سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بی توجهی وزارت کشور به ساماندهی اتباع غیرمجاز/ برای ساماندهی نیاز به تصویب قانون جدید نیست

[ad_1] ثروتی مطرح کرد: بی توجهی وزارت کشور به ساماندهی اتباع غیرمجاز/ برای ساماندهی نیاز به تصویب قانون جدید نیست سرویس اجتماعی عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس با انتقاد از بی‌توجهی وزارت کشوربه ساماندهی اتباع غیرمجاز، گفت: دراین خصوص نیازی به تصویب قانون جدید نیست و وزارت کشور بایداز طریق استانداری‌ها این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23302
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

بی توجهی وزارت کشور به ساماندهی اتباع غیرمجاز/ برای ساماندهی نیاز به تصویب قانون جدید نیست

[ad_1]

ثروتی مطرح کرد:

بی توجهی وزارت کشور به ساماندهی اتباع غیرمجاز/ برای ساماندهی نیاز به تصویب قانون جدید نیست

سرویس اجتماعی
عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس با انتقاد از بی‌توجهی وزارت کشوربه ساماندهی اتباع غیرمجاز، گفت: دراین خصوص نیازی به تصویب قانون جدید نیست و وزارت کشور بایداز طریق استانداری‌ها این موضوع را پیگیری کند.

جمعه 3 اردیبهشت 1395 ساعت 12:10

بی توجهی وزارت کشور به ساماندهی اتباع غیرمجاز/ برای ساماندهی نیاز به تصویب قانون جدید نیست

موسی‌الرضا ثروتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص ضرورت توجه به ساماندهی اتباع غیرمجاز درکشور، گفت: نحوه ورود اتباع بیگانه به کشور خوشبختانه دارای قوانین معین و خاصی است به طوری‌که افراد دارای ویزا به میزان مهلت ویزای خود باید تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران باشند، همچنین آنهایی که پروانه کار دارند در قبال پرداخت مبالغی معین می‌توانند درجامعه مشغول به کار شوند؛ اما افرادی که به صورت غیرقانونی به کشور وارد شدند باید به کشورهای خود بازگردانده شوند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، جاجرم و سملقان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ویزا یا سند اقامت به افراد خاصی تعلق می‌گیرد، افزود: به عنوان مثال جانبازان و اتباع افغانی که در زمان جنگ درجبهه حضور داشتند باید در لیست افراد موردنظر برای دریافت ویزا قرار گیرند.

وی با یادآوری بررسی طرحی در مجلس با هدف شناسنامه دار کردن فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع غیرمجاز، گفت: این طرح درمجلس مطرح شد اما مورد قبول نمایندگان قرار نگرفت؛ البته قانون مدنی دراین رابطه مشخص بوده و این افراد تا سن 18 سالگی می توانند تابع پدر خود باشند؛ پس از 18 سالگی این افراد می توانند تصمیم بگیرند تابعیت ایرانی داشته یا تابع کشور محل زندگی پدرخود باشند.

ثروتی تصریح کرد: البته مسئولیت ساماندهی اتباع بیگانه با وزارت کشور بوده و دراین خصوص هیچ نیازی به تصویب قانون جدید نیست و تنها باید وزارت کشوراز طریق استانداری‌ها و فرمانداری‌ها این موضوع را پیگیری کند که تاکنون به این موضوع توجه کافی نشده است.

وی با تاکید براینکه نیازی به ارایه لایحه جدید به مجلس برای ساماندهی اتباع غیرمجاز نیست، گفت: متاسفانه اتباع بیگانه درشرایطی به صورت غیرقانونی از مرزها وارد کشورمی شوند که هیچ پروانه اقامت و کسب و کاری ندارند بنابراین پلیس باید این افراد  را شناسایی کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم بر ضرورت نظارت بیشتر بر مرزها برای جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع بیگانه تاکید کرد و گفت: متاسفانه اتباع غیر مجاز  از طریق مرز و داخل کامیون‌ها و اتوبوس‌ها به شکل غیرقانونی از کشورهای عراق و افغانستان به کشور وارد می شوند که اخیرا نیز شنیده شده تعدادی متکدی سوری نیز به کشور وارد شدند.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر شناسایی این افراد توسط پلیس و مسئولان وزارت کشور، افزود: برای ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز قوانین کافی درکشور وجود دارد  و نیازی به تصویب قانون جدید نیست./

پایان پیام

۵۸ رسانه دارای مجوز در استان کهگیلویه و بویر احمد وجود دارد
دنبال کنید

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi