جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

انتقاد از اصلاحات سلیقه‌ای در لایحه حمایت از حقوق معلولان/ اصلاحات در مجلس دهم پیگیری می شود

[ad_1] هاشمی مطرح کرد: انتقاد از اصلاحات سلیقه‌ای در لایحه حمایت از حقوق معلولان/ اصلاحات در مجلس دهم پیگیری می شود سرویس اجتماعی نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس، اصلاحات صورت گرفته در لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان را سلیقه‌ای خواند وگفت: اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان درمجلس دهم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 24445
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

انتقاد از اصلاحات سلیقه‌ای در لایحه حمایت از حقوق معلولان/ اصلاحات در مجلس دهم پیگیری می شود

[ad_1]

هاشمی مطرح کرد:

انتقاد از اصلاحات سلیقه‌ای در لایحه حمایت از حقوق معلولان/ اصلاحات در مجلس دهم پیگیری می شود

سرویس اجتماعی
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس، اصلاحات صورت گرفته در لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان را سلیقه‌ای خواند وگفت: اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان درمجلس دهم با دقت بیشتری پیگیری می شود.

یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۲

انتقاد از اصلاحات سلیقه‌ای در لایحه حمایت از حقوق معلولان/ اصلاحات در مجلس دهم پیگیری می شود

همایون هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تلاش نمایندگان مجلس نهم در جهت رفع مشکلات و نواقص قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، گفت: نزدیک به ۱۵ سال از عمر قانون حمایت از حقوق معلولان می‌گذرد بر این اساس بازنگری در این قانون ضروری است؛ البته این بازنگری از دوره ریاست اینجانب در سازمان بهزیستی آغاز شد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس دهم با بیان اینکه معلولان، اعضای سازمان های مردم نهاد و NGO ها دربازنگری این قانون کمک بسیاری کردند، افزود: اما متاسفانه به دلیل تاخیر بسیار در بررسی این لایحه ازسوی کمیسیون اجتماعی دولت نوسازی در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان شکل اجرایی به خود نگرفت.

وی با تاکید بر پیگیری بازنگری و نوسازی در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان درمجلس دهم، تصریح کرد: برای رفع نواقص موجود درقانون جامع حمایت از حقوق معلولان باید کمیته ای مشترک میان دولت و کمیسیون اجتماعی مجلس شکل گیرد؛ زمانیکه از عمر یک قانون بیش از ۱۵ سال می گذرد باید با تعامل، همکاری و هم افزایی میان کارشناسان نواقص موجود را در کمیسیون های تخصصی دولت و مجلس حل کرد.

فعالیت های آژانس های مسافربری و باربری اینترنتی کاملا غیر قانونی است
دنبال کنید

این نماینده مردم درمجلس نهم، با انتقاد از اینکه در لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که درمجلس نهم بررسی شد، به همه نیازها و خواسته های معلولان توجه نشده است، گفت: متاسفانه تغییرات و اصلاحات صورت گرفته دراین لایحه به صورت سلیقه ای اعمال شده که به طورحتم اینگونه رفتارها برای حل مشکلات معلولان ازسوی دولت ومجلس قابل قبول نیست.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس دهم با تاکید براینکه مواد موجود دراصلاحیه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان برای دستگاه‌ها الزام آور نیست، افزود: همچنین منابع لازم برای اجرای مواد این قانون از سوی دولت درنظرگرفته نشده، همچنین وظایف برخی دستگاه ها و نهادها در این قانون شفاف و روشن نیست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، اصلاحیه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان سال گذشته در کمیسیون تخصصی مجلس نهم تصویب و تقدیم شورای نگهبان شد که متأسفانه به دلیل ایراداتی به مجلس ارجاع شد. یکی از مهم ترین ایرادات این قانون ماده ۱۶ است که اجرای قانون را منوط به تأمین اعتبار کرده است، همچنین  نداشتن ضمانت اجرایی بالا از دیگر مشکلات این قانون است.

از سوی دیگر طبق اظهار نظر شورای نگهبان بررسی این لایحه مشمول اصل ۸۵ قانون اساسی نمی شود./

پایان پیام

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi