چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

صنعت نفت آماده ورود به دوران جدید توسعه

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به جایگاه ویژه ایران در حوزه نفت و گاز گفت: اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، زمینه توسعه همکاریهای بین المللی صنعت نفت را تقویت خواهد کرد. جلیل جعفری بنه خلخال در گفتگو با خبرنگار شانا، اظهار کرد: مهم‌ترین محور مدنظر هیئت‌های اقتصادی – سیاسی خارجی که بعد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17753
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به جایگاه ویژه ایران در حوزه نفت و گاز گفت: اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، زمینه توسعه همکاریهای بین المللی صنعت نفت را تقویت خواهد کرد.

جلیل جعفری بنه خلخال در گفتگو با خبرنگار شانا، اظهار کرد: مهم‌ترین محور مدنظر هیئت‌های اقتصادی – سیاسی خارجی که بعد از توافقات اخیر (برنامه اقدام مشترک) به ایران سفر می‌کنند، مقوله نفت و گاز است.

عضو کمیسیون انرژی افزود: هیئت‌های خارجی علاقه‌مندی بیشتری نسبت به توسعه همکاریهای نفتی نشان می‌دهند؛ بنابراین، سرمایه‌گذاری در این زمینه به نفع آینده کشور خواهد بود.
دبیر کمیسیون انرژی مجلس در همین زمینه تصریح کرد: در واقع ایران در زمینه نفت و گاز ظرفیتهای نهفته فراوانی دارد. ازاین‌رو، توسعه مناسبات در این زمینه به نفع هر دو طرف ارزیابی می‌شود.

دبیر کمیته انرژیهای نو و هسته‌ای مجلس گفت: انرژی در صدر موضوعات جهانی قرار دارد و ایران در این زمینه در ردیف پنج قدرت جهانی محسوب می‌شود.
این نماینده مجلس نهم در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در ایران هم گفت: به نظر نمی‌رسد در این زمینه محدودیت قانونی وجود داشته باشد؛ بنابراین، برای توسعه سرمایه گذاریها مشکل قانونی نخواهیم داشت. افزون بر این، قراردادهای جدید نفتی ایران که رونمایی خواهد شد به این روند کمک خواهد کرد.

وی هم‌چنین با اشاره به طی مراحل اجرایی برجام (برنامه اقدام مشترک) گفت: ایران آماده افزایش سطح همکاریهای نفتی و گازی با همه کشورها به‌جز رژیم اشغالگر قدس است.

وزیر نفت یکشنبه همین هفته پس از دیدار با نیلز اشمید، وزیر اقتصاد ایالت بادن – وورتمبرگ گفت: شرکتهای آلمانی و ایرانی می‌توانند مذاکرات خود را تا پیش از لغو تحریمها آغاز کنند تا قرارداد بین آن‌ها بلافاصله بعد از برداشته شدن تحریمها امضا شود.
بیژن زنگنه افزود: در این دیدار همچنین نحوه سرمایه‌گذاری در ایران با توجه به سیاستهای اصل ۴۴ برای شرکتهای آلمانی تشریح شد.

فعالیت فرهنگی اولین گام برای شکل گیری یک جامعه است
دنبال کنید

تهران ۴۵ پروژه نفت و گاز را برای ارائه در اجلاس لندن در ماه دسامبر همزمان با رونمایی از مدل تازه قرارداد نفت ایران (IPC) به‌منظور ٢ برابر کردن تولید نفت خام خود، انتخاب کرده است.

مرکز پژوهشهای مجلس نیز درباره برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) با رویکرد تحلیل اثرات اجرای آن در بخش صنعت، پتروشیمی و معدن بررسی کرده است، مهم‌ترین اثرات اجرای برجام و لغو تحریمها بر صنعت پتروشیمی با فرض رعایت الزامات موردنیاز؛ مشتمل بر تکمیل طرحهای نیمه‌تمام پتروشیمی در قالب فاینانس و سرمایه‌گذاری مشترک و… دسترسی سریع و ارزان به تجهیزات کلیدی و دانش فنی موردنیاز به‌خصوص دستیابی به دانش فنی تبدیل متانول به پروپیلن(MTP) و تأمین کاتالیستهای ضروری خواهد بود.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi