سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کمیته بحران برای بررسی چرایی خشک شدن آب چشمه طاق‌بستان تشکیل شود

عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره خشک شدن ناگهانی آب دریاچه‌ «طاق‌بستان» کرمانشاه، گفت: حادثه طاق بستان باعث بهت و حیرت همگان شده است، علت این اتفاق هنوز مشخص نیست البته دو احتمال وجود دارد؛ یکی حفاری‌های غیرقانونی و دیگری رانش زمین. دستگاه‌ها به جای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16135
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶


عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره خشک شدن ناگهانی آب دریاچه‌ «طاق‌بستان» کرمانشاه، گفت: حادثه طاق بستان باعث بهت و حیرت همگان شده است، علت این اتفاق هنوز مشخص نیست البته دو احتمال وجود دارد؛ یکی حفاری‌های غیرقانونی و دیگری رانش زمین.


دستگاه‌ها به جای فرافکنی و رفع مسئولیت بهتر است هم‌افزایی داشته باشند


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه‌ها نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند و آن را به گردن دستگاه دیگر بیاندازد، افزود: درحالیکه مسئولان مربوطه باید سریعا اقدام کنند و برای رفع این مشکل چاره‌ای بیاندیشند؛ اما متاسفانه دستگاه‌ها در این گونه مواقع بیشتر به دنبال فرافکنی هستند؛ حال آنکه باید به جای رفع مسئولیت و انداختن تقصیرات به گردن دستگاه‌های دیگر با هم‌افزایی و تشکیل کمیته بحران مشکل را حل کرد.


وی ادامه داد: مردم کرمانشاه به شدت از اتفاق ناراحت شده‌اند و از مسئولان خواهان رفع این مشکل هستند چراکه خشک شدن آب چشمه طاق‌بستان تبعات منفی بسیاری همچون کاهش شدید گردشگر این شهر و مشکلات دیگری برای زندگی عادی مردم به همراه دارد.


به گفته مصری قطع یک باره آب این احتمال را می‌دهد که مسیر چشمه تغییر کرده باشد و کارشناسان در حال پیدا کردن علت اصلی این اتفاق هستند تا در ادامه راهی برای حل مشکل یافت شود، این احتمال وجود دارد که سال‌ها خشکسالی پیاپی تغییراتی را در زمین ایجاد و مسیر رودخانه تغییر کرده باشد.  

فرمایشات رهبری؛ خطوط قرمز برای منتقدان و مذاکره کنندگان
دنبال کنید


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: بعید است که به دلیل زدن چاه در اطراف چشمه آب آن خشک شده باشد، چراکه این چشمه جوشان است؛ البته هر دلیلی محتمل است.


کمیته بحران برای بررسی چرایی خشک شدن آب چشمه طاق‌بستان تشکیل شود 3


مصری با بیان اینکه هنوز فرصت برگزاری جلسه با مسئولان مربوطه را بدست نیاورده است اما هفته آینده با حضور در حوزه انتخابیه با مدیران مربوطه نشست مشترکی خواهد داشت، گفت: کارشناسان در حال علت‌یابی هستند تا مشخص شود این اتفاق به دلیل رانش زمین بوده و یا حفر چاه‌های غیرمجاز، اما به احتمال ۹۰ درصد خشک شدن آب چشمه طاق بستان به دلیل رانش زمین بوده است.


سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصمیمات مورد نیاز را می‌گیرد


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس اضافه کرد: در نهایت هرگونه اظهارنظر به اعلام نتایج تحقیقات بستگی دارد و تا آن زمان نمی‌توان گفت انجام چه اقدامی بهتر است. با این وجود براساس اعلام نظرات متخصصان و کارشناسان، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصمیمات مورد نیاز را خواهند گرفت.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چهارشنبه هفته گذشته حدود ساعت ۵ الی ۶ صبح آب چشمه طاق بستان خشک شد، که بلافاصله میراث فرهنگی استان درخواست پیگیری این اتفاق نادر و عجیب را داد، همچنین از میراث فرهنگی استان یک گروه هیدروژئولوژی و ژئوموفولوژی را به کار گرفته و در حال بررسی علت هستند./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi