چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تلاش ۳میلیارد دلاری برای‌حضوردرپتروشیمی

منابع آگاه می‌گویند، شرکت نفت هند به دنبال ساخت یک کارخانه پتروشیمی سه میلیارد دلاری در ایران است. به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت: پشتوانه این پروژه که ظرفیت سالانه آن یک میلیون تن است، تضمین ایران مبنی بر دسترسی آن به گاز طبیعی ارزان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17549
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۸:۲۷
منابع آگاه می‌گویند، شرکت نفت هند به دنبال ساخت یک کارخانه پتروشیمی سه میلیارد دلاری در ایران است.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت: پشتوانه این پروژه که ظرفیت سالانه آن یک میلیون تن است، تضمین ایران مبنی بر دسترسی آن به گاز طبیعی ارزان به عنوان سوخت است.

سخنگوی شرکت هندی به درخواستها برای اظهار نظر در این زمینه پاسخ نداده است.

دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند به دنبال سرمایه گذاری در بخش انرژی و زیرساخت‌های ایران از جمله تولید گاز بالادستی و توسعه بنادر در مجموع به ارزش چندین میلیارد دلار است.

با توجه به قریب الوقوع بودن لغو تحریمهای ایران، هند به دنبال مناسبات با ایران و تضمین دسترسی به منابع فراوان هیدروکربن ایران است.

مجدودیتهای اقتصادی و مالی در ایران که زمانی دومین تولیدکننده بزرگ سازمان کشورهای صادرکننده نفت بود، باعث شد که این کشور برای احیای صنعت ضعیف هیدروکربن خود به سرمایه و تخصص خارجی نیازمند شود. اگر توافق هسته ای ایران پیش برود و تحریمها لغو شوند، شرکت‌های هندی برای حضور در ایران باید با شرکت‌های انرژی رقیب از چین و شرکت‌های بزرگ نفتی همچون شل و توتال رقابت کنند.

شرکت نفت هند بزرگترین پالایشگاه نفت این کشور برای رسیدن به رشد روی صنعت پتروشیمی تمرکز کرده است. این شرکت قصد دارد برای توسعه تجارت خود در پنج سال آینده چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اوایل امسال در هند گفت: ایران و هند در حال برنامه ریزی روی سرمایه گذاریهای مشترک در بخش انرژی هستند. ایران حمایت هند در دوران سخت را فراموش نخواهد کرد.

در خواست جمعی از جوانان از فرماندار محترم شهر گچساران
دنبال کنید

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز گذشته حمایت یک سناتور دموکرات دیگر را در مورد توافق هسته ای با ایران بدست آورد و برای وتوی رای منفی احتمالی کنگره تنها به سه نماینده دیگر احتیاج دارد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi