروژه ای راکد و بلاتکلیف نخواهد ماند/2010 واحد مسکن مهر امسال تحویل داده شود

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: پروژه ای در استان راکد و بلاتکلیف نخواهد ماند و باید ۲۰۱۰ واحد مسکن مهر سه شهر یاسوج، گچساران و دهدشت تا پایان امسال تکمیل و تحویل داده شوند. دکترسیدموسی خادمی در نشست شورای مسکن استان، افزود: پیمانکاران کم کار و غیرفعال مسکن مهر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 29919
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: پروژه ای در استان راکد و بلاتکلیف نخواهد ماند و باید ۲۰۱۰ واحد مسکن مهر سه شهر یاسوج، گچساران و دهدشت تا پایان امسال تکمیل و تحویل داده شوند.

دکترسیدموسی خادمی در نشست شورای مسکن استان، افزود: پیمانکاران کم کار و غیرفعال مسکن مهر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان خاتمه پیمان داده شوند و با توافق طرفین و مشخص کردن پیشرفت فیزیکی این واحدها به پیمانکار جدید واگذار شود.
استاندار با بیان اینکه، طرح مسکن مهر جزء پیمان های عمومی بوده و دولت بر اساس قانون می تواند به طور یک طرفه پیمانکاران کم کار و غیرفعال آن را خاتمه پیمان دهد، گفت: پس از مذاکره و اعلام کتبی به پیمانکاران کم کار و غیرفعال ۱۵ روز برای فعال شدن و تحویل به موقع واحدها به آنان مهلت داده شود.
خادمی با تاکید براینکه، انشعاب های برق و گاز طرح مسکن مهر مشکلی ندارد و درجائی که آب و فاضلاب آنها نصب نشده باید سریعا اقدام شود، اظهار داشت: شورای مسکن طبق برنامه زمانبندی نسبت به نصب انشعابات انجام نشده و رفع موانع مشکلات آن موضوع را پیگیری و دستگاه های متولی اقدام کنند.
استاندار تصریح کرد: متناسب با میزان پیشرفت فیزیکی با نصب انشعاب های فاضلاب، آب، برق و گاز در واحدهای مسکن مهر هزینه آنها توسط اداره کل راه و شهرسازی پرداخت شود.
خادمی در خصوص مسکن مهر مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و ایثارگران استان هم گفت: رئیس جمهوری در سفر به استان اعتبار کافی برای این واحدها اختصاص داده است و به لحاظ مالی برای تکمیل آنها مشکلی وجود ندارد و باید سریعا اقدام شود.
استاندار تاکید کرد: کمیته ای فرعی زیرمجموعه شورای مسکن با ریاست معاون عمرانی استاندار این استان برای پیگیری و رفع مشکلات مسکن ایثارگران استان تشکیل و فعال شود.
خادمی در خصوص نوسازی پنج هزار واحد مسکن شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان هم گفت: دولت تسهیلات لازم برای بازسازی این تعداد واحد را اختصاص داده و بانک ها نهایت همکاری را با متقاضیان داشته باشند.
استاندار ابراز داشت: همچنین تسهیلات برای بازسازی دو هزار و ۲۵۱ واحد مسکن روستای به استان ابلاغ شده است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت موضوع را پیگیری و بانک ها نیز همکاری لازم را به عمل آورند.
خادمی تاکید کرد: جلسه ای به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با حضور مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیران بانک های عامل استان برای بررسی دلایل کندی روند پرداخت تسهیلات بلاعوض بهسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تشکیل شود.
به گفته استاندار، پنج هزار و ۱۲۷ واحد مسکن مهر در سه شهر یاسوج، دهدشت و دوگنبدان وجود دارد که تاکنون یکهزار و ۷۷۸ واحد آن واگذار، یکهزار و ۴۵۰ واحد آماده واگذاری، حدود یکهزار واحد راکد و مابقی در حال ساخت و ساز است.
خادمی یادآور شد: میانگین پیشرفت فیزیکی حدود سه هزار واحد مسکن مهر بهره برداری نشده در استان بالای ۸۰ درصد است.
*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

http://fbasht.kb-p.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=news&CategoryID=86ab2316-a077-4c19-878b-3db7b90ecfee&LayoutID=6ac4f1dc-5e6e-42b2-9a03-7801bbc02f3a&ID=ff79c697-6a3d-43b4-9b46-a042609afcc1

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi