جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ورود نمونه های جدید دستگاه های ضربان ساز قلب به کشور

سلامت نیوز: دبیر هفدهمین کنگره تازه های قلب و عروق به معرفی نمونه های جدید «پیس میکر» یا دستگاه های ضربان ساز قلب پرداخت و گفت: پیس میکر از جمله درمان های شناخته شده برای کندی ضربان قلب است. به گزارش سلامت نیوز ، دکتر مسعود اسلامی با بیان اینکه یکی از بیماری های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17959
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۹:۵۱

سلامت نیوز: دبیر هفدهمین کنگره تازه های قلب و عروق به معرفی نمونه های جدید «پیس میکر» یا دستگاه های ضربان ساز قلب پرداخت و گفت: پیس میکر از جمله درمان های شناخته شده برای کندی ضربان قلب است.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر مسعود اسلامی با بیان اینکه یکی از بیماری های سیستم قلب و عروق آریتمی یا به طور واضحتر نامنظمی ضربان قلب است گفت: در این حالت قلب بیشتر یا کمتر از حالت طبیعی یا در محدوده طبیعی و نرمال ولی به صورت نامنظم می زند.

وی افزود: یکی از درمان های شناخته شده برای کندی ضربان قلب، «پیس میکر» یا اصطلاحا ضربان ساز مصنوعی است که ضربان قلب بیمار را بالا می برد.

دبیر علمی انجمن آترواسکلروز ایران به معرفی نمونه های جدید این نوع پیس میکرها پرداخت و عنوان کرد : در نمونه های جدید این نوع پیس میکرها به جای تعبیه از طریق عمل جراحی در داخل قلب بیمار، از وریدهای کشاله ران یک ضربان ساز که به اندازه یک سکه است را در بطن راست بیمار قرار می دهند.
اسلامی افزود: بنابراین دیگر سیمی در سیستم وریدی باقی نمی ماند ، این ژنراتور ۴ تا ۶ سال در بدن مریض کار می کند.

دبیر هفدهمین کنگره تازه های قلب و عروق ضمن اعلام اینکه وسیله دیگری که به تازگی طراحی شده و برای اولین بار در ایران در هفدهمین کنگره تازه های قلب و عروق کارگاه آن برگزار می شود ، Sub cutaneous ICD است، اظهار کرد: این یک وسیله است که در زیر پوست و روی قلب تعبیه می شود تا در مواردی که بیمار دچار ضربان قلب بسیار بالا و خطرناک می شود، با دادن شوک ریتم بیمار به حالت طبیعی برگردد . در این حالت هم هیچ سیمی در داخل حفرات قلب نخواهد بود.

این یک فراخوان است ، بیایید انقلابی بمانیم
دنبال کنید

هفدهمین کنگره تازه های قلب وعروق به همت انجمن آترواسکلروزیس ایران از ۳۱ شهریور تا سوم مهر ماه سال جاری در سالن همایش های رازی تهران برگزار می شود.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi