جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش۲۵درصدی قیمت بلیط مترو بر خلاف نظام قیمت‌گذاری/ ورود بخش‌خصوصی برای جبران کمبود منابع

[ad_1] ندیمی مطرح کرد: افزایش25درصدی قیمت بلیط مترو بر خلاف نظام قیمت‌گذاری/ ورود بخش‌خصوصی برای جبران کمبود منابع سرویس اجتماعی عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس ضمن انتقاد از افزایش قیمت بلیط مترو، گفت: افزایش 25 درصدی قیمت بلیط مترو بر خلاف نظام قیمت‌گذاری و نرخ 12درصدی تورم است. سه‌شنبه 17 فروردین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23069
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

کرونا :

افزایش۲۵درصدی قیمت بلیط مترو بر خلاف نظام قیمت‌گذاری/ ورود بخش‌خصوصی برای جبران کمبود منابع

[ad_1]

ندیمی مطرح کرد:

افزایش25درصدی قیمت بلیط مترو بر خلاف نظام قیمت‌گذاری/ ورود بخش‌خصوصی برای جبران کمبود منابع

سرویس اجتماعی
عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس ضمن انتقاد از افزایش قیمت بلیط مترو، گفت: افزایش 25 درصدی قیمت بلیط مترو بر خلاف نظام قیمت‌گذاری و نرخ 12درصدی تورم است.

سه‌شنبه 17 فروردین 1395 ساعت 15:51

افزایش25درصدی قیمت بلیط مترو بر خلاف نظام قیمت‌گذاری/ ورود بخش‌خصوصی برای جبران کمبود منابع

ابوذر ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به افزایش 25 درصدی قیمت بلیط مترو، گفت: مترو سهم شهروندان بوده و شهرداری نباید برای تامین منابع  مالی خود به جیب مردم متکی باشد، لذا تامین هزینه مترو که سهم خدماتی مردم است از جیب خود مردم نادرست و بر خلاف منطق است.

 

مترو داخلی از کمبود امکانات رفاهی و امنیتی رنج می‌برد

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرداران باید به حمل‌ونقل به عنوان یکی از مسائل مهم زندگی مردم، جهت تنزیل هزینه، افزایش رضایت و کاهش درخواست‌های ناشی از کمبود درآمد توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: افزایش دو برابری یا 200 درصدی قیمت بلیط مترو به معنای افزایش دادن هزینه جامعه و زندگی مردم است، در حالی که در متروهای داخل شهری علیرغم تلاش‌های صورت گرفته امکانات رفاهی نیز وجود ندارد؛ لذا با توجه به چنین شرایطی، اخذ چنین تصمیماتی در راستای افزایش قیمت بلیط مترو منطقی نیست.

 

افزایش 25 درصدی قیمت بلیط مترو بر خلاف نظام قیمت گذاری

ندیمی ضمن بیان اینکه در متروهای داخل کشور امنیت هم ضعیف است، گفت: در متروها بخش مشخصی برای پیرمردها و پیرزن‌ها اختصاص داده نشده و عمدتا مسافران مترو ایستاده مسیر را طی می‌کنند؛ همچنین به جهت فقدان دوربین، عدم کنترل و ازدحام بسیار سرقت از مسافران صورت می‌گیرد بنابراین در این شرایط جریمه مردم با افزیش قیمت بلیط اقدام ناشایستی است.

پیام مسئولین عالی رتبه خطاب به دبیرخانه اجلاس سراسری مدیریت صادرات و فرصتهای سرمایه گذاری
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: زمانی که خطوط مترو توسط بخش خصوصی احداث شوند دوبرابر کردن قیمت بلیط امری طبیعی می‌تواند باشد اما در حال حاضر مترو چنین شرایطی ندارد، در حقیقت تصمیم دوبرابر کردن قیمت بلیط بر خلاف نظام قیمت گذاری است زیرا قیمت گذاری باید منطبق با تورم کشور باشد.

 

استفاده از بخش خصوصی جهت جبران کمبودهای مالی مترو

وی با بیان اینکه افزایش 25 درصدی بلیط مترو معادل نرخ تورم نیست، گفت: شهردارای‌ها باید در خدمت مردم باشند اما با این نوع تصمیم گیری موجبات افزایش هزینه زندگی  مردم را فراهم ساختند، بنابراین در چنین شرایطی که شهرداران با کمبود منابع مواجه هستند و از افزایش هزینه زندگی به مردم هم باید جلوگیری شود بهترین تصمیم این است که شهرداری‌ها بخش‌هایی از خطوط مترو را به بخش خصوصی واگذار کنند تا به موازات شهرداری خطوط مترو تازه تاسیس با شرایط رفاهی مناسب احداث کند.

این عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی ضمن تاکید بر اینکه افزایش 25 درصدی بلیط مترو غیرمنطقی است، یادآور شد: در خصوص کمبود منابع مالی شهرداری و عدم تخصیص منابع از سوی دولت حق را می‌توان به شهرداری دارد اما شهرداری حق ندارد برای جبران منابع مالی خود به مردم فشار وارد کند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ غلامحسین آرام معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به مصوبه روز گذشته شورای شهر برای افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی، از افزایش 15 درصدی کرایه‌های تاکسی و اتوبوس و 25 درصدی مترو پس از ارسال به فرمانداری خبر داد./

جشن های هفته وحدت در شهرستان بستان آباد
دنبال کنید

پایان پیام

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi