شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

حاشیه‌های حاشیه‌نشینی؛ از نبود نقشه راه تا نگاه جزیره‌ای مسئولان

[ad_1] سعیدی تاکید کرد: حاشیه‌های حاشیه‌نشینی؛ از نبود نقشه راه تا نگاه جزیره‌ای مسئولان سرویس اجتماعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه هیچ گونه نقشه راهی برای رفع معضل حاشیه نشینی وجود ندارد، گفت: تا زمانی که تصمیمات مسئولان جزیره‌ای و هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها وجود نداشته باشد توفیقی در حل معضل حاشیه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23429
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

حاشیه‌های حاشیه‌نشینی؛ از نبود نقشه راه تا نگاه جزیره‌ای مسئولان

[ad_1]

سعیدی تاکید کرد:

حاشیه‌های حاشیه‌نشینی؛ از نبود نقشه راه تا نگاه جزیره‌ای مسئولان

سرویس اجتماعی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه هیچ گونه نقشه راهی برای رفع معضل حاشیه نشینی وجود ندارد، گفت: تا زمانی که تصمیمات مسئولان جزیره‌ای و هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها وجود نداشته باشد توفیقی در حل معضل حاشیه نشینی حاصل نخواهیم کرد.

شنبه 11 اردیبهشت 1395 ساعت 16:35

حاشیه‌های حاشیه‌نشینی؛ از نبود نقشه راه تا نگاه جزیره‌ای مسئولان

محمداسماعیل سعیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد ورود پلیس پیشگیری به موضوع حاشیه‌نشینی، افزود: هر چند ورود پلیس پیشگیری در کاهش تخلفات حاشیه نشینان تاثیر دارد ولی رفع ریشه‌ای این معضل نیازمند تلاش تمامی دستگاه‌ها است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اینکه افزایش تخلفات در برخی مناطق حاشیه‌نشین نیازمند ورود پلیس پیشگیری به این مناطق است، تصریح کرد: البته بهتر است قبل از ورود پلیس به مناطق حاشیه نشین در ابتدا به فکر راهکارهای منطقی و جدی برای رفع ریشه ای این معضل باشیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه برای رفع ریشه‌ای معضل حاشیه‌نشینی تمامی دستگاه‌ها باید با پلیس هماهنگ باشند، گفت: در غیر اینصورت اقدامات پلیس پیشگیری به سرانجام نمی‌رسد و گره‌ای از مشکل حاشیه نشینی نیز رفع نخواهد شد.

سعیدی با انتقاد از بی‌توجهی تمامی دولت‌ها نسبت به رفع معضل حاشیه‌نشینی در کشور، تصریح کرد: با وجودی که در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه بر رفع و کاهش این معضل تاکید شده ولی متاسفانه به این موضوع توجهی نشده و همچنان با شیوع این معضل در کشور روبرو هستیم.

محکومیت شیطان بزرگ توسط گچسارانی ها + تصویر
دنبال کنید

وی از نادیده گرفتن حاشیه نشینی در برنامه ششم توسعه انتقاد کرد و افزود: بی‌توجهی نسبت به رفع و کاهش معضل حاشیه نشینی در برنامه چهارم و پنجم توسعه منجر به حذف این معضل از برنامه ششم شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، مهمترین عامل بروز و شیوع حاشیه‌نشینی در کلانشهرها را ناشی از بی‌توجهی به مناطق محروم و اقتصاد روستایی دانست و یادآور شد: البته در شیوع این معضل عوامل بیرونی و درونی دخیل هستند که از عوامل بیرونی می‌توان به مهاجرت بی رویه ناشی از بی‌توجهی به اقتصاد و وضعیت معیشتی روستاییان اشاره کرد که تاکنون نیز برای رفع آن تلاشی نشده و همچنان شاهد مهاجرت بی رویه روستاییان و به تبع آن افزایش حاشیه نشینی در کلانشهرها هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: البته در برخی مناطق حاشیه نشین سودجویان از سادگی افراد استفاده و با دلالی زمین هایی را به این آنان می فروشند که حاشیه نشینان  نیز به صورت غیرقانونی اقدام به ساخت بنا بدون توجه به فاکتورهای مناسب می کنند.

سعیدی وضعیت معیشتی، اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی حاشیه نشیان را نامناسب خواند و یادآور شد: مسئولان باید شفاف سازی کنند که چرا تاکنون به فکر راهکارهای منطقی و اصولی برای جلوگیری از افزایش مناطق حاشیه نشینان نبودند؟ در صورتی که می شد بخشی از هزینه هایی که برای مسکن مهر هزینه شد را به مناطق حاشیه نشین اختصاص داد تا گوشه ای از مشکلات این مناطق برطرف شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم، با بیان اینکه مسئولان نسبت به رفع معضل حاشیه‌نشینی بی‌توجه هستند و در این زمینه فقط شعار می‌دهند، تصریح کرد: متاسفانه تصمیمات مسئولان در این خصوص جزیره ای است؛ دستگاه ها با هم هماهنگ نیستند، هیچ گونه نقشه راهی برای رفع این معضل وجود ندارد حتی مهمتر از آن با وجود تمامی این مسائل  نسبت به این معضل در برنامه ششم توسعه غفلت شده و این مهم دیده نشده است.

آغاز به کار جشنواره فجر ۳۶ در تنها استان بدون سینما!
دنبال کنید

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای رفع معضل حاشیه نشینی دستگاه هایی مانند  سازمان مدیریت برنامه ریزی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور  و همچنین تمامی سازمان ها باید وارد عمل شوند، تصریح کرد: مادامی که مسئولان باور نکرده اند که باید یک نقشه راه و برنامه مدون و دائمی برای بهبود وضعیت حاشیه نشینان و رفع معضل حاشیه نشینی  داشته باشند نه تنها این معضل رفع نخواهد شد بلکه روز به روز شاهد افزایش آن نیز خواهیم بود./

پایان پیام 

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi