جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

گسترش فرهنگ اهدای عضو؛ راهی برای قطع دست دلالان کلیه

عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره ضرورت ترویج فرهنگ اهدای عضو، گفت: اگر بیماران مرگ مغزی اقدام به اهدای عضو کنند دیگر هیچ بیماری سالها منتظر دریافت عضو نخواهد ماند. نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به آمار بالای مرگ مغزی در کشور، افزود: با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16259
تاریخ انتشار : جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶


عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره ضرورت ترویج فرهنگ اهدای عضو، گفت: اگر بیماران مرگ مغزی اقدام به اهدای عضو کنند دیگر هیچ بیماری سالها منتظر دریافت عضو نخواهد ماند.


نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به آمار بالای مرگ مغزی در کشور، افزود: با وجود آمار بالای مرگ مغزی در کشور فرهنگ اهدای عضو همچنان در کشور جا نیفتاده و درک و هضم این مهم برای برخی از خانواده‌ها سخت و غیرقابل باور است؛ البته از سوی عده ای استقبال خوبی در زمینه اهدای عضو مرگ مغزی صورت گرفت ولی کافی نیست و باید فرهنگ سازی در این خصوص بیشتر شود.


این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه آگاهی مردم نسبت به اهدای عضو بسیار کمرنگ است، گفت: فرهنگ سازی نیز در این زمینه پررنگ و مطلوب نیست.


رستمیان با بیان اینکه بیمار مرگ مغزی می تواند همزمان جان چندین بیمار نیازمند به پیوند عضو را نجات دهد، گفت: زنده ماندن برخی از بیماران نیازمند پیوند عضو در گرو رضایت خانواده های بیماران مرگ مغزی است که امیدی به زنده ماندن آنها نیست لذا اهدای اعضای بدن بیماران مرگ مغزی جان بسیاری از بیماران نیازمند پیوند عضو را نجات خواهد داد.


نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصریح کرد: لازم است فرهنگ سازی مناسبی از سوی رسانه‌ها، صداوسیما و نهادهای ذی ربط برای نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو انجام شود.


نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی،‌ با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی مناسب اهدای عضو را افزایش دهیم، گفت: افزایش اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی با بهره گیری از همه ابزارهای تبلیغاتی باید صورت گیرد تا این مهم در جامعه نهادینه شده تا هیچ بیماری در صف انتظار دریافت عضو جان خود را از دست ندهد.

دیدار دکتر لاریجانی با رئیس مجلس عمان
دنبال کنید


این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد زیادی از بیماران  در نوبت دریافت عضو قرار دارند، بیان کرد: با گسترش فرهنگ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، جان بسیاری از بیماران نجات خواهد یافت.


‌این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از دلالی کلیه در کشور، تصریح کرد: با فرهنگ سازی در خصوص پیوند عضو از بیماران مرگ مغزی،  نقش دلالان کلیه، کمرنگ و به طور کامل برچیده خواهد شد.


وی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت علم پزشکی در کشور هم اکنون پیوند از مرگ مغزی تفاوت چندانی با پیوند از فرد زنده ندارد خوشبختانه کشور ما در زمینه پیوند عضو مانند قلب، ریه، کبد، کلیه و مغز استخوان بسیار موفق عمل کرده تا جایی که در پیوند مغز استخوان از کشورهای دیگر پیشی گرفته ایم.


نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: لازم است رسانه ها و صداوسیما در خصوص کسانی که اهدای عضو می کنند اطلاع رسانی کنند تا مردم به اهدای عضو مرگ مغزی ترغیب  و آمار اهدای عضو افزایش یابد.


نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با فرهنگ سازی مناسب همه پیوندها از مرگ مغزی صورت گیرد و پدیده زشت خریدوفروش کلیه برچیده و دست دلالان قطع  شود./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi