چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار باشت:دستگاه‌های فرهنگی باشت تعامل درون بخشی بیشتری داشته باشند

سید مسعود حسینی امشب در نشست شورای کتابخانه‌های این شهرستان بر لزوم همکاری دستگاه‌های فرهنگی این شهرستان در ابعاد مختلف تاکید کرد و افزود: امروزه به دلیل تهاجم استکبار و روش استعمار مدرن در به زانو درآوردن جوامع و محقق کردن اهداف شوم، تلاش در عرصه‌های فرهنگی در مقابله با این تهاجم‌ها ضروری است. وی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17144
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰:۰۱

IMG_4241

سید مسعود حسینی امشب در نشست شورای کتابخانه‌های این شهرستان بر لزوم همکاری دستگاه‌های فرهنگی این شهرستان در ابعاد مختلف تاکید کرد و افزود: امروزه به دلیل تهاجم استکبار و روش استعمار مدرن در به زانو درآوردن جوامع و محقق کردن اهداف شوم، تلاش در عرصه‌های فرهنگی در مقابله با این تهاجم‌ها ضروری است.

وی گفت: چنانچه در این رابطه سهل‌انگاری شود دود آن به چشم همه ما و نسل‌های آتی خواهد رفت.

حسینی، فرهنگ هر ملتی را از اساسی‌ترین ارکان آن جامعه برشمرد و بیان کرد: چنانچه جامعه‌ای از فرهنگ خود که سال‌ها طول کشیده تا متناسب با شرایط و مقتضیات اجتماعی شکل گیرد، دور بماند و میل به سوی فرهنگی جدید و ناشناخته کند که با شرایط اجتماعی آنان همخوانی ندارد به مرور زمان از درون متلاشی خواهد شد.

وی گفت: نسل‌های آینده دچار دوگانگی فرهنگی خواهند شد و به عنوان جوامع مصرفی مورد نظر جوامع قدرتمند تبدیل خواهند شد.

این مسئول تصریح کرد: تحکیم بنیان خانواده و مسائل دینی از راه‌های مهم جلوگیری از تهاجم فرهنگی است و در این رابطه تمامی دستگاه‌های فرهنگی به نوبه خود مسئول هستند.

این مسئول، ناکام ماندن دشمنان را در جنگ‌های سخت علیه ملت بزرگ ایران دلیل گرایش به سمت جنگ نرم و فرهنگی دانست و افزود: دشمن پس از آنکه دید از طریق جنگ سرد راه به جایی نخواهد برد به سمت جنگ نرم فرهنگی و رسانه‌ای روی آورد و بدون شک خطر جنگ نرم بیش از جنگ سخت است چرا که برای همه روشن نیست و گاهی نیز به اشتباه آن را تبلیغ کرده و خود ناخواسته عامل دشمن می‌شوند.

شناخت کاملی از شغل برنامه نویسی در کشور/بازار کار و فرصت شغلی برنامه نویسان چگونه است؟
دنبال کنید

حسینی، تحکیم بنیان‌های خانواده، ترویج مسائل دینی، تعمیق روحیه مطالعه در جامعه را از موضوعاتی دانست که می‌توان به وسیله آنها در مقابل این هجمه‌ها مقاومت کرد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi