سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳

سه هزار مدیر اشرافی در سال معادل یارانه ۶۵ میلیون نفر حقوق می‌گیرند

روزنامه کیهان در کانال رسمی خود نوشت : اخیراً عبداله ناصری عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در مصاحبه با روزنامه وقایع اتفاقیه اعلام کرد منتقدان دولت به ۳ هزار فیش حقوقی نجومی دست پیدا کرده‌اند و به مرور منتشر خواهند کرد. مدیرانی که تاکنون فیش‌های حقوقی نجومی آنها منتشر شده از ۵۷ میلیون و ۸۷ میلیون

اختصاصی کرونا

کد خبر : 25394
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

کرونا :

سه هزار مدیر اشرافی در سال معادل یارانه ۶۵ میلیون نفر حقوق می‌گیرند

روزنامه کیهان در کانال رسمی خود نوشت : اخیراً عبداله ناصری عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در مصاحبه با روزنامه وقایع اتفاقیه اعلام کرد منتقدان دولت به ۳ هزار فیش حقوقی نجومی دست پیدا کرده‌اند و به مرور منتشر خواهند کرد.

مدیرانی که تاکنون فیش‌های حقوقی نجومی آنها منتشر شده از ۵۷ میلیون و ۸۷ میلیون تا ۲۳۴ میلیون حقوق در ماه دریافتی داشته‌اند و اینها غیر از رقم‌های پاداش ۵۰۰ میلیونی یا ۱۴۰۰ میلیارد تومانی است که برخی از همین مدیران در مقاطع مختلف در برخی بانک‌ها و مراکز دولتی دریافت کرده‌اند؛ رقم‌های تسهیلات دریافتی با سود ناچیز نیز از چند صد میلیون تا میلیاردها تومان را شامل می‌شود.

حال اگر متوسط دریافتی این مدیران را ۷۵ میلیون در نظر بگیریم، رقمی معادل ۲۲۵ میلیارد تومان در ماه و ۲۷۰۰ میلیارد تومان را در سال شامل می‌شود و اگر این متوسط ۱۰۰ میلیون تومان باشد، معادل ۳۰۰ میلیارد تومان در ماه و ۳۶۰۰ میلیارد تومان در سال خواهد بود. این در حالی است که کل رقم یارانه پرداختی در سال به حدود ۶۰ تا ۶۵ میلیون ایرانی معادل ۳ هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان است. به یک معنای دیگر هر یک از این مدیران، معادل یارانه ۱۳۰۰ تا ۵۲۰۰ شهروند حقوق گرفته‌اند.

البته باید گفت ارقام حقوق و پاداش‌های رسمی دریافتی از سوی مدیران اشرافی، تنها نوک کوه یخ عملکرد مالی این طیف است وگرنه اغلب در حوزه مدیریت اشرافی انواعی از رانت‌ها و فسادها و زد و بندها و ارتشا و اختلاس‌ها رخ می‌دهد که رقم حقوق‌های دریافتی در قیاس با این فعالیت‌های نامشروع بسیار ناچیز است. به همین دلیل فساد و ناکارآمدی‌ای که مدیریت اشرافی به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند، ریشه اصلی رکود و چالش اقتصادی موجود در کشور ارزیابی می‌شود

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi