شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارائه گزارش عملکرد مجلس نهم به رئیس قوه قضاییه/ افزایش اعتبارات و جذب قضات مهم‌ترین دغدغه دستگاه قضا

[ad_1] اسفنانی در تشریح جلسه اعضای کمیسیون قضایی با رئیس قوه قضاییه مطرح کرد: ارائه گزارش عملکرد مجلس نهم به رئیس قوه قضاییه/ افزایش اعتبارات و جذب قضات مهم‌ترین دغدغه دستگاه قضا سرویس اجتماعی سخنگوی کمیسوین قضایی و حقوقی مجلس با یادآوری جلسه اعضای این کمیسیون با رئیس قوه قضاییه گفت: افزایش اعتبارات دستگاه قضا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 24367
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

ارائه گزارش عملکرد مجلس نهم به رئیس قوه قضاییه/ افزایش اعتبارات و جذب قضات مهم‌ترین دغدغه دستگاه قضا

[ad_1]

اسفنانی در تشریح جلسه اعضای کمیسیون قضایی با رئیس قوه قضاییه مطرح کرد:

ارائه گزارش عملکرد مجلس نهم به رئیس قوه قضاییه/ افزایش اعتبارات و جذب قضات مهم‌ترین دغدغه دستگاه قضا

سرویس اجتماعی
سخنگوی کمیسوین قضایی و حقوقی مجلس با یادآوری جلسه اعضای این کمیسیون با رئیس قوه قضاییه گفت: افزایش اعتبارات دستگاه قضا و استخدام قضات مهم‌ترین دغدغه مطرح شده از سوی رئیس قوه قضائیه بود.

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۳

ارائه گزارش عملکرد مجلس نهم به رئیس قوه قضاییه/ افزایش اعتبارات و جذب قضات مهم‌ترین دغدغه دستگاه قضا

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح جلسه امروز (۵ خرداد) اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با رئیس قوه قضاییه، گفت: اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم به همراه منتخبان حقوقی دوره دهم مجلس در این جلسه حضور داشتند، در این جلسه رئیس کمیسیون قضایی گزارش عملکرد کمیسیون را در طول چهار سال گذشته ارائه کردند.

نماینده مردم فریدن و فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مطالب عنوان شده از سوی نمایندگان عمدتا پیرامون تعاملات بین قوه قضاییه و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بود، همچنین نمایندگان راهکارهایی تقویت تعاملات را نیز مطرح کردند.

وی ضمن بیان اینکه منتخبان حقوقدان دوره دهم مجلس نیز در خصوص برنامه‌های حقوقی و قضایی خود مطالبی را  ارائه کردند، افزود: رئیس قوه قضاییه بر افزایش تعامل بین قوا تاکید بسیار کردند.

اسفنانی یادآور شد: ۷۰ درصد از ۹۰ طرح و لایحه‌ای که در دوره نهم مجلس به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع شده بود، به تصویب رسیده است، در حقیقت مجلس نهم بار سنگینی را از دوش قوه قضاییه و جامعه حقوقی کشور برداشته است.

توئیت ظریف در سالگرد کودتای ۲۸ مرداد
دنبال کنید

وی با بیان اینکه استقلال مالی قوه قضاییه موضوعی بود که از سوی نمایندگان و رئیس قوه قضاییه در این جلسه مطرح شد، ادامه داد: طبق قانون اساسی این امکان وجود ندارد لذا درمورد افزایش اعتبارات قوه قضاییه تاکیدات و تقاضاهای بسیاری صورت گرفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری اینکه مجلس نهم کمک بزرگی به افزایش اعتبارات قوه قضاییه کرده است، گفت: رئیس قوه قضاییه مهم‌ترین دغدغه دستگاه قضا را افزایش اعتبارات و جذب قضات دانستند، بر این اساس از نمایندگان منتخب دوره دهم تقاضا کردند تا این موضوع را در برنامه ششم توسعه نیز دنبال کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید داشتند تا در دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز افراد متخصص و کارشناس به مسائل حقوقی و قضایی در کمیسیون مربوطه حضور یابند./

پایان پیام

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi