سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

افزایش تولید نفت ایران پس از تحریمها

اداره اطلاعات انرژی امریکا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که با لغو تحریمها، تولید نفت خام ایران تا پایان سال آینده میلادی روزانه ۶٠٠ هزار بشکه افزایش می یابد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (یی آی ای) در تازه ترین گزارش چشم انداز کوتاه مدت انرژی خود پیش بینی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16812
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
اداره اطلاعات انرژی امریکا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که با لغو تحریمها، تولید نفت خام ایران تا پایان سال آینده میلادی روزانه ۶٠٠ هزار بشکه افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (یی آی ای) در تازه ترین گزارش چشم انداز کوتاه مدت انرژی خود پیش بینی کرد که با لغو کامل تحریمها و تا پایان سال آینده میلادی روزانه صدها هزار بشکه به تولید نفت خام افزوده می شود.


این اداره مدعی است: ایران با توانایی فنی که دارد می تواند تا پایان سال ٢٠١۶ روزانه ۶٠٠ هزار بشکه به تولید نفت خام خود بیفزاید.


برآوردهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که سرعت و مقدار عرضه نفت خام ایران به بازارهای جهانی به زمان لغو تحریمها و موفقیت ایران در تولید و فرآیند بازاریابی برای نفت خام تولید شده بستگی خواهد داشت.


این گزارش می افزاید: بخش عمده افزایش تولید پیش بینی شده برای نفت خام ایران احتمال می رود که در نیمه دوم سال ٢٠١۶ رخ دهد.


بر اساس این تحلیل، افزایش تولید نفت خام ایران می تواند مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی در سال ٢٠١۶ را تشدید کند، در حالی که احتمال می رود دیگر تولید کنندگان نفت خام سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای بازگشت تولید نفت خام ایران به بازارهای جهانی از تولیدشان بکاهند و خود را با این شرایط تطبیق دهند.


گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی می کند افزایش عرضه نفت خام ایران در کنار رشد عرضه جهانی نفت خام و کند شدن روند رشد مصرف جهانی نفت خام، سال آینده سطح ذخیره سازیهای جهانی این ماده را افزایش می دهد.

همایش بین الملی قران و امام خمینی (ره)/imam khoemeini and quran
دنبال کنید


میانگین قیمت نفت برنت سال آینده به ۵٩ دلار می رسد


این اداره همچنین برآورد می کند که میانگین قیمت نفت خام برنت دریای شمال که در ماه ژوئیه به میانگین روزانه ۵٧ دلار برای هر بشکه رسید، انتظار می رود سال آینده به حدود ۵٩ دلار برای هر بشکه برسد.


پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا برای میانگین قیمت نفت خام برنت در سال ٢٠١۶ تا پیش از توافق جامع هسته ای تهران و کشورهای گروه ١+۵ در وین، ۶٧ دلار برای هر بشکه بود.


بنابر تحلیل اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سرعت فروش نفت از ذخیره سازیهای شناور ایران با تردیدهای فراوانی روبروست و به سرعت لغو تحریمها و وجود مشتری برای نفت و میعانات گازی ایران بستگی خواهد داشت.


این اداره می افزاید: چنانچه توافق جامع هسته ای وین اجرایی و تحریمها لغو شود، عرضه نفت خام ایران به بازارهای جهانی افزایش می یابد و هم اکنون مشاهده می شود که ذخیره سازیها در طول سال گذشته با افزایش روبرو بوده است.


تهران و کشورهای گروه ١+۵، ١۴ ماه ژوئیه (٢٣ تیرماه) در وین اتریش به یک توافق جامع هسته ای دست یافتند که بر اساس آن، تحریمهای مالی و اقتصادی ایران در قبال اصلاح برنامه هسته ای این کشور لغو می شوند.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi