شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کنترل تورم، سیاست خارجی و بهداشت و درمان موفقیت دولت یازدهم/امنیت باعث سرمایه گذاری خارجی می شود

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایرنا: ارسلان فتحی پور درباره عملکرد دولت یازدهم در دو سال گذشته افزود: دولت در کنترل تورم موفق عمل کرده است اما متاسفانه با توجه به کمبود منابع نتوانسته بودجه لازم برای پروژه های عمرانی را تامین کند. وی ادامه داد: دولت در بخش بهداشت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17451
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۷:۱۶


به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایرنا: ارسلان فتحی پور درباره عملکرد دولت یازدهم در دو سال گذشته افزود: دولت در کنترل تورم موفق عمل کرده است اما متاسفانه با توجه به کمبود منابع نتوانسته بودجه لازم برای پروژه های عمرانی را تامین کند.

وی ادامه داد: دولت در بخش بهداشت با کمک مجلس عملکرد خوبی داشته است و قدم های مثبتی در این زمینه برداشته شده است.

نماینده مردم کلیبر در مجلس تصریح کرد: متاسفانه هنوز رکود در کشور وجود دارد و بازار کالا از رونق افتاده است ولی باید تلاش بیشتری کرد تا اقتصاد کشور پیشرفت کند.

وی با بیان این که باید دولت برای فروش محصولات پس از تولید نیز برای مصرف کننده تسهیلاتی قائل شود، اظهار داشت: باید امکاناتی برای بانک ها فراهم شود تا مردم بتوانند با استفاده از تسهیلات بانک ها، کالاهای تولید شده را خریداری کنند.

فتحی پور یادآور شد: دولت یازدهم فعالیت بسیار خوبی را برای اتمام مذاکرات هسته ای و رسیدن به نتیجه نهایی انجام داده است.

وی به درخواست افتتاح شعب بانک های خارجی در ایران اشاره و تصریح کرد: البته مغایرت هایی در قانون در این زمینه وجود دارد و شورای نگهبان باید مشخص کند که چگونه این بانک ها می توانند در اقتصاد کشور مشارکت کنند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در قوانین داخلی تصریح شده که باید ۵۱ درصد سهم شرکت ها در اختیار سرمایه گذاران داخلی و ۴۹ درصد در اختیار سرمایه گذاران خارجی باشد اما می توان در مناطق آزاد تجاری برعکس این موضوع عمل کرد.

فتحی پور با بیان این که سرمایه گذاری در کشور نیازمند امنیت مالی است، گفت: اگر می خواهیم سرمایه های خارجی را جذب کنیم علاوه بر امنیت باید سود مناسبی را نیز سرمایه گذار خارجی دریافت کند.

وی همچنین اظهار داشت: اگر سرمایه گذار خارجی سود بیشتری را در ایران نسبت به کشورهای مالزی، اندونزی، ترکیه و سنگاپور کسب کند قطعا سرمایه خود را به ایران منتقل خواهد کرد اما اگر این گونه نباشد، هرگز سرمایه خارجی به ایران نخواهد آمد.

انتهای پیام

کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌های جدی حوزه سلامت است
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi