چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

کاهش عرضه غیر اوپک در سال آینده

براساس پیش بینی آژانس بین المللی انرژی، میزان عرضه غیراوپک سال آینده میلادی ٢٠٠ هزار بشکه در روز کاهش پیدا می کند. به گزارش شانا، آژانس بین المللی انرژی ( IEA ) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که عرضه غیر اوپک در سال ٢٠١۶، ٢٠٠ هزار بشکه در روز کاهش پیدا می کند. درآخرین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17754
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
براساس پیش بینی آژانس بین المللی انرژی، میزان عرضه غیراوپک سال آینده میلادی ٢٠٠ هزار بشکه در روز کاهش پیدا می کند.

به گزارش شانا، آژانس بین المللی انرژی ( IEA ) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که عرضه غیر اوپک در سال ٢٠١۶، ٢٠٠ هزار بشکه در روز کاهش پیدا می کند.

درآخرین گزارش این آژانس پیش بینی شده است که عرضه کشورهای غیراوپک در سال ٢٠١۶ به ۵٧ میلیون و ٩٠٠ هزار بشکه در روز برسد این در حالی است که عرضه نفت کشورهای غیراوپک در سال ٢٠١۵ نیز ۵٨ میلیون و ١٠٠ هزار بشکه در روز خواهد بود.

در گزارش آژانس بین المللی انرژی همچنین آمده است: مازاد عرضه نفت‌خام در سال ٢٠١۶ در بازارها وجود خواهد داشت. برخلاف اوپک که کاهش عرضه را در سالهای آتی به دلیل سطح پایین قیمتهای جهانی نفت، پیش‌بینی می کند، آژانس بین‌المللی انرژی روش محتاطانه‌تری را جهت پیش‌بینی عرضه نفت و وجود مازاد آن در بازار در پیش گرفته است.

به گزارش شانا، براساس ارزیابی نهادهای بین المللی همچون اوپک، آژانس بین المللی انرژی و آژانس انرژی آمریکا مازاد عرضه نفت در بازار هم اکنون میان ٣ تا ٣,۵ میلیون بشکه نفت در روز است که یکی از مهمترین دلایل کاهش قیمت نفت محسوب می شود.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi