جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

باغات تهران فدای بلندمرتبه‌سازی‌ها شده‌اند/سازمان بازرسی برای جلوگیری از تخریب‌های گسترده ورود کند

[ad_1] حسینی صدر: باغات تهران فدای بلندمرتبه‌سازی‌ها شده‌اند/سازمان بازرسی برای جلوگیری از تخریب‌های گسترده ورود کند سرویس اجتماعی سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس با انتقاد از تخریب باغات برای بلند‌مرتبه‌سازی، گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده سازمان بازرسی کل کشور باید به مسئله صیانت از درختان و باغات پایتخت ورود کند. دوشنبه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 24045
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

باغات تهران فدای بلندمرتبه‌سازی‌ها شده‌اند/سازمان بازرسی برای جلوگیری از تخریب‌های گسترده ورود کند

[ad_1]

حسینی صدر:

باغات تهران فدای بلندمرتبه‌سازی‌ها شده‌اند/سازمان بازرسی برای جلوگیری از تخریب‌های گسترده ورود کند

سرویس اجتماعی
سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس با انتقاد از تخریب باغات برای بلند‌مرتبه‌سازی، گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده سازمان بازرسی کل کشور باید به مسئله صیانت از درختان و باغات پایتخت ورود کند.

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۰

باغات تهران فدای بلندمرتبه‌سازی‌ها شده‌اند/سازمان بازرسی برای جلوگیری از تخریب‌های گسترده ورود کند

موید حسینی‌صدر در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف سریع تر طرح صیانت و حفاظت از باغ‌ها در شورای شهر تهران، گفت: ارزش یک شهر بیش از آنکه به بناهای مهم شهر و خیابان عریض و طویل آن باشد به باغ‌ها و فضاهای سبز و درختان آن است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت حفظ باغات تهران به دلیل شرایط ویژه پایتخت تاکید کرد وگفت: تخریب گسترده باغات و درختان تهران ظلم و اجحاف بزرگی‌ در حق مردم و ساکنان  پایتخت است، متاسفانه این تخلفات ارزش شهر تهران را کم کرده است.

حسینی‌صدر فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر صیانت از باغات و درختان را یادآور شد وگفت: برای صیانت از باغات و درختان، علاوه بر شورای شهر، مجلس دهم نیز نسبت به تصویب قوانین موثر اقدام کرده و مانند کشورهای پیشرفته دنیا اختیار صدور مجوز تخریب و تغییر کاربری باغات و اراضی زراعی را از شهرداری‌ها و حتی استانداری‌ها سلب و در اختیار هیات دولت قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم بر ضرورت شناسامه‌دار کردن باغات کلانشهرها تاکید کرد وگفت: شهرداری‌ها برای صیانت از باغات و درختان باید زمینه شناسنامه‌دار شدن آنها را فراهم کند و برای این منظور شورای شهر باید ورود پیدا کنند، متاسفانه در شرایطی که درختان شهر دارای شناسنامه نیستند برای ساخت‌وسازها با علف‌کش به راحتی آنها را نابود و خشک می‌کنند.

ریشه‌کن شدن تکفیری ها در حلب به زودی رقم خواهد خورد
دنبال کنید

حسینی صدر با بیان اینکه باغات و درختان تهران فدای تراکم‌فروشی‌ها و بلندمرتبه‌سازی ها شده است، گفت: این تخلفات ماحصل عدم جدیت در مدیریت شهر است، متاسفانه در کوچه‌های تنگ و باریک تهران به ساختمان‌های ده طبقه مجوز ساخت و در محدوده باغ‌ها مجوز اشغال صددرصد زمین داده شده است.

وی افزود: در حقیقت این تخلفات آشکار علاوه بر اینکه چهره شهر را زشت کرده و تخلف از قانون است، به باورها و اعتقادات مردم نیز آسیب می‌زند، دادن رشوه برای تخریب درختان و باغات و ساختن ساختمان اقدامی خلاف عرف و شرع است.

سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت موضوع صیانت از درختان و باغات، از عدم نظارت شهرداری و سهل‌انگاری شوراها انتقاد وتاکید کرد: بازرسی کل کشور برای نظارت دقیق و برخورد با تخلفات باید به طور جدی به مسئله تخریب باغات پایتخت ورود پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ رحمت‌الله حافظی عضو شورای اسلامی شهر تهران از ارجاع طرح صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مزروعی شهر تهران به کمیسیون‌ سلامت شورای شهر خبر داد و گفت: این طرح با مخالفت جدی برخی از اعضای شورای شهر تهران مواجه شد./

پایان پیام

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi