شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاکید بر ضرورت افزایش مالیات سیگار/ ایران و افغانستان فروشنده ارزان ترین سیگار در جهان

[ad_1] رستمیان مطرح کرد: تاکید بر ضرورت افزایش مالیات سیگار/ ایران و افغانستان فروشنده ارزان ترین سیگار در جهان سرویس اجتماعی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش مالیات سیگار، گفت: این مصوبه در کمیسیون تلفیق تصویب شده و فردا در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می شود. دوشنبه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23226
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

تاکید بر ضرورت افزایش مالیات سیگار/  ایران و افغانستان فروشنده ارزان ترین سیگار در جهان

[ad_1]

رستمیان مطرح کرد:

تاکید بر ضرورت افزایش مالیات سیگار/ ایران و افغانستان فروشنده ارزان ترین سیگار در جهان

سرویس اجتماعی
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش مالیات سیگار، گفت: این مصوبه در کمیسیون تلفیق تصویب شده و فردا در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می شود.

دوشنبه 30 فروردین 1395 ساعت 16:26

تاکید بر ضرورت افزایش مالیات سیگار/  ایران و افغانستان فروشنده ارزان ترین سیگار در جهان

عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه برخی مسئولان با افزایش مالیات سیگار مخالفت می‌کنند، افزود: مشخص نیست پشت این مخالفت منافع اقتصادی است یا جریان دیگری در کار است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران و افغانستان فروشنده ارزان‌ترین سیگار در جهان هستند، تصریح کرد: نزدیک 10 درصد مالیات کشور ترکیه از سیگار اخذ می شود در حالی که در ایران برخی مسئولان با بی‌توجهی نسبت به خطرات و عواقب ناشی از مصرف سیگار، از افزایش مالیات سیگار جلوگیری می کنند.

 

ضرورت تلاش برای جامعه عاری از دخانیات

این نماینده مردم در مجلس نهم بر ضرورت تلاش در راستای جامعه عاری از دخانیات تاکید کرد و یادآور شد: در حالی که امروزه دخانیات عمده ترین عامل مرگ و میر در جهان است و بر همین اساس اکثر کشورهای دنیا با برنامه طولانی مدت در مسیر جامعه عاری از دخانیات و کاهش مصرف مواد دخانی گام برداشته اند ولی متاسفانه در کشور ما نسبت به این موضوع بی توجهی می شود.

 

انتقاد از افزایش مصرف سیگار در میان بانوان

وی از افزایش مصرف سیگار در بانوان کشور انتقاد و بر ضرورت ارائه راهکارهای جدی برای جلوگیری از مصرف مواد دخانی میان جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: در سال های اخیر نه تنها شاهد کاهش سن مصرف دخانیات بوده ایم بلکه گرایش زنان کشور نیز به این بلای خانمان سوز افزایش یافته است.

رستمیان ادامه داد: صدا و سیما، وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش باید به صورت جدی در راستای کاهش تقاضای سیگار ورود کنند و همچنین وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی باید تلاش جدی برای افزایش مالیات سیگار و جلوگیری از گسترش کارخانجات دخانیات در کشور داشته باشند.

بصیرت توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند
دنبال کنید

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اقدام مثبت شهرداری تهران در نصب پیام های آموزش محور در حوزه سلامت روی سازه های تبلیغاتی شهر، تصریح کرد: با توجه به افزایش مصرف مواد دخانی در کشور این نوع تبلیغات در کشور باید افزایش یابد.

 

لزوم جلوگیری از گسترش کارخانجات دخانیات

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر لزوم جلوگیری از گسترش کارخانجات دخانیات در کشور تاکید کرد و افزود: اگر چه برخی این عقیده را دارند که برای جلوگیری از قاچاق باید کارخانجات دخانیات را در کشور گسترش داد ولی باید با اطلاع رسانی گسترده و بکارگیری راهکارهای مناسب،  مصرف مواد دخانی را در کشور کاهش  و از گسترش کارخانجات دخانی نیز جلوگیری کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد:  نباید با گسترش صنف های آسیب رسان به سلامت زمینه را برای شیوع بیماری های غیرواگیر در کشور مهیا می کنیم؛ بهتر است مشاغلی که در کشور ایجاد می شود در راستای منافع ملی کشور و سلامت مردم باشد تا ضمن کاهش بیماری ها در منابع سلامت نیز صرفه جویی کرد.

 

تاکید بر ضرورت افزایش مالیات سیگار

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش مالیات سیگار، گفت: این مصوبه در کمیسیون تلفیق تصویب شده و فردا در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می شود؛ البته امیدواریم برخی از عملیاتی شدن این مصوبه جلوگیری نکنند.

 

هشدار نسبت به شیوع مصرف قلیان در جوانان، نوجوانان و دانشجویان

وی ضمن هشدار نسبت به شیوع مصرف قلیان در جوانان، نوجوانان و دانشجویان، یادآور شد: متاسفانه اکثر جوانان کشیدن قلیان را بیشتر از عادت یک ژست می دانند و همچنین بسیاری خانواده ها نیز مصرف قلیان را مانند سیگار مضر نمی دانند و از تبعات ناشی از مصرف قلیان آگاهی و اطلاعات کافی ندارند.

آخرین تیرهای ترکش نتانیاهو به سوی ایران
دنبال کنید

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم،  با یادآوری اظهارات اخیر مسئوولان وزارت بهداشت در مورد فعالیت غیرمجاز 80 درصد قلیان سراها، تصریح کرد: باید نظارت ها در این خصوص افزایش یابد زیرا ممکن است دست های پشت پرده باعث فعالیت این تعداد قلیان سرای غیرمجاز در کشور باشد؛ طبق برخی گزارشات سودجویان به سمت استفاده از مواد مخدر در ترکیبات توتون مصرفی در قلیان رفته اند ولی متاسفانه با این وجود مصرف قلیان در مراکز عمومی فراگیرتر و فعالیت قلیان سراها نیز بیشتر می شود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،  ضمن تشریح عوارض ناشی از مصرف قلیان، گفت: شاید برخی تصور کنند مصرف قلیان عوارض زیادی به همراه ندارد ولی متاسفانه عوارضی مانند سرطان، بیماری های غیرواگیر، روماتیسم، سکته های قلبی، مغزی و عروقی را به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی،  بر لزوم آموزش و فرهنگ سازی مناسب در جهت عوارض ناشی از مصرف قلیان در کشور تاکید کرد و افزود: از آنجایی که رسانه ها و صدا و سیما کمتر در مورد قبح استفاده از قلیان و مضرات ناشی از آن سخن گفته اند بنابراین بهتر است با تهیه و پخش برنامه های اجتماعی و تاثیرگذار که در آن از نظر متخصصان و کارشناسان مسائل بهداشتی استفاده شده مانع از تداوم روند فعلی شوند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزایش مالیات مواد دخانی، کاهش عرضه، آموزش و اطلاع رسانی، جلوگیری از گسترش کارخانجات دخانیات را در کاهش مصرف مواد دخانی موثر خواند./

پایان پیام

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi