دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

در اقدامی غافلگیرانه مسئولین گچساران توسط هلال احمر واکسیناسیون شدند

احمد فتحی ریاست هلال احمر شهرستان گچساران امروز در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل گفت عملگرد هلال احمر در اینخصوص کاملا مشخص است و بخشی از آموزشهای امداد و نجات برعهده ما است که به صورت رایگان ارائه می شود. وی در خصوص مانورهای امداد و نجات افزود: هلال احمر آمادگی شرکت در مانورهای امداد و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 24704
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸

کرونا :

در اقدامی غافلگیرانه مسئولین گچساران توسط هلال احمر واکسیناسیون شدند

احمد فتحی ریاست هلال احمر شهرستان گچساران امروز در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل گفت عملگرد هلال احمر در اینخصوص کاملا مشخص است و بخشی از آموزشهای امداد و نجات برعهده ما است که به صورت رایگان ارائه می شود.

وی در خصوص مانورهای امداد و نجات افزود: هلال احمر آمادگی شرکت در مانورهای امداد و نجات و مانورهای پدافند غیر عامل را دارد و این امر را جزء وظایف ذاتی خود می داند.

در پایان جلسه ریاست هلال احمر از مسئولین حاضر در جلسه خواست تا در جلسه حضور داشته باشند و در برابر بیماری مننژیت واکسیناسیون شوند که همه ی مسئولین از این خواسته ی فتحی استقبال کردند.

به دلیل سوالاتی که در این جلسه مطرح شد کمی به این بیماری می پردازیم:

ابتدا درباره بیماری مننژیت توضیح می دهیم این میکروب به چه شکل بر بدن تأثیر می‌گذارد؟

مننژیت به سه نوع باکتریایی، ویروسی و قارچی تقسیم می‌شود، که نوع باکتریایی آن بسیار خطرناک است و می‌تواند کشنده باشد. به طوری که وقتی باکتری وارد خون می‌‌شود، باعث تخریب دیواره عروق خونی شده و موجب خونریزی در پوست و اعضای داخلی می‌شود.

این نوع مننژیت، در کمتر از چند ساعت فرد را از پا درمی‌آورد. در موارد غیرکشنده، معلولیت دائمی می‌دهد و شامل قطع عضو یا زخم شدید است. به طور کلی مننژیت التهاب پرده‌هایی است که مغز و نخاع را می‌پوشاند.

این بیماری معمولاً در اثر عفونت‌های ویروسی و باکتر‌یایی ایجاد می‌شود. اینکه مننژیت ناشی از ویروس است یا باکتری در شرایط درمان اثر‌گذار است به طوری که مننژیت ویروسی خفیف‌تر و نیازی به درمان ندارد اما مننژیت باکتریایی شدید‌تر است و ممکن است به آسیب مغزی، از دست دادن شنوایی یا اختلالات یادگیری بینجامد.

کانون‌های مساجد چراغان فروزان مساجد هر شهری بوده است
دنبال کنید

این بیماری در همه سنین دیده می‌شود، ولی در سنین زیر ۲ سال و بالای ۶۰ سال شدید‌تر بروز می‌کند. مننژیت منگوکوکی یکی از بیماری‌هایی است که به سرعت انتشار یافته و از درصد آلودگی بالایی برخوردار است و ما به صورت اپیدمی سال‌های قدیم این بیماری را در ایران تجربه کرده‌ایم، اما خوشبختانه سال هاست به دلیل وجود واکسیناسیون مواردی دیگر از این بیماری دیده نشده است. بنابراین بیشترین توصیه استفاده از واکسن مننژیت زمانی است که افراد قرار است در اجتماعات بزرگ حاضر شوند.

بیماری مننژیت با چه علائمی خود را ظاهر می‌کند و فرد مبتلا را دچار چه عوارضی خواهد کرد؟

تب ناگهانی و شدید، سردرد، خشک شدن گردن، درد، خستگی، بثورات و لکه‌های ارغوانی‌رنگ روی بازو و پا‌ها و تهوع و تغییر در وضعیت ذهنی از علائمی است که در فرد مبتلا به انواع مننژیت‌ها ممکن است ظاهر شود.

بیماری مننژیت منگوکوکی از جمله بیماری‌های سریع الاثری است که می‌تواند در عرض ۲۴ یا ۴۸ ساعت بیمار را به کما ببرد و دچار عوارض کری، کوری، اختلالات هشیاری و عقب ماندگی ذهنی کند، این نوع مننژیت برخلاف سایر مننژیت‌ها خطر انتشار به دیگران را دارد و اهمیت بهداشتی پیدا می‌کند.

خوشبختانه این نوع مننژیت سال‌ها در بسیاری از کشورهای دنیا در قالب برنامه‌های پیشگیرانه به کنترل درآمده است. معمولاً این نوع از مننژیت‌ها با تب، استفراغ، سفتی گردن به صورت ناگهانی شروع می‌شود و بعد ممکن است با ضایعات پوستی یک تا دو میلیمتری بنفش رنگ در تنه و اندام‌ها ظاهر شود که نشاندهنده ابتلا به بیماری مننژیت منگوکوکی است.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Renee دوشنبه , 19 دی 1401 - 17:31

Very great post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I’ve truly enjoyed browsing your blog posts.

After all I’ll be subscribing to your feed and I’m hoping you write once
more very soon!

پست بسیار عالی من فقط به وبلاگ شما برخورد کردم و می خواستم بگویم که از مرور پست های وبلاگ شما واقعاً لذت بردم.

بالاخره من مشترک فید شما خواهم شد و امیدوارم یک بار بنویسید
بیشتر خیلی زود!

logo-samandehi