جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش سکوهای حفاری نفت آمریکا

آمارها نشان می‌دهد که شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته گذشته تعداد دکل‌های حفاری نفت در این کشور را برای سومین هفته متوالی کاهش داده‌اند. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این کاهش نشان می‌دهد که تازه‌ترین دور کاهش قیمت نفت باعث شده که شرکت‌های حفاری برنامه‌های اعلام‌شده در چند ماه قبل برای بازگشت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17949
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۴:۳۱
آمارها نشان می‌دهد که شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته گذشته تعداد دکل‌های حفاری نفت در این کشور را برای سومین هفته متوالی کاهش داده‌اند.


به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این کاهش نشان می‌دهد که تازه‌ترین دور کاهش قیمت نفت باعث شده که شرکت‌های حفاری برنامه‌های اعلام‌شده در چند ماه قبل برای بازگشت به میادین را کنار بگذارند.


شرکت خدمات نفتی بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد: شرکت‌های حفاری آمریکایی پس از کنار گذاشتن ۲۳ سکو در دو هفته قبل، در هفته منتهی به ۱۸ سپتامبر هشت سکو را تعطیل کردند و تعداد کل سکوهای فعال در این کشور را به ۶۴۴ سکو رساندند. این بیشترین کاهش سکوها طی سه هفته از ماه می تاکنون بوده است.


این کاهش در واقع ۴۷ سکویی را که شرکت‌های انرژی در ماه ژوئیه و اوت اضافه کرده بودند، خنثی کرد. شرکت‌های حفاری در ماه می و ژوئن پس از افزایش قیمت نفت به متوسط ۶۰ دلار در هر بشکه برنامه‌هایی را برای افزایش سکوهای حفاری اعلام و در ژوئیه و اوت اجرا کردند.


این در حالی است که قیمت نفت آمریکا در حال حاضر به ۴۶ دلار در هر بشکه رسیده است. نفت برنت در آخرین روز معاملات هفته گذشته پس از هشدار بانک مرکزی آمریکا درباره سلامت اقتصاد جهانی و علائمی مبنی بر اینکه بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت جهان برای حفظ سهم بازار به تولید در سطوح بالا ادامه خواهند داد، به کمتر از ۴۹ دلار در هر بشکه تنزل کرد.


شرکت‌های حفاری این هفته در حوضه‌های بزرگ نفت شیل آمریکا سه سکوی حفاری را در میدان باکن در داکوتای شمالی و مونتانا کاهش دادند ولی دو سکو را به میدان پرمیان در غرب تگزاس و شرق نیومکزیکو اضافه کردند. تعداد سکوها در هر دو میدان ایگل فورد در جنوب تگزاس و نیوبرارا در کلورادو و ویومینگ بدون تغییر باقی ماند.

دریافت زیرمیزی وخطاهای پزشکی عمده‌ترین علت افزایش شکایت مردمی/ واکنش جدی مجلس در صورت ادامه این روند
دنبال کنید


آمارهای دولتی نشان می‌دهد که تولید نفت آمریکا در واکنش به کاهش قیمت‌ها طی چند هفته گذشته کاهش یافته و عرضه نفت این کشور هفته گذشته از متوسط روزانه ۹٫۶ میلیون بشکه در اواخر می تا اواسط ژوئیه (بیشترین آمار تولید از اواسط دهه ۱۹۷۰) به روزانه ۹٫۱ میلیون بشکه در هفته گذشته رسیده است.


تحلیلگران موسسه گلدمن ساش می‌گویند که شمارش کنونی سکوها حاکی از این است که تولید نفت این کشور در سه‌ماهه دوم تا سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۵ به میزان ۲۵۰ هزار بشکه کاهش یافته است.


این کاهش تولید چند ماه پس از کاهش سرمایه‌گذاری شرکت‌های انرژی آمریکایی، کاهش هزاران شغل و کاهش ۶۰ درصدی تعداد سکوها از ۱۶۰۹ سکو در اکتبر ۲۰۱۴ پس از سقوط قیمت نفت از ۱۰۷ دلار در ژوئن ۲۰۱۴ به کمتر از ۴۴ دلار در ژانویه ۲۰۱۵ رخ داده است.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi