کمیته حفاری شهرستان بویراحمد با حضور دستگاه‌های عضو و به ریاست سید کرامت‌الله فرج‌زاده معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار برگزار شد. در این جلسه که متفاوت از کمیسیون‌های قبلی بود موضوعات پیرامون جلسه توسط معاون فرماندار شفاف مطرح می‌شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد از عدم هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان و حفار گلایه کرد و گفت: اینکه حفاری صورت بگیرد و رها شود قابل قبول نیست و مدیران مربوطه نباید دنبال توجیه کار خود باشد. فرج‌زاده صدور مجوز حفاری توسط شهرداری و دهیاری‌ها را منوط به تضمین منابع مالی عنوان کرد و گفت: در صورتی که پروژه‌های حفاری اعتبار لازم برای اجرا را نداشته باشند نباید مجوز برای آن‌ها صادر شود.

وی در ادامه جلسه که از وضعیت نامناسب معابر شهر یاسوج گلایه داشت، گفت: بیشترین حفاری‌ها مربوط به آب و فاضلاب شهری و شرکت گاز بوده که بسیاری از معابر ما به دلیل حفاری‌های زیاد و کنده‌کاری وضعیت مناسبی ندارند و چهره شهر با این اقدامات زشت شده است.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار بویراحمد تأکید کرد: زمان شروع و پایان حفاری‌ها باید مشخص باشد و در زمان اعلام شده به پایان برسد

. فرج‌زاده با تأکید بر اینکه هجمه‌های زیادی علیه آب و فاضلاب شهری است، گفت: از دلایل این هجمه‌ها فرسودگی لوله‌ها بوده که باعث ترکیدگی و هدرروی بالای آب در سطح معابر و خیابان‌ها شده و این امر موجب نارضایتی مردم شده است. این مسئول با اشاره به حساسیت موضوع تصریح کرد: آب و فاضلاب شهری فردی را به صورت ویژه به عنوان مسئول رسیدگی به خرابی ها معرفی کند تا دیگر شاهد خرابی‌های متعدد نباشیم و اگر خرابی هم وجود دارد در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

گزارش تصویری(۵) دیدار دکتر علی لاریجانی با خانواده شهید جمشید نژاد
دنبال کنید

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد  هجمه‌های شدید علیه آب و فاضلاب را حق مردم دانست و گفت: اتفاقات باید فعال شود و در اسرع وقت اقدامات لازم جهت تعمیر خرابی‌ها صورت گیرد.

در ادامه قاسم قلندری مدیر آب و فاضلاب شهر یاسوج با بیان اینکه ۹۰ درصد تنش‌های آبی در شهر یاسوج به انشعاباتی برمی‎گردد که تحت پوشش آبفار نیستند، گفت: طی برنامه‌ای صدا و سیمای استان را دعوت کردیم و از نزدیک با بازدید میدانی اثبات کردیم که انشعابات زیادی در شهر یاسوج هستند که مشترک آب و فاضلاب نشدند.

مدیر آب و فاضلاب شهر یاسوج با اشاره به هدرروی بالای آب تصریح کرد: به منظور جلوگیری از هدر روی آب باید بافت قدیم را از مدار خارج کنیم از جمله باهنرها و بنسنجان‌ها که شکستگی در این حوزه‌ها بسیار بالا است.

قلندری در ادامه با اشاره به قانون حمایت از تولید داخلی، از دلایل هدرروی و شکستگی آب در شهر یاسوج را خرید لوله از کارخانه‌های تولید داخلی یاسوج عنوان کرد. وی که نخواست به صورت واضح نامی از این کارخانه ببرد از آن به نام کارخانه (X) نام برد و گفت: در گذشته از این کارخانه در بلکو لوله خریداری شده که متاسفانه به دلیل پایین بودن کیفیت محصولات لوله‌ها به صورت طولی نیز ترک می‌خورند و باعث هدرروی آب می‌شوند.

مدیر آب و فاضلاب شهر یاسوج با تایید هدرروی بالای آب برخی مناطق شهر را مصداق چشمه‌های طبیعی عنوان کرد و گفت: برخی فرعی‌های شهرک امام حسین یاسوج به دلیل شکستگی تفاوتی با چشمه ندارد. قلندری تصریح کرد: به دلیل فرسودگی لوله‌ها برخی کوچه‌ها و خیابان‌ها را برای تعویض تقسیم‌بندی کردیم.

رفع تصرف ۲۱ هکتار از اراضی دولت شهر سی سخت
دنبال کنید

در ادامه علی علی‌پور عضو شورای اسلامی شهر یاسوج که در جلسه حضور داشت، تصریح کرد: مردم از حفاری‌های موجود خسته شدند و شهر در وضعیت نابسامانی است. عضو شورای شهر یاسوج با بیان اینکه حفاری‌ها در سطح شهر یاسوج بسیار زیاد است و این موجب نارضایتی مردم می‌شود، گفت: از دستگاه‌های حفار انتظار می‎‌رود اگر حفاری انجام می‌دهند در اسرع وقت آن را ترمیم کنند تا خدای ناکرده مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود. علی‌پور یکی از خیابان‌های یاسوج که حفاری در آن زیاد شده را خیابان تختی عنوان کرد و گفت: متاسفانه در سه نقطه این خیابان حفاری صورت گرفته که با گذشت دو هفته از زمان حفاری آن همچنان رها شده و این مساله باعث بروز آسیب و نارضایتی مردم شده است. وی که میزان هدرروی آب در شهر یاسوج را زیاد عنوان کرد .



تیتر یک