پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کارآفرینان برای بهره گیری از فرصت های جدید به میدان بیایند/ امور کشور تا جایی که ممکن است باید به مردم واگذار شود/ برجام و انتخابات حاصل اراده مردم است/ راهی جز صندوق رای برای حل اختلافات و مشکلات وجود ندارد

[ad_1] دولت حرکت خود را با کمک و نظر فعالان اقتصادی تسریع و تصحیح می کند خرداد ۹۲ به دنیا ثابت کرد که مردم ایران تصمیم گیر اصلی اند وظیفه دولت آماده کردن شرایط برای فعالیت بخش خصوصی در عرصه داخلی و خارجی است حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه توسعه و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 24456
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶

کرونا :

کارآفرینان برای بهره گیری از فرصت های جدید به میدان بیایند/ امور کشور تا جایی که ممکن است باید به مردم واگذار شود/ برجام و انتخابات حاصل اراده مردم است/ راهی جز صندوق رای برای حل اختلافات و مشکلات وجود ندارد

[ad_1]

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان آذربایجان غربی اظهارداشت:حل مشکلات آیین‌نامه‌ها، قوانین و مقررات وظیفه دولت بوده اما سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و طرح‌های کشور بر عهده بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است و دولت حرکت خود را با کمک و نظر فعالان اقتصادی تسریع و تصحیح می‌کند.

 

  •        بخش خصوصی باید به میدان بیاید

دکتر روحانی با اشاره به بودجه محدود۲۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت در سال جاری گفت: بنابراین باید بخش خصوصی به میدان بیاید و البته صندوق توسعه نیز در حد توان خود کمک خواهد کرد.

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: همه مشکلات اقتصادی بعد از برجام صد در صد حل نشده، اما در همین مدت و پس از ۴ ماه از اجرای برجام، حرکت‌های خوبی در کشور شکل گرفته است.

 

  •        امور کشور تا جایی که ممکن است باید به مردم واگذار شود

 دکتر روحانی با اشاره به مزیت‌های استان آذربایجان غربی و نیروی انسانی مستعد اظهار داشت: امور کشور تا جایی که ممکن است باید به مردم واگذار شود و کارآفرینان باید به میدان بیایند و امروز فرصت خوب و استثنایی در اختیار کشور است.

رییس‌ جمهوری در ادامه روابط خوب با همسایگان از جمله در منطقه شرق، غرب و شمال کشور و همچنین فراهم شدن زمینه‌های لازم برای صادرات مواد لبنی، کشاورزی و غذایی را از جمله شرایط مناسب کشور برشمرد و ادامه داد: حسن چنین جلساتی این است که شرایط برای همکاری بین دولت و بخش خصوصی و همچنین کشورهای همسایه فراهم می‌شود تا از این شرایط کنونی مناسب کشور ، به خوبی بهره ببریم.

آغاز مذاکرات فنی و تخصصی گروسی با صالحی
دنبال کنید

دکتر روحانی افزود: اکنون در حال مذاکره با بسیاری از کشورهای همسایه برای سرمایه‌گذاری مشترک در داخل هستیم. 

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: اینکه نمایندگان کشورهای دنیا مرتب به ایران می‌آید، نشانگر آغاز جدیدی در کشور است و باید کارآفرینان همسایگان و همه ایرانیان از این شرایط به خوبی استفاده کنند.

 

  •       برجام و انتخابات حاصل اراده مردم است

دکتر روحانی با اشاره به اینکه برجام و انتخابات حاصل اراده مردم است، افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه بد عهدی نکرد و پای امضای قراردادهای خود در صورتی که طرف مقابل نیز به آن پایبند باشد،  ایستاده است.

رییس‌ جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: سیاست داخلی است که راه را برای سیاست خارجی، فرهنگ و اقتصاد باز می‌کند و انتخابات توسعه سیاسی است، چرا که احزاب، جناح‌ها، گروه‌ها، مردم و تشکل‌های مختلف کاندیدا شده، نظر داده و پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

دکتر روحانی با بیان اینکه در انتخابات اخیر هر فراز و نشیبی که پیش آمد، هیچ فعال سیاسی، انتخابات را تحریم نکرد، گفت: همگان متوجه شدند که راه‌حل صندوق است و اگر کسی برای اصلاح امور، راهی به جز صندوق را به پیش بگیرد، اشتباه می‌کند و باید حواسمان به صندوق‌های رأی باشد و برجام نیز در سایه همین صندوق آراء شکل گرفت.

 

  •       خرداد ۹۲ به دنیا ثابت کرد که مردم ایران تصمیم گیر اصلی هستند

رییس‌ جمهوری ادامه داد: انتخابات سال ۹۲ بود که راه را باز کرد و دنیا را تکان داد، چرا که دنیا فهمید در ایران مردم تصمیم‌گیر نهایی هستند و اگر ملت امری را اراده کند، به هدفش می‌رسد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شبکه های مجازی ضروری است
دنبال کنید

دکتر روحانی تصریح کرد: باید رقابت سالم و اخلاقی و صندوق آراء در کشور حاکم شود.

 

  •        راهی جز صندوق رأی برای حل اختلافات و مشکلات وجود ندارد

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه امروز شرایطی مهیا شده که همه به آینده امیدوار هستند، گفت: راه دومی وجود ندارد و تنها راه، منحصر به رقابت سالم سیاسی و صندوق آراست.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه اراده ملی همه مشکلات را حل می‌کند، ادامه داد: دولت و مجلس دهم در کنار هم برای رفع مشکلات مردم و ایجاد اشتغال و رفاه، تلاش خواهند کرد.

 رییس‌ جمهوری افزود: امروز بیش از گذشته این امیدواری را دارم که می‌توانیم مسایل و مشکلات اقتصادی کشور را در سایه تلاش و وحدت ، حل و فصل کنیم.

دکتر روحانی اظهار داشت: امروز اهداف و افکار با وجود اختلاف‌نظر ها بهم نزدیک شده است و در فضای باز کنونی مردم اظهارنظر کرده و نقد و انتقاد در کشور وجود دارد.

در ابتدای این جلسه نیز سرمایه گذاران و صاحبنظران به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

 

کارآفرینان برای بهره گیری از فرصت های جدید به میدان بیایند/ امور کشور تا جایی که ممکن است باید به مردم واگذار شود/ برجام و انتخابات حاصل اراده مردم است/ راهی جز صندوق رای برای حل اختلافات و مشکلات وجود ندارد 3“>

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi