شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قصور دوباره هواشناسی در پیش‌بینی توفان تهران/ فرهنگ استعفا در مدیران نهادینه شود

عباس قائیدرحمت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،‌ با یادآوری توفان اخیر در استان تهران‌ و البرز افزود:‌ سال گذشته نیز چنین توفانی به وقوع پیوست که متاسفانه به دلیل عدم پیش‌بینی درست سازمان هواشناسی خسارت‌های مالی و جانی زیادی برجای ماند. نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16190
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲


عباس قائیدرحمت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،‌ با یادآوری توفان اخیر در استان تهران‌ و البرز افزود:‌ سال گذشته نیز چنین توفانی به وقوع پیوست که متاسفانه به دلیل عدم پیش‌بینی درست سازمان هواشناسی خسارت‌های مالی و جانی زیادی برجای ماند.


نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در آن زمان نبود امکانات و تجهیزات به روز از دغدغه‌های مسئولان هواشناسی عنوان شد که البته هیچ‌یک از این‌ها، توجیهات قابل قبولی برای عدم پیش‌بینی توفان سال گذشته نبود.


این نماینده مردم در مجلس نهم، باتاکید بر ضرورت درست انجام وظایف از سوی سازمان‌های اجرایی، تصریح کرد:‌ جان همه افراد برای ما اهمیت دارد و همه دستگاه‌ها باید دست به دست هم دهند تا جان حتی یک نفر هم به خطر نیفتد لذا اگر دستگاه‌ها مانند سازمان هواشناسی و صدا و سیما با یکدیگر همکاری نکنند تبعات زیادی برای کشورخواهد داشت.


وی یادآور شد:‌ از سویی دیگر امروزه در بین مدیران، فرهنگ استعفا وجود ندارد و اگر کوتاهی در زیر مجموعه‌ای اتفاق افتد مقام مسئول تمایلی برای استعفا ندارد که باید این فرهنگ برای افراد ایجاد شود تا مدیران دیگری که برسرکار می‌آیند با مسئولیت ‌پذیری بیشتری فعالیت کنند.


سخنگوی کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: سازمان هواشناسی باید پاسخگوی چنین کم‌کاری باشد و مانیز به عنوان اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از مسئولان مربوطه دعوت خواهیم کرد تا توضیحات خود را پیرامون قصور صورت گرفته ارایه دهند./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi