پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش فرآورش گاز پالایشگاه پارسیان

حجم فرآورش گاز پالایشگاه پارسیان در پنج ماه امسال با ٢,۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به ١١ میلیارد مترمکعب رسیده است. مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: هم اکنون این پالایشگاه با تامین ١٣ درصد گاز کشور پس از مجتمع پارس جنوبی، دومین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17996
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۶:۴۱
حجم فرآورش گاز پالایشگاه پارسیان در پنج ماه امسال با ٢,۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به ١١ میلیارد مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: هم اکنون این پالایشگاه با تامین ١٣ درصد گاز کشور پس از مجتمع پارس جنوبی، دومین تولید کننده گاز بشمار می آید.


فرشید ابدالی با بیان این که در پنج ماه امسال به صورت میانگین روزانه ١٣٧ هزار مترمکعب میعانات گازی در این پالایشگاه تولید شده است، افزود: ۶,۴ درصد میعانات تولیدی کشور به این شرکت اختصاص دارد.


وی ادامه داد: میعانات تولید شده در چهار مخزن ١٨ هزار مترمکعبی ذخیره شده و توسط خط لوله ١٠ اینچ به عسلویه ارسال و از آنجا به خارج از کشور صادر می شود.


به گفته مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان، این شرکت ۴۶ درصد از خوراک خود را از حوزه تابناک، ١١ درصد از حوزه وراوی و ۴٣ درصد را نیز از حوزه هما- شانول دریافت و پس از فرآورش به خط چهارم سراسری ارسال می کند.


به گزارش شانا، شرکت پالایش گاز پارسیان در سال گذشته (٩٣) نزدیک به ٢۵ میلیارد مترمکعب گاز تولید کرده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پیش از آن ۴,۴ درصد افزایش داشته است.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi