شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به کانالهای آبیاری شهرستان گچساران بر اثر بارندگی خسارت وارد شد

عبدالرحیم رحیمی روز یکشنبه در نشست پدافند غیرعامل و مدیریت بحران گچساران افزود: این میزان خسارت به تجهیزات مخابراتی و کانالهای تنظیم و کنترل آب کشاورزی شهر دوگنبدان و روستاها، راههای اصلی و فرعی، خطوط لوله و تاسیسات آب شهری، ایستگاهها، خطوط انتقال برق، منابع آب، ابنیه فنی و تجهیزات عشایری، تاسیسات ، معابر، جداول،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23217
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷

کرونا :

۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به کانالهای آبیاری شهرستان گچساران بر اثر بارندگی خسارت وارد شد

عبدالرحیم رحیمی روز یکشنبه در نشست پدافند غیرعامل و مدیریت بحران گچساران افزود: این میزان خسارت به تجهیزات مخابراتی و کانالهای تنظیم و کنترل آب کشاورزی شهر دوگنبدان و روستاها، راههای اصلی و فرعی، خطوط لوله و تاسیسات آب شهری، ایستگاهها، خطوط انتقال برق، منابع آب، ابنیه فنی و تجهیزات عشایری، تاسیسات ، معابر، جداول، تاسیسات و ابنیه و منازل روستایی وارد شده است.

وی بیان کرد: در اثر بارندگی های اخیر 34 میلیارد و 750 میلیون ریال خسارت به معابر، جداول، تاسیسات و ابنیه شهر دوگنبدان وارد شد.
رحیمی ابراز کرد:بارندگی 10 میلیارد و 120 میلیون ریال هم به بخش راه این شهرستان خسارت وارد کرد.
رحیمی ادامه داد: این خسارت در زمینه ریزش کوه و تخریب پل در روستاهای بابا کلان، بی بی حکیمه، امامزاده جعفر، جهاد آباد، پیرسبز، شیخ خواجه و بیزکه، اسپر، موگ، نیمدور، آبچیرک، آبتوت، انجیر سیاه، تخریب سطح جاده و آسفالت روستاهای خیرآباد و پادوک و پر شدن کانال کناری جاده و تخریب سطح آسفالت بوده است.
وی تصریح کرد: 13 میلیارد و 500 میلیون ریال به کانالهای آبیاری این شهرستان بر اثر بارندگی خسارت وارد شد.
رحیمی طول این کانال ها را سه هزار و 745 متر ذکر کرد.
وی میزان خسارت وارده به شبکه ها آبیاری، بند انحرافی و حوضچه های تغذیه مصنوعی را 12 میلیاردو 200 میلیون ریال اعلام کرد.
رحیمی تصریح کرد: 539 میلیون ریال خسارت به بخش آب روستایی این شهرستان در زمینه سوختگی تابلو های برق، پمپ و کابل درون چاه بر وارد شد.
وی میزان خسارت وارده به بخش فیبر نوری و سایت های BTS را دو میلیادو 300 میلیون ریال اعلام کرد.
دبیر ستاد مدیریت بحران گچساران در این نشست گفت: 600 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان بر اثر بارندگی تخریب شده است.
حمید نارکی میزان خسارت وارده به بخش زراعی این شهرستان را 50 میلیارد و 750 میلیون ریال برآورد کرد و گفت: دو هزار و 50 تن محصول در این بخش خسارت دید.
وی ادامه داد: همچنین 17 میلیارد و 280 میلیون خسارت به بخش باغات این شهرستان وارد شد که در این زمینه180 هکتار باغ با دو هزارو 160 تن محصول خسارت دید.
نارکی اظهار داشت: یک میلیارد و 500 میلیون ریال بر اثر بارندگی اخیر به بخش قنات و چاهها و استخرهای کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شد.
وی ادامه داد: 80 کیلومتر از راههای عشایری، 12 تخته چادر عشایری و پنج مورد پل و آبنما بر اثر بارندگی در مناطق عشایری این شهرستان تخریب شد.
نارکی میزان خسارت وارده به مناطق عشایری این شهرستان بر اثر بارندگی چند روز گذشته را یک میلیارد و 80 میلیون ریال اعلام کرد.
هواشناسی گچساران بارندگی چند روز گذشته در شهر دوگنبدان 22 میلیمتر و ایستگاه تحقیقات کشاورزی امامزاده جعفر را 39 میلیمتر ذکر کرده است.

جاده‌های مازندران زیربار محدودیت‌های ترافیکی پنج روزه رفت
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi