چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکترخادمی، محورهای اولویت کار استان را در فرصت باقی مانده برنامه پنجم برای توسعه همه جانبه استان برشمرد

  دکترسیدموسی خادمی افزود: بیش از یکهزار و ۸۰۰ طرح و پروژه در دست اجرای استان ۵۴۳ پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد است که اتمام آنها در برنامه کار قرار گرفته است. به گفته خادمی، برخی از این پروژه ها مشکل کمبود اعتبار دارند، بعضی بدون مطالعه شروع شده و تعدادی دارای مشکلات

اختصاصی کرونا

کد خبر : 18668
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱

 

دکترسیدموسی خادمی افزود: بیش از یکهزار و ۸۰۰ طرح و پروژه در دست اجرای استان ۵۴۳ پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد است که اتمام آنها در برنامه کار قرار گرفته است.

به گفته خادمی، برخی از این پروژه ها مشکل کمبود اعتبار دارند، بعضی بدون مطالعه شروع شده و تعدادی دارای مشکلات معارض هستند.

استاندار تصریح کرد: تعدادی از طرح های صنعتی و تولیدی استان راکد و برخی کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت دارند که بیشتر مشکلات آنها مدیریتی، کمبود نقدینگی، اقتصادی نبودن، قدیمی و فرسودگی ماشین آلات می باشد که باعث بیکاری کارگران آنها شده است.

خادمی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید تلاش دارد به طریقی این طرح ها را پشتیبانی، حمایت و بروز رسانی کند و به سامان برساند، ضمن اینکه در استان سیستم بانکی به دلیل مصارف سه برابری منابع با کمبود نقدینگی روبرو است.

به گفته استاندار، در این رابطه کمیته ای تشکیل و پیوسته جلسه برگزار شد و با احصاء تعدادی از بنگاه ها مشکلات آنها مورد بحث و کارشناسی قرار گرفت و تاکنون اغلب طرح های تولیدی بررسی شده و راه اندازی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار تصریح کرد: در خصوص مدیریت مشارکتی برای حل مشکلات بدون دخالت در وظایف ساختاری در این استان چهار کارگروه مختلف در حوزه امور زیر بنایی، اقتصاد و سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی، سلامت، بهداشت و درمان با مشارکت نخبگان در سطح استان و نخبگان استانی که مسئولیت ملی دارند، تشکیل شده و جلسات مختلفی پیرامون مسائل استان مورد بررسی قرار گرفته است.

استاندار به برگزاری نشست های مختلف با بخش خصوصی برای ایجاد فضای کسب و کار و جلب سرمایه های بخش خصوصی و تلاش برای حل مسائل و مشکلات اشتغال و بیکاری و رونق اقتصادی و تشکیل شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی و آماده کردن بستر لازم برای بخش خصوصی در زمینه های اقتصادی به عنوان یک محور مهم برای رشد توسعه استان اشاره کرد.

استاندار همچنین گفت: برنامه چهار ساله دولت تدبیر و امید در استان تدوین و فعالیت ها براساس این برنامه آغاز شد و در دست پیگیری است.

خادمی گفت: تدوین منظم برنامه راهبردی چهار ساله این استان که در آن هدف گذاری ها مبتنی بر واقعیت ها، ظرفیت ها و محدودیت ها در حوزه های مختلف است و مسیر توسعه همه جانبه استان را هموار می کند، وارد مرحله اجرا شده است.

خادمی افزود: در این برنامه راهبردی به برخی ضرورت ها، راهکارها و استراتژی های مهم در سطح کلان، منطقه ای و استانی و نیز ضرورت ارایه آمار دقیق و شفاف سازی از سوی دستگاه های اجرایی از مهمترین شاخص های اصلی است.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی جامع و اصولی در جهت پیشرفت و بهبود امور و نیز تحلیل وضع موجود و پیش بینی وضعیت آینده، مستلزم وجود اطلاعات دقیق و به هنگام و یا به تعبیردیگر، سیمای شفاف از عملکرد بخش های مختلف بود که در تدوین این برنامه لحاظ شده است.

به گفته استاندار، فرایند رسیدن به هدف با چنین روش معقولانه، منطقی و کارشناسی علاوه بر سرعت بخشیدن و سهولت بیشتر در انجام امور درصد خطا و انحرافات را نیز تا حد قابل ملاحظه ای کاهش می دهد و نظارت بر حسن اجرای این مهم را نیز آسانتر و عملی ترمی کند.

وی افزود: این مهم بویژه برای استانی که برغم برخورداری از مواهب الهی و منابع مختلف همچون نفت و گاز، شرایط اقلیمی ویژه و جاذبه های متنوع گردشگری، وفور منابع آب و به طور کلی استعدادهای فراوان در زمینه های مختلف، نتوانسته است همپای دیگرمناطق کشور مسیر توسعه و پیشرفت را بپیماید، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

خادمی با اشاره به ارایه پیش نویس وتدوین سند توسعه کهگیلویه وبویراحمد گفت: این برنامه پس از نشست های متعدد کارشناسی و تخصصی وهمسو با برنامه های فرا دست والبته برخی از شاخص های کمّی مهم و کلیدی توسعه استان همراه با طرح های مورد نیاز برای تحقق اهداف تهیه گردید.

استاندار گفت: تدوین این برنامه موجب تقویت روحیه برنامه محوری و نظارت پذیری در فعالیت دستگاه های اجرایی و نیز ارزیابی دقیق عملکردها برای نهاد های نظارتی است.

وی یاداور شد: البته آنچه تدوین شده است، نمی تواند به عنوان یک برنامه جامع که در بردارنده تمام فعالیت های دستگاه های اجرایی و برنامه های دولت در استان باشد، تلقی شود بلکه در حقیقت بیانگر مهمترین اقدامات کلیدی و اثر گذار در توسعه این استان در کنار سایر فعالیت های عادی و معمول دستگاه های اجرایی است.

خادمی تصریح کرد: در حوزه مسایل اجتماعی و فرهنگی در این برنامه نیز هر چند مباحث زیر ساختی و سخت افزاری تا حدودی بررسی و تدوین شده است، ولی عمده فعالیت ها در این حوزه ها معطوف به حوزه های نرم افزاری است که این مهم نیز نیازمند هماهنگی بیشتر با دستگاه ها ، نهادها و سازمان های مردم نهاد خواهد بود.

اسناندار یکی از برنامه استان را طرح ۱۰+۲۰ بیان کرد و گفت: این استان دومین سال فعالیت دولت را با اجرای طرح ۱۰+۲۰ آغاز کرد که شامل ۲۰ طرح عمرانی کلیدی و ۱۰ طرح اقتصادی پایه است و با تکمیل آنها می تواند استان را به حرکت درآورد.

وی اظهار داشت: این طرح با هدف توسعه عمرانی و اقتصادی  و برای عبور کهگیلویه و بویراحمد از برخی مشکلات جدی که برسر راه توسعه همه جانبه خود دارد، برنامه ریزی شده است.

خادمی، سد تنگ سرخ، سد شیو، آبرسانی از سد کوثر به شهر لیکک، توسعه فرودگاه یاسوج، آبرسانی به اراضی دهدشت غربی، چهار بانده کردن ورودی های تعدادی از شهرها، پروژه محور پاتاوه – دهدشت، راه آهن استان، بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج، بیمارستان گچساران  را …از۲۰ طرح راهبری استان در حوزه عمرانی برشمرد.

استاندار، پتروشیمی گچساران ، پتروشیمی دهدشت، فسفات چرام، منطقه وِیژه اقتصادی گچساران، مجتمع سیمان سه هزار و ۵۰۰ تنی مارگون، مجتمع فولاد دنا سقاوه، مجتمع فرهنگی یاسوج را از جمله ۱۰ طرح اقتصادی  نام برد.

به گفته وی، این طرح در کنار بیش از یک هزار و ۸۰۰ پروژه دیگر استان مورد توجه ویژه است که با تکمیل آنها تحول خوبی در همه بخش ها و رشد شاخص های این استان ایجاد خواهد شد.

استاندار تصریح کرد: ۹۰۸ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار شش هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال  در مناسبت های ملی از جمله دهه فجر و هفته در دولت یازدهم در این استان افتتاح و کلنگ زنی شده است.

اجرای طرح دارویار در لرستان
دنبال کنید

وی اظهار داشت: ۷۴۸ پروژه عمرانی با اعتبار پنج هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شده است.

خادمی با بیان اینکه، از مجموع پروژه های افتتاحی ۷۷۱ پروژه عمرانی و ۱۳۷ طرح اقتصادی می باشد، اظهار داشت: ۱۵۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار یک هزارو ۸۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شده است.

استاندار یادآور شد: طرح های افتتاحی زمینه اشتغال چهار هزارو ۳۶۵ نفر را فراهم کرده است.

خادمی تصریح کرد: ۲۰۶ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار یک هزار و ۷۸۴ میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال  در هفته دولت سال جاری در این استان افتتاح و کلنگ زنی شد.

وی افزود: ۱۷۱ پروژه عمرانی با اعتبار یک هزار و ۱۲۴ میلیارد و ۷۹۷ میلیون ریال  افتتاحی بودند.

به گفته خادمی، از مجموع طرح ها، ۳۵ طرح با اعتباری بیش از ۴۰۴ میلیارد و۳۳۵ میلیون ریال در بخش اقتصادی  به بهره برداری رسید.

استاندار اظهار داشت: ۲۳ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۳۲میلیارد و۱۷۵ میلیون ریال کلنگ زنی شد.

وی با بیان اینکه، پروژه های افتتاحی نزدیک به ۱۰ برابر پروژه های کلنگ زنی است، تصریح کرد: تلاش براین است که پروژه های در دست اجرا به بهره برداری برسند تا مردم از آنها بهره مند شوند.

خادمی، رویکرد دولت و مسئولان را اتمام و تکمیل طرح های عمرانی و اقتصادی نیمه تمام و پرهیز از شروع پروژه های جدید برشمرد و گفت: مگر در مواردی که پروژه تامین اعتبار شده باشد و هیچ مشکلی برای آغاز عملیات اجرائی و اتمام نداشته باشد، پروژه جدید کلنگ زنی می شود.

استاندار به برخی اقدامات دولت یازدهم در دو سال گذشته در این استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته و از محل منابع سازمان شهرداری و سایر منابع افزون بر ۷۳۰ میلیارد ریال به شهرداری های ۱۷ گانه استان اختصاص یافت.

استاندار همچنین میزان کمک دولت به دهیاری های استان را در سال گذشته افزون بر ۲۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

خادمی تصریح کرد: میزان کمک دولت با وجود کاهش درآمدهای عمومی و اقتصادی به دهیاری ها در سال گذشته حدود ۲۲۲ درصد رشد داشته که نشان دهنده توجه و اهتمام ویژه دولت به مناطق محروم و روستاهاست.

وی به طرح آمایش سرزمینی در استان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح که از سال ۸۴ تا شروع دولت یازدهم راکد بود هم اکنون با پیشرفتی بالای ۷۰ درصد در دست اجراست که تا حدود سه ماه آینده نیز تکمیل خواهد شد.

خادمی در خصوص تدوین سند توسعه چهارساله استان در بخش های مختلف هم گفت: با توجه به گزارش ها در بیش از ۹۰ درصد بخش ها عملکردها متناسب با این برنامه پیش رفته است.

وی به افزایش میزان درآمدهای عمومی استان در دولت یازدهم و در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: میزان درآمد مصوب و سهم استان در سال گذشته حدود ۱۲۷ میلیارد تومان بود در حالی که ۳۰ میلیارد تومان مازاد درآمد وصول شد که نشان از رونق اقتصادی دارد.

استاندار ادامه داد: سهم درآمد امسال استان ۱۸۷ میلیارد تومان است و در چهار ماهه اول ۵۶ میلیارد تومان آن وصل شده است.

وی، اجرایی شدن راه آهن یاسوج – اقلید، پروژه گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک، اجرای تطویل باند فرودگاه یاسوج، پل سوم بشار یاسوج، اجرای عملیات سد شیو و سد تنگ سرخ را از برخی طرح های عمرانی بزرگ در استان برشمرد.

خادمی، به پروژه آبرسانی از سد کوثر به شهرهای سوق، کهگیلویه، چرام و لنده اشاره کرد و گفت: تخصیص آب از سدهای موجود استان موضوعی بود که سال های متمادی در استان مغفول مانده بود.

خادمی به افزایش میزان بودجه استان در دوسال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: کل اعتبار مصوب در سال ۹۲ و از محل های مختلف دو درصد نفت، ملی استانی شده و سایر منابع ۳۵۲ میلیارد تومان بود که درصد اندکی از آن تخصیص یافت.

استاندار ابراز داشت: این در حالی است که اعتبارات مصوب امسال استان در سال ۹۴ افزون بر ۶۲۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به افزایش سهم اعتبارات استان از محل های مختلف در دولت یازدهم گفت: سهم استان از میزان اعتبارات متفرقه از یک دهم درصد به حدود ۹ دهم درصد در سال ۹۴ افزایش یافته است.

خادمی تصریح کرد: سهم اعتبارات ملی در استان از نیم درصد به حدود دو برابر افزایش به یک درصد رسید.

وی ابراز داشت: در حالی که سهم استان در اعتبارات ویژه استانی تنها هشت دهم درصد بود اما در سال ۹۴ به حدود دو و نیم درصد رشد یافته است.

استاندار ابراز داشت: از مجموع ۳۸۲میلیارد تومان اعتبار مصوب سال ۹۳ نیز حدود ۳۰۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافت.

خادمی همچنین تاکید کرد: انتظار داریم در تدوین برنامه ششم، توازن منطقه ای دیده شود و رویکرد تمرکز زدایی از منابع و تفویض اختیارات در آن لحاظ گردد.

خادمی افزود: نگاه یکسان به همه استان ها ظلم است وبه استانی مانند کهگیلویه وبویراحمد باید به لحاظ وضعیت و شرایط  موجود و نسبت به وضعیت زیر ساخت ها و شرایط رشد و توسعه شاخص ها، مورد توجه قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: این استان با ۹۳/ ۰ درصد جمعت و ۹۴/۰ درصد مساحت کشور بین چهار تا پنج استان بزرگ کشور به عنوان کریدور جنوب به مرکز کشور است و در حوزه نفت و گاز ۲۵ درصد تولید کشور را دارد و بیش از ۱۰ میلیارد مترمکعب روان آب معادل ۱۰ درصد آب کشور و از ۱۶ درصد جنگل های زاگرس برخوردار بوده اما برای استفاده از این شاخص ها زیر ساخت ها مناسب نسیت.

به گفته خادمی، این استان به لحاظ گردشگری به ویژه اکوتوریسم از مقصدهای خوب گردشگری کشور تعریف شده وعلاوه بر گردشگری طبیعی، وجود قبور بیش از ۳۰۰ امام زاده، منطقه گردشگری مذهبی است و همچنین دارای مکان های گردشگری تاریخی از جمله در دهدشت می باشد که اگر زمینه فراهم گردد، نقش محوری درتوسعه استان دارد.

استاندار تصریح کرد: کهگیلویه وبویراحمد با ۷۰ درصد جنگل بلوط و دارای دو هزار گونه گیاهان دارویی، تولید ۱۳ هزار تن شیلات در سال اما به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت ها  بالاترین نرخ بیکاری کشور را دارد.

 وی، به نرخ بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: براساس اخرین آمار مرکز آمار ایران،  نرخ بیکاری در کهگیلویه وبویراحمد ۸/۱۴است و در کشور این آمار ۸/۱۰ درصد می باشد و این استان رتبه آخر کشور را به لحاظ بیکاری دارد که در پی توجه دولت به استان در این خصوص هستیم.

نمایشگاه اخبار مطبوعات از۱۳۰۷ تا ۱۳۸۰ در گچساران برگزار شد
دنبال کنید

استاندار گفت:  با وجود ۱۰ میلیارد متر مکعب آب استان و سدهای کوثر و مارون که مورد بهره برداری قرار گرفته اند و سدهای چم شیر، تنگ سرخ  و سد خرسان که حوزه آبریزهمه در این استان است و خسارات مخازن آنها به استان وارد شده اما تخصیص خوبی به استان داده نشده است.

خادمی تصریح کرد: مردم کهگیلویه وبویراحمد همواره در کنار انقلاب بوده‌اند و در جنگ هشت ساله دفاع مقدس با اهداء یک هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۰ هزار جانباز و ۸۰۰ آزاده، رتبه نخست کشور را به لحاظ جمعیت وحضور در جنگ به خود اختصاص داده است.

وی به وضعیت و شرایط کنونی استان در همه شاخص ها اشاره کرد و ادامه داد: این استان با داشتن ۱۵ هزار کیلومتر وسعت و ۶۸۸ هزار نفر جمعیت کمتر از یک درصد وسعت و جمعیت کشور را به خود اختصاص داده و دارای هشت شهرستان و ۱۹ بخش است.

خادمی ابراز داشت: در گذشته ترکیب جمعیت شهری به روستایی ۴۰ به ۶۰ بود و به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت ها در روستاها و سیل مهاجرت به شهرها بخصوص یاسوج این نسبت درروستاها به ۴۷ درصد رسیده است.

استاندار، جمعیت دانشجویی استان را ۵۳ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این استان دارای ۲۶ مرکز آموزش عالی است که قبل از انقلاب جمعیت دانشجویی ما کمتر از ۱۰۰ نفر بوده و برای استفاده از ظرفیت این نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی پای کار، نیازمند فراهم شدن زیر ساخت ها هستیم.

خادمی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت که از طرح‌های بنیادی دولت تدبیر وامید است، شاخص های بهداشتی و درمانی رو به رشد است و در حال اجرا بودن هفت بیمارستان، سرانه تخت بیمارستانی ازهر هزار نفر ۱٫۳۶ درصد است که فاصله ای با میانگین ۱٫۵ در کشور نداریم.

به گفته وی، با ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج و دو بیمارستان گچساران و چهار بیمارستان شهرستان‌های باشت، چرام، لیکک و سی‌سخت شاهد تحول عظیمی در حوزه بهداشت و درمان استان باشیم.

استاندار، جمعیت عشایری استان را ۷۰ هزار نفر خواند و بیان کرد: در سال‌ های گذشته میزان جمعیت عشایری استان ۶۰ به ۴۰ بوده که در سال‌ های اخیر جمعیت شهرنشینی استان، روند افزاییش شدیدی به خود گرفته است.

وی به منابع تخصیص یافته به استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تخصیص اعتبار استان در سال گذشته خوب و چشمگیر و اعتبارات تخصیص یافته به استان بالای ۸۰ درصد بوده است.

خادمی اضافه کرد: استان به لحاظ ظرفیت و استعداد در حوزه نفت و گاز از ظرفیت‌های خوبی برخوردار بوده که ۲۵ درصد تولید نفت و گاز کشور را تامین می‌کند و در دوران تحریم درصد خوبی ازصادرات نفت کشور از استان کهگیلویه وبویراحمد صورت گرفت.

استاندار با بیان اینکه در بحث راه‌های ریلی و هوایی استان ما دارای مشکلات عدیده‌ای است، گفت: دو فرودگاه یاسوج و گچساران با مشکل مواجهند وشاخص راه های استان ۴٫۲ ولی در کشور ۱۵٫۲ می باشد، که فاصله زیادی است.

خادمی گفت: در حوزه راه و حمل و نقل باید به این استان نگاه ویژه‌ای شود، چرا که اکنون ۶۵ کیلومتر بزرگراه دارد و می بایست ۷۶۰ کیلومتر بزرگ را داشت و جاده مهم پاتاوه- دهدشت که از ۲۰ سال قبل کار آن شروع شده، هنوز به نتیجه نرسیده است.

خادمی تصریح کرد: سدهای زیادی در استان کهگیلویه وبویراحمد احداث شده که خیر از آنها ندیده‌ ایم و پیگیر تخصیص بیشتر آب از این سدها می باشیم.

وی افزود: در حوزه جنگل‌ها با وجود اینکه ۷۰ درصد از مساحت استان جنگل است و متوسط سالانه ۱۰۰ فقره آتش‌سوزی داریم، در تلاشیم در این خصوص به استان توجه شود.

وی گفت: پتروشیمی‌ها از سال ۸۲ کلید خورده‌اند، اما به دلیل چرخه ناقص آن اکنون در حال رکود و سکون مانده‌‌ اند.

وی به راهکارهایی برای خروج استان از محرومیت اشاره کرد و گفت: تا تمرکززدایی اعتبارات در کشور صورت نگیرد، توسعه نیافتگی دامنگیر استان است، چرا که ۸۶ درصد، اعتبارات عمرانی کشور به صورت ملی توزیع می‌شود.

خادمی ادامه داد: سهم ما از منابع بانکی بسیار اندک  و ناچیز یعنی ۲۹ درصد است و نسبت منابع به مصارف ۱۳۲ درصد است در حالی که درآمد سال گذشته استان عدد خوبی یعنی ۱۲۷ میلیارد تومان بود.

استاندار گفت:  پیگیر تخصیص با درصد بالا اعتبارات ملی و ملی استانی، افزودن سهم استان از توزیع منابع متمرکز در کشور، قرار گرفتن استان در لیست استان های سردسیری، افزایش منابع اعتباری ماده ۱۰ و ۱۲، توجه به استان در حوزه فنآوری اطلاعات و هسته ای، کمک به احداث پارک علم و فنآوری، کمک به چهار شهرستان تازه تاسیس و اعمال ماده ۲۱۵ در این شهرستان ها هستیم.

وی به نشست هم اندیشی مسئولان اجتماعی و فرهنگی استان در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال، توجه به مقوله امنیت، وحدت و وفاق اجتماعی و آرامش و تعامل سازنده با علماء، روحانیون و شخصیت های تاثیر گذار، تلاش برای ایجاد فضای اعتدالی و توجه به گسترش ارزش های اسلامی بویژه فرهنگ اقامه نماز، عفاف و حجاب و تکریم ارباب رجوع از برنامه های استان اشاره کرد.

استاندار، اهتمام جدی به ارتقاء سطح خدمات شهری، استفاده از ظرفیت های مشاوره ای اساتید دانشگاه ها در تدوین برنامه ها و اتخاذ راهکارهای مناسب سازی محیط های اداری و اماکن شهری برای تردد معلولین و جانبازان، استفاده از نقطه نظرات تشکل های قانونی، دانشجویان، اقشار مختلف مردم منجمله طبقات تحصیل کرده و روحانی برشمرد.

خادمی، بازدید و سرکشی از شهرستان ها، تلاش برای بهره گیری از ظرفیت ها، قابلیت ها، توانمندی های موجود در استان، توجه به مقوله کشاورزی، باغات و شیلات، دامپروری، مشکلات خشکسالی و مناطق محروم و روستائی استان، توجه به بخش گردشگری و تلاش برای رونق این صنعت و زمینه سازی برای حضور مقامات ارشد وزارتخانه ها به استان را از دیگر برنامه ها بیان کرد.

استاندار، تلاش برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با هدف حفظ ظرفیت های اشتغال موجود در سیستم بانکی و در مجموع تبادل نظر در خصوص مهمترین موضوعات و مسائل و مشکلات استان را از برنامه های دو سال گذشته و در دست اجرا برای سنوات آتی اعلام کرد.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi