جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اشتیاق آفریقای جنوبی به ایران

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش امیدوار به از سرگیری روابط تجاری با ایران از جمله واردات نفت خام از این کشور پس از لغو تحریم ها در پی توافق هسته ای میان تهران و ۶ قدرت جهانی است. به گزارش خبرگزاری رویترز از پرتوریا، ایران پیش از آغاز اعمال

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16127
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش امیدوار به از سرگیری روابط تجاری با ایران از جمله واردات نفت خام از این کشور پس از لغو تحریم ها در پی توافق هسته ای میان تهران و ۶ قدرت جهانی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پرتوریا، ایران پیش از آغاز اعمال تحریم های ظالمانه کشورهای غربی، بزرگترین تامین کننده نفت آفریقای جنوبی بود که با وارد کردن حدود ۳۸۰ هزار بشکه نفت خام در روز دومین مصرف کننده عمده این ماده در قاره آفریقا به شمار می رود.


مایته نکوآنا – ماشابانه وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی گفت: البته اگر تحریم ها لغو شوند که شرایط برد – برد به شمار می رود، آفریقای جنوبی نیز از چنین وضعی بهره خواهد بود.


وی افزود: آفریقای جنوبی هیچگاه با اعمال تحریم ها علیه ایران موافق نبوده و پالایشگاه ها و تاسیسات نفتی آن از تحریم صادرات نفت خام این کشور خاورمیانه ای آسیب دیده اند.


میزان خرید نفت خام آفریقای جنوبی از ایران در مه ۲۰۱۲ یک ماه پیش از متوقف کردن خرید نفت از این کشور تحت فشار کشورهای غربی به بهانه برنامه هسته ای تهران، حدود ۶۸ هزار بشکه در روز بود که بسیار کمتر از میزان اوج خرید نفت آفریقای جنوبی از ایران در سال ۲۰۱۱ محسوب می شد.


ایران و ۶ کشور عمده جهان روز سه شنبه پس از بیش از ۱۰ سال مذاکرات به توافقی در باره برنامه هسته ای تهران دست یافتند که می تواند خاورماینه را متحول کند.

تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به استخدام‌های بی‌ضابطه دولت دهم
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi