شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران هیچگاه به آمریکا خوشبین نبوده است/ تاکید بر تبادل تجارب میان ایران و عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هادی حسین سهر رئیس کمیسیون دفاع و امنیت مجلس عراق عصر یکشنبه (۴ مردادماه) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت تحکیم و تقویت مناسبات دو

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16282
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هادی حسین سهر رئیس کمیسیون دفاع و امنیت مجلس عراق عصر یکشنبه (۴ مردادماه) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.


بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت تحکیم و تقویت مناسبات دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران مشکلات مردم عراق را مشکلات خود می‌داند و همواره به دنبال برقراری ثبات و آرامش در این کشور بوده است.


وی در ادامه بحران اخیر در منطقه به ویژه در عراق را ناشی از دخالت کشورهای بیگانه دانست و افزود: کشورهای غربی و آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای‌شان به دنبال تحلیل قوا و تضعیف کشورهای اسلامی و تقویت مصالح رژیم اشغالگر قدس هستند اما جبهه مقاومت آنها را وادار به عقب نشینی کرده است.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف از ادامه هشدار مسلمانان مردم مظلوم یمن توسط رژیم آل سعود تصریح کرد: ادامه تهاجم و کشتار اطفال و مردم بی‌دفاع یمن بدتر از حمله رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است.


وی در ادامه حضور قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای را نشان از اقتدار کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: ایران هیچگاه به آمریکا خوشبین نبوده و اعتماد ما به توان و نیروهای داخلی در کشور است.


بروجردی در پایان بر تبادل تجارب میان مجالس به ویژه کمیسیون‌های تخصصی دو کشور در عرصه‌های مختلف قانونگذاری و امنیتی تاکید کرد.


در ادامه این دیدار هادی حسین سهر رئیس کمیسیون امنیت مجلس عراق با قدردانی از کمک‌های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های پس از سقوط دیکتاتور عراق گفت: مردم عراق هیچگاه حمایت‌های ایران را در مقاطع مختلف به خصوص کمک‌های نظامی در مقابل داعش را از یاد نخواهند برد.

صادرات، کشاورزی و بخش خدمات تا پایان سال به رشد 5 درصدی خواهد رسید/ گذشت زمانی که ایران را به تروریسم متهم می کردند؛ اکنون جهان بدنبال تعامل با ایران در فضای پسا برجام است
دنبال کنید


وی با ابراز خرسندی از توافق صورت گرفته میان جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ افزود: این توافق نشان داد که ایران کشوری محوری در منطقه محسوب می شود و معادلات منطقه در جهت مصالح مردم مستضعف منطقه تغییر پیدا خواهد کرد.


حسین سهر در ادامه بحران‌های اخیر در منطقه را سیاست کشورهای قدرتمند برای ناامن نشان دادن شرایط منطقه و فروش سلاح به برخی کشورها دانست تا اقتصاد خود را با کشتار مردم مظلوم تقویت نمایند.


رئیس کمیسیون دفاع امنیت مجلس عراق در پایان بر آمادگی کشورش برای انتقال تجارت نظامی و امنیتی با جمهوری اسلامی ایران تاکید و خاطرنشان کرد: دولت و مجلس عراق ایران را شریکی مطمئن در قراردادهای مختلف می‌دانند./


پایان پیام 

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi