صبح کارگروه بانوان و خانواده شهرستان بویراحمد با دستور کار راه‌های انتقال و پیشگیری از بیماری‌های ایدز و هپاتیت با هدف ارتقاع سطح اطلاعات و آموزش خانواده‌ها با همت مرکز بهداشت بویراحمد برگزار شد.

زیبا خسروی در این جلسه با توجه به اینکه زنان بهترین مرجع تربیتی در خانواده‌ها محسوب می‌شوند نقش آن‌ها را مهم خواند و گفت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال جامعه نقش مشارکتی در تامین و حفظ ارتقاء سلامت خانواده دارند.

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری بویراحمد برگزاری چنین کارگاه‌هایی را مهم دانست و گفت: در راستای ارتقای سلامت جامعه با همکاری مرکز بهداشت کارگاه‌های متعددی را برگزار می‌کنیم. وی با تاکید بر اینکه زنان نه تنها مسئول سلامت خود هستند بلکه بیشترین نقش را بر سلامت و بهداشت خانواده دارند، گفت: با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل داده‌اند نقش آن‌ها در حوزه‌های مختلف زندگی، اجتماع و بهداشت جسمی و سلامت روان مهم و کلیدی است.

خسروی در ادامه کارگاه آموزشی امروز را دومین کارگاه پیرامون بهداشت و سلامت ویژه بانوان عنوان کرد و گفت: کارگاه قبلی با موضوع تغذیه سالم و تغذیه نوزادان با شیر مادر برگزار شد و گواهی این دوره برای شرکت کنندگان نیز صادر می‌شود.

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری بویراحمد با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه کارگروه بانوان بررسی مشکلات و مسائل مربوط به حوزه زنان و خانواده است، بیان کرد: بر همین اساس با اولویت‌بندی مسائل در راستای رفع مشکلات جامعه زنان گام برمی‌داریم.

وی ادامه داد: زنان رابط و سفیر بین دولت و حوزه بانوان و خانواده هستند می‌توانند در انتقال آموزه‌ها و برنامه‌های دولت در حوزه زنان سهیم باشند از این‌رو برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی را در دستور کار داریم.

چابهار، سر فصلی نوین در همکاری های منطقه ای است/تقویت روابط تهران و دهلی نو به نفع منطقه است/ ایران منبعی مطمئن برای تامین انرژی اقتصاد رو به توسعه هند است
دنبال کنید

خسروی تصریح کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و نقش بسزایی در حفظ سلامت افراد خانواده و نهایتا جامعه دارند، هر نوع برنامه‌ریزی و تلاش در جهت توانمندسازی زنان تضمینی برای بهره‌مندی از کودکانی سالم، خانواده‌ای مستحکم و اجتماعی متعالی خواهد بود.



اخبار فرمانداری