کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بویراحمد امروز با هدف توزیع اعتبارات از محل ماده ۱۸۰ بین دستگاه‌های اجرایی این شهرستان و با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل جلسه داد.

 

در کمیته برنامه‌ریزی بویراحمد ۲۶ میلیارد تومان از اعتبارات ماده ۱۸۰ بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان توزیع شد.

در این نشست که مدیران شهرستانی حضور داشتند ۲۶ میلیارد تومان اعتبارات ماده ۱۸۰ ملی و استانی شهرستان بویراحمد در ۶ فصل، ۹ برنامه و ۶۷ پروژه بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان بویراحمد بر حسب اولویت‌های دستگاهی توزیع شد.

هوشنگ یاری‌پور در این جلسه با اشاره به میزان اعتبارات توزیعی ماده ۱۸۰ شهرستان بویراحمد در بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان تصریح کرد: این میزان اعتبار از ماده ۱۸۰ ملی و استانی بر حسب اولویت در بین دستگاه‌های اجرایی استان توزیع شد.

فرماندار بویراحمد با اشاره به اولویت‌های توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ تصریح کرد: بیشترین اعتبارات ماده ۱۸۰ سال جاری در بخش شهرسازی و عمران بوده و کمترین آن به بخش کانال‌های کشاورزی بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه‌ها و خواسته‌ها زیاد است و اعتبارات به نسبت کمتر است، گفت: در توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ بخش کانال کشاورزی، بنیاد مسکن، آب شرب شهری و روستایی اعتبارات کمتری اختصاص داده شده که انتظار می‌رود این بخش‌ها ویژه‌ دیده شوند.

مدیر ارشد اجرایی بویراحمد با بیان اینکه بخش‌های مذکور که اعتبارات کمتری به آن‌ها اختصاص داده شده بسیار مهم بوده که نیازمند تجدید نظر در توزیع اعتبارات این بخش‌ها هستیم، گفت: آب شرب شهری و روستایی ما با مشکلاتی مواجه است که اعتبارات کنونی جوابگو نیست.

یاری‌پور از بخش‌های مهم و استراتژیک در بویراحمد را کشاورزی عنوان کرد و گفت: بویراحمد با توجه به شرایط آب و هوایی و ظرفیت‌های فراوان در بخش کشاورزی می‌تواند در توسعه استان و شهرستان بیش از پیش موثر واقع شود که احداث کانال‌های آب کشاورزی و میزان اعتبارات اختصاص یافته به این بخش بسیار ناچیز بوده است.

این مسئول با اشاره به اعتبارات ماده ۱۸۰ در شهرستان بویراحمد و توزیع آن در بین ۶۷ پروژه مهم شهرستانی تصریح کرد: با توجه به اینکه اعتبارات برخی بخش‌ها به نسبت ماهیت و کار آن‌ها بسیار ناچیز است انتظار می‌رود در بخش عمرانی نظارت جدی بر پروژه‌ها داشته باشند.

فرماندار بویراحمد خواستار اعمال نظارت دقیق و مستمر مدیران بر کار ناظران پروژه‌ها شد و اذعان داشت: برای اجرای پروژه‌های عمرانی ناظران پاک‌دست و قوی انتخاب شود تا پروژه‌ها با رعایت اصول فنی پیشرفت روزافزونی داشته باشند.
گلایه‌مندی بخشدار لوداب از توزیع ناعادلانه اعتبارات ماده ۱۸۰

بخشدار لوداب از اعتبارات ماده ۱۸۰ گلایه کرد و گفت: بخش لوداب با وجود جمعیت بالا همچنان محروم باقی مانده است.
جمال روحانی امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بویراحمد با اشاره به توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ این شهرستان اظهار کرد: بخش لوداب از محروم‌ترین بخش‌های شهرستان بویراحمد بوده که همواره کمترین اعتبارات به آن اختصاص داده می‌شود.

تصویری در دسترس نیست،کهگیلویه بزرگ در بنری،بویراحمد در بک پوستر تبلیغاتی
دنبال کنید

بخشدار لوداب که همیشه از مشکلات متعدد این بخش گلایه دارد، گفت: با وجود اینکه جمعیت بسیار زیادی در این بخش جای دارند اما متاسفانه آنگونه که باید و شاید به این بخش توجه نمی‌شود و محرومیت همچنان در این بخش به قوت خود باقی مانده است.

روحانی از توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ و میزان اعتبار اختصاص یافته به این بخش گلایه کرد و گفت: مبنای توزیع اعتبارات چیست اگر مبنای توزیع اعتبارات محدودیت، محرومیت و جمعیت است لوداب همه این شاخص را دارد که متاسفانه کمترین اعتبارات به این بخش اختصاص داده شده است.

وی سرجمع اعتبارات اختصاص یافته ماده ۱۸۰ به بخش لوداب را ۲۲۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبار ناچیز دردی از مشکلات لوداب با جمعیت بالا و محدودیت‌ها و محرومیت‌ها را دوا نمی‌کند که از مسئولان استانی و شهرستانی تقاضا داریم که بخش لوداب را دریابند.

این مسئول با اشاره به محرومیت تاریخی لوداب بر مشخص شدن مبنای توزیع اعتبارات بار دیگر تاکید کرد و گفت: مبنای توزیع باید مشخص شود تا بخشی چون لوداب که هم جمعیت بالایی دارد و هم محروم است تکلیف خود را بداند.

روحانی در ادامه با بیان اینکه بخش لوداب در حوزه راه روستایی، آب شرب مشکلات متعددی داشته و دارد، گفت: در سخنان مسئولان همواره اولویت توزیع اعتبارات شاخص راه روستایی، آب شرب و بهسازی روستایی عنوان شده که بخش لوداب بر اساس اولویت‌ها اعلام شده در رده‌های اول برای توزیع اعتبارات قرار دارد.

بخشدار لوداب ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های خوب نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس و مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیر شهرستان تصریح کرد: با تلاش نماینده مردم در مجلس شش میلیارد تومان اعتبار به حوزه آبرسانی لوداب تخصیص داده شده که امیدواریم بتوان مشکلات آب این منطقه را در آینده‌ای نزدیک برطرف کرد.

وی در پایان با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی لوداب گفت: در سال جاری در بخش راه روستایی بر اساس پیگیری نماینده مردم در مجلس و تلاش مدیر راه و شهرسازی بویراحمد قریب به ۱۶ میلیارد تومان در حال پیگیری است که اگر این میزان تخصیص داده شود مشکلات راه بخش لوداب برطرف خواهد شد.

بویراحمد ۵۰ درصد پایین‌تر از شاخص راه روستایی کشور قرار دارد

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان بویراحمد با توجه به صعب‌العبور بودن و پراکندگی روستاها در بخش راه روستایی ۵۰ درصد زیر متوسط شاخص کشوری قرار دارد.
غلام‌محمد زارعی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بویراحمد با اشاره به اعتبارات توزیعی ماده ۱۸۰ سال گذشته در دو شهرستان بویراحمد و دنا اظهار کرد: در سال گذشته اعتبارات ماده ۱۸۰ ملی این دو شهرستان ۳۰ میلیارد تومان بوده است.

تاکید دکتر روحانی در همایش اقتصاد مقاومتی بر نقش سفرا و استانداران در روابط منطقه ای
دنبال کنید

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: سال گذشته تخصیص نسبت خوبی داشتیم و پروژه‌های انتخابی که از محل ماده ۱۸۰ اعتبار دریافت کرده‌اند از پروژه‌های خوب این دو شهرستان‌ بودند.

زارعی با تاکید بر اینکه در اعتبارات توزیعی ماده ۱۸۰ در سال جاری از یک درصد به دو درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: امروز اعتبارات بخش ملی و استانی ماده ۱۸۰ را بر اساس اولویت‌ها توزیع خواهیم کرد.

این مسئول با بیان اینکه در توزیع اعتبارات اولویت‌های مناطق مدنظر است، گفت: شهرستان بویراحمد با توجه به اینکه پرجمعیت‌ترین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد است متاسفانه در شاخص‌های راه روستایی، آب و بهسازی روستاها به نسبت دیگر شهرستان‌های استان و حتی شاخص کشوری پایین‌تر است.

وی با اشاره به شاخص راه روستایی در شهرستان بویراحمد تصریح کرد: شهرستان بویراحمد با توجه به صعب‌العبور بودن و پراکندگی روستاها ۵۰ درصد زیر متوسط شاخص کشوری قرار دارد که به عنوان مسئول و خدمت‌گذار مردم تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات در این بخش به کار می‌گیریم.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در این بین از جذب ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه راه روستایی بویراحمد خبر داد و گفت: طی دیدارهایی که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم این میزان اعتبار را با توجه به وضعیت راه‌های روستایی در بویراحمد جذب کردیم.

زارعی با اشاره به دیگر اولویت‌های شهرستان بویراحمد در دو بخش آب و بهسازی روستاهای این شهرستان تصریح کرد: در سال گذشته با وجود اندک بودن منابع کارهایی در این بخش‌ها صورت گرفته که می‌توانست جمعیت بیشتری را تحت پوشش و اثرات بالایی را داشته باشد.

وی از شاخص‌های مهم در توزیع اعتبارات را بیکاری عنوان کرد و گفت: در سال گذشته از محل اعتبارات اقداماتی صورت گرفته که برای نخستین‌بار به سمت کانون‌های جمعیتی رفتیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس با بیان اینکه  ایجاد عدالت و توازن در توزیع منابع همواره مدنظر قرار می‌گیرد، گفت: اگر اعتبارات بخشی کمتر است به جهت محدود بودن منابع است و اولویت قرار دادن شاخص‌ها بوده است.

زارعی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جمعیت متراکم پیرامون شهر یاسوج و وجود مشکلات و کمبودهایی در این حوزه‌ها اذعان کرد: بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در حاشیه شهر یاسوج در مناطقی از جمله مادوان‌ها، مزدک‌ها حضور دارند که به هر دلیلی مسائل آن‌ها مغفول مانده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مناطق حاشیه شهر یاسوج با وجود اینکه جمعیت بالایی را در خود جای دارد اما از نظر زیرساخت‌های ارتباطی، خدماتی، روشنایی و معابر و …کمتر دیده شده که باید اولویت‌ها را با هم‌افزایی مورد توجه قرار دهیم.

 



تیتر یک