جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حزب‌الله لبنان امروز نیرو و قدرتی است که سبب غرور و عزت اعراب و لبنان شده است

محمد ارشادی عصر امروز در مراسم رژه نیروهای نظامی و انتظامی این شهرستان به مناسبت سالروز ۳۱ شهریورماه و آغاز هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: کشور عراق در ۳۱ شهریور و با حمایت کشورهای استکباری به ایران اسلامی نوپا حمله کرد. وی با بیان اینکه فرماندهان عراقی معتقد بودند که طی سه روز ایران

اختصاصی کرونا

کد خبر : 18011
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱

کرونا :

حزب‌الله لبنان امروز نیرو و قدرتی است که سبب غرور و عزت اعراب و لبنان شده است

محمد ارشادی عصر امروز در مراسم رژه نیروهای نظامی و انتظامی این شهرستان به مناسبت سالروز ۳۱ شهریورماه و آغاز هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: کشور عراق در ۳۱ شهریور و با حمایت کشورهای استکباری به ایران اسلامی نوپا حمله کرد.

وی با بیان اینکه فرماندهان عراقی معتقد بودند که طی سه روز ایران را اشغال کرده و در تهران مصاحبه ترتیب خواهند داد، ادامه داد: تسلط بر اروند، جدایی و تجزیه خوزستان و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌ها و اهداف مهم از جنگ عراق علیه ایران بود.

این فرمانده و یادگار هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: عدم آمادگی نیروهای نظامی کشور، اختلاف بنی‌صدر با نیروهای بسیج و سپاه و پیشروی دشمن بعثی تا نزدیکی‌های اهواز مشکلات را بیشتر کرد، اما خدا کمک کرد تا دشمن بعثی و هم‌پیمانانشان شکست سختی متحمل شوند.

ارشادی تبیین کرد: در این برهه از جنگ که نگرانی و دلهره بر تمامی کشور سایه انداخته بود همه چشم‌ها به سوی جماران و امام راحل بود.

IMG_1815 [1024x768]

وی اضافه کرد: امام راحل با ایراد سخنرانی و بیان اینکه دزدی آمده و سنگی انداخته و رفته، روحیه مضاعفی به رزمندگان داد.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به کمک‌های کشورهای استکباری به عراق علیه ایران، گفت: در جنگ هشت ساله همه دنیا با همکاری با عراق علیه ایران وارد جنگ شده بودند.

ارشادی عنوان کرد: کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، فرانسه، آلمان و کشورهای حوزه خلیج فارس علیه ایران اسلامی در جنگ به صورت مستقیم و غیرمستقیم حضور داشتند.

وی تشریح کرد: در ادامه ناکامی‌های دشمن بعثی علیه ایران، آمریکا از طریق نیروی دریایی مستقیم وارد جنگ علیه ایران شد و ۹ بار در خلیج فارس با نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران رودرو و خسارات زیادی نیز متحمل شد.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به فتح خرمشهر گفت: حدود ۱۶ هزار کشته و ۱۹ هزار اسیر حاصل فتح خرمشهر بود که نیروهای عراقی با دادن این تلفات سنگین شکست را پذیرا شدند.

ارشادی، حزب‌الله لبنان را محصولی از هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: حزب‌الله لبنان امروز نیرو و قدرتی است که سبب غرور و عزت اعراب و لبنان شده است.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس در ادامه با نقل خاطره‌ای از سفر فرماندهان سپاه به کشور کره شمالی افزود: در سال ۶۸ به همراه چند نفر از فرماندهان سپاه به کره شمالی رفتیم و یکی از فرماندهان سپاه در مراسمی که فرماندهان و نیروهای عالی‌رتبه نظامی کره حضور داشتند به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی عنوان داشت: این فرمانده سپاه در سخنرانی خود از رشادت‌ها، فداکاری‌ها و شجاعت‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس سخن گفت؛ در همین حال یکی از ژنرال‌های نظامی کره شمالی ایستاد؛ فرمانده سپاه اعلام کرد که سخنرانی خود را به زودی به اتمام می‌رساند، اما ژنرال نظامی کره شمالی در پاسخ گفت ادامه بدهید می‌خواستم بگویم اگر یک نفر از آدم‌هایی که شما از آنها سخن می‌گویید داشتیم از خدایان کشور من به شمار می‌رفتند.

IMG_1862 [1024x768]

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا امروز به این بزرگداشت‌ها نیازی ندارند، گفت: نیاز امروز ما به شهدا و برگزاری این بزرگداشت‌ها بوده تا با شناخت اهداف و آرمان‌های شهدا و انقلاب مسیر توسعه و تعالی خود را ادامه دهیم.

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi