دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش غیرمنطقی کرایه‌ها، ثمری جز افزایش استفاده از خودروهای شخصی، ترافیک و آلودگی هوا ندارد

[ad_1] سعیدی: افزایش غیرمنطقی کرایه‌ها، ثمری جز افزایش استفاده از خودروهای شخصی، ترافیک و آلودگی هوا ندارد سرویس اجتماعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس را غیرمنطقی دانست و گفت: با توجه به رکود بی سابقه اقتصادی حاکم بر کشور افزایش 5 درصدی نرخ منطقی به نظر می رسد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23155
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴

کرونا :

افزایش غیرمنطقی کرایه‌ها، ثمری جز افزایش استفاده از خودروهای شخصی، ترافیک و آلودگی هوا ندارد

[ad_1]

سعیدی:

افزایش غیرمنطقی کرایه‌ها، ثمری جز افزایش استفاده از خودروهای شخصی، ترافیک و آلودگی هوا ندارد

سرویس اجتماعی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس را غیرمنطقی دانست و گفت: با توجه به رکود بی سابقه اقتصادی حاکم بر کشور افزایش 5 درصدی نرخ منطقی به نظر می رسد.

سه‌شنبه 24 فروردین 1395 ساعت 14:03

افزایش غیرمنطقی کرایه‌ها، ثمری جز افزایش استفاده از خودروهای شخصی، ترافیک و آلودگی هوا ندارد

محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر اینکه هر گونه افزایش کرایه حمل و نقل عمومی باید بر اساس شرایط اقتصادی جامعه، سطح درآمد، نرخ تورم و به صورت منطقی و کارشناسانه باشد، گفت: در حالی که سطح درآمد اکثریت شهروندان به نسبت سال های 93 و 94 هیچ گونه تغییری نداشته بنابراین در شرایط فعلی جامعه هر گونه افزایش نرخ کرایه باید با نگاهی همه‌جانبه صورت گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش غیرمنطقی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در پایتخت به صلاح مردم نیست، یادآور شد: با توجه به اینکه اکثر استفاده کنندگان وسایل حمل و نقل عمومی قشر ضعیف و متوسط جامعه هستند بنابراین افزایش غیرمنطقی کرایه به صلاح نیست؛ البته شاید افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در حال حاضر رقم چندانی نباشد ولی به طور یقین در بلندمدت بر روند زندگی قشر ضعیف و متوسط تاثیرگذار خواهد بودد لذا مسئولان شهری باید بر مبنای واقعیت های جامعه کارگری و کارمندی تصمیم گیری کند.

سعیدی با تاکید بر اینکه نرخ کرایه حمل و نقل عمومی باید بر حسب سطح درآمد شهروندان باشد، تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ جریمه ها، عوارض و مشکلات اقتصادی صاحبان و دارندگان وسایل حمل و نقل عمومی، حمایت دولت از آنها ضروری به نظر می رسد؛ البته اگر نرخ 15 درصدی کرایه اتوبوس و تاکسی تصویب نهایی شد، بهتر است شرایط به گونه ای تدبیر شود که 5 درصد آن را مردم  و 10 درصد باقیمانده را دولت بر عهده بگیرد.

مجاهدت مردم ولایتمدار بناب به جبهه مقاومت
دنبال کنید

این نماینده مجلس با بیان اینکه افزایش غیرمنطقی کرایه های حمل و نقل عمومی منجر به افزایش استفاده از خودروهای شخصی، افزایش ترافیک و آلودگی هوا در پایتخت می شود، تصریح کرد: بهتر است مسئولان شهری به دنبال راهکارهای مناسب برای رفع آلودگی هوا و ترافیک سرسام آور در پایتخت  باشند نه اینکه با ارائه راهکارهای غیرمنطقی به آلودگی هوا دامن بزنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه تا زمان ابلاغ نرخ کرایه حمل و نقل درون شهری، رانندگان تاکسی حق افزایش خودسرانه کرایه را ندارند، یادآور شد: متاسفانه دیده شده که برخی رانندگان منتظر تصویب نرخ نهایی نشدند و خودسرانه قیمت ها را افزایش دادند که لازم است با این افراد به صورت قاطع برخورد شود.

وی از وضعیت نامناسب وسایل حمل و نقل عمومی در پایتخت انتقاد کرد و گفت: اگر چه وظیفه دولت تأمین حمل و نقل رایگان برای مردم است ولی متاسفانه اکثر اتوبوس های موجود در پایتخت فرسوده هستند؛ لذا دغدغه مسئولان صرفا افزایش نرخ کرایه ها نباشد بلکه در راستای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و بهبود وسایل حمل و نقل عمومی نیز به صورت جدی تلاش کنند.

گفتنی است توضیحات شورای شهر تهران در اعتراض فرمانداری نسبت به نرخ جدید کرایه های حمل و نقل عمومی قانع کننده ارزیابی نشد و این لایحه به هیئت حل اختلاف استان رفته است./

پایان پیام

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi