پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعمیر خط لوله پرفشار گاز با استفاده از فن آوری کامپوزیت

مدیرعامل این شرکت از انجام موفقیت آمیز تعمیر خط لوله پرفشار گاز با استفاده از فن‌آوری کامپوزیت در این شرکت خبر داد. امین محمدی گفت : خط لوله ۲۰ اینچ به ضخامت جداره ۵/۱۷ میلیمتر مربوط به رابط چند راهه گازی شماره ۱و۲ پازنان ۲ با استفاده از فن آوری جوشکاری سرد (کامپوزیت کولار Kevlar)

اختصاصی کرونا

کد خبر : 19298
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۶:۲۲

کرونا :

تعمیر خط لوله پرفشار گاز با استفاده از فن آوری کامپوزیت

مدیرعامل این شرکت از انجام موفقیت آمیز تعمیر خط لوله پرفشار گاز با استفاده از فن‌آوری کامپوزیت در این شرکت خبر داد.
امین محمدی گفت : خط لوله ۲۰ اینچ به ضخامت جداره ۵/۱۷ میلیمتر مربوط به رابط چند راهه گازی شماره ۱و۲ پازنان ۲ با استفاده از فن آوری جوشکاری سرد (کامپوزیت کولار Kevlar) تعمیر شد .
وی افزود : این خط لوله در در محدوده عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت وگازگچساران دچار کاهش ۱۰۰% ضخامت و نشت شده بود که با استفاده از دانش فنی- تخصصی کارشناسان این شرکت و در تعامل با بخش خصوصی ، در کمترین زمان ممکن با بالاترین ضریب اطمینان تعمیرگردید.
محمدی اظهار داشت : خط لوله آسیب دیده پس از تعمیر و انجامموفق تست میدانی با حداکثر فشار عملیاتی به میزان ۱۵۳ باردر مدار عملیاتی قرار گرفت .
وی خاطر نشان کرد : استفاده از این روش به دلیل کاهش زمان توقف عملیات به حدود یک سوم زمان مشابه در استفاده از روش سنتی برشکاری و جوشکاری قطعه تعویضی ، موجب افزایش ایمنی و صرفه‌جویی بسیار قابل ملاحظه می گردد . به کارگیری این روش در تعمیر خط لوله “۲۶ اصلی گاز پازنان/ گچساران در حال بررسی می‌باشد.
محمدی افزود : این روش می‌تواند با کاهش زمان توقف مورد نیاز تعمیر نقاط بحرانی موجب صرفه‌جویی به میزان ۲۲۰۰ میلیارد ریال گردد و در عین حال تداوم تولید و تزریق گاز در میادین نفتی گچساران و بی‌بی‌حکیمه وتحقق تعهدات شرکت را در پی داشته باشد.
وی مهمترین مزیت این روش را تعمیر نقاط معیوب خطوط لوله اصلی نفت صادراتی بدون توقف عملیات تولید عنوان کرد و افزود : بدون استفاده از این روش چنین امکانی وجود نداشت.

پیروزی والیبال نشسته نفت و گاز گچساران مقابل روانکاران گنبد
دنبال کنید

۲
محمدی استفاده از این فن آوری را در کاهش تنگناهای فرآوری تولید بسیار مهم تلقی کرد .
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم بهره‌بردار نفت و گاز مناطق نفتخیز جنوب می باشد که گستره یاین شرکت در چهار استان خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس قراردارد و همین ویژگی موقعیت این شرکت را در بین سایر شرکتها از درجه اهمیت ویژه ای برخوردار کرده است.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi