پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

توافق هسته ای تأثیری در سیاست های ضداستکباری ایران ندارد/آمریکا به دنبال بی ثباتی منطقه است

احمد شوهانی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات و اتهامات مقامات امریکایی درباره نقش تنش زای ایران در منطقه، گفت:  بر اساس فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، سیاست های آمریکا و هم پیمانانش موجب تنش و بی ثباتی در منطقه شده است. نماینده مردم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16162
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۴ - ۸:۳۱


احمد شوهانی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات و اتهامات مقامات امریکایی درباره نقش تنش زای ایران در منطقه، گفت:  بر اساس فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، سیاست های آمریکا و هم پیمانانش موجب تنش و بی ثباتی در منطقه شده است.


نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب همواره به دنبال مقابله با سیاست های استکباری کشورهای غربی به ویژه آمریکا در منطقه بوده و تاکنون نیز این رویکرد و هدف را ادامه داده و خواهد داد، از این رو جنگ رسانه ای و اظهارات فرافکنانه آمریکایی ها هیچ تأثیری در سیاست های جمهوری اسلامی ندارد.


وی با اشاره به ارتباط دادن توافق هسته ای با مسائل منطقه ای از سوی آمریکایی ها، افزود: قطعا اگر مذاکرات هم به نتیجه ای برسد، این مسائل هیچ تأثیری در سیاست های ضداستکباری ایران در منطقه ندارد، زیرا بر اساس گفته رهبر معظم انقلاب سیاست های آمریکا در منطقه اشتباه و ۱۸۰ درجه با سیاست های ایران متفاوت است.


شوهانی با انتقاد از تکرار اظهارات نادرست مقامات آمریکایی درباره حمله نظامی به ایران، گفت: این اظهارات تنها یک بلوف و بازی سیاسی و رسانه ای است، زیرا قطعا در صورتی که آمریکا در پی حمله نظامی به اهداف و نتیجه اش می رسید، این اقدام را انجام می داد، همچنین باید گفت که به طور حتم پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله غربی ها خارج از تصور آن ها است.

اتمام پروژه بیمارستان بوکان در سال آینده
دنبال کنید


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه کشورهای منطقه خود قادر به ایجاد آرامش و ثبات در منطقه هستند، ادامه داد: دخالت کشورهای فرامنطقه تنها بی ثباتی و بحران را در منطقه تشدید می کند.


جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته بار دیگر ایران را به اقدامات ثبات زدا در منطقه متهم کرد و گفت واشنگتن چشم خود را بر این اقدامات نمی‌بندد./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi