شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

در بازی سیاسی رسانه ای تصادف در چیدمان خبری جایی ندارد/ بی مهری

در آغاز روز ۲۲ تیر ۹۴  و بیست و ششمین روز ماه رمضان بر اساس دعوت سازمان بهزیستی گچساران در خصوص افتتاح و بازدید از مراکز این سازمان راهی فرمانداری شدیم ولی بی مهری هایی دیده شد که جای سوالاتی را پیش می آورد. مفاهیم بی مهری ، بی توجهی و بی فرهنگی رابطه نزدیکی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16090
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

کرونا :

در بازی سیاسی رسانه ای تصادف در چیدمان خبری جایی ندارد/ بی مهری

در آغاز روز ۲۲ تیر ۹۴  و بیست و ششمین روز ماه رمضان بر اساس دعوت سازمان بهزیستی گچساران در خصوص افتتاح و بازدید از مراکز این سازمان راهی فرمانداری شدیم ولی بی مهری هایی دیده شد که جای سوالاتی را پیش می آورد.

مفاهیم بی مهری ، بی توجهی و بی فرهنگی رابطه نزدیکی با هم دارند اگر چه تطابقی بینشان برقرار نیست.

امروزه خبرنگاران پدیده ها و رویدادها را مشاهده می کنند و روش مسئولان را در ارائه اخبار و رویداد به مردم و رسانه ها مورد بررسی قرار می دهند که بنظر می رسد این مسیر از همان دوران قدیم در اطمینان به منابع آگاه ریشه گرفته است.

اما چگونه است که بعضی از ادارات گچساران این اصل مهم را از یاد برده اند که ارتباط یعنی ارتباط متقابل نه یک طرفه؟!!

مسئله در آن است که بعضی از ادارات این شهرستان خبرنگاران را دعوت می کنند برای پوشش خبری رویدادهایشان اما هیچ امکاناتی برای این افراد قرار نمی دهند.

وقتی این مسائل پیش می آید نمی توان کاری کرد که در جریان روابط بین ادارات و رسانه ها خللی پیش نیاید و یا فقط تاثیر ناچیزی بگذارد.

باید اعتراف کرد که اکثر مدیران هیچ اطلاعات رسانه ای ندارند و وجدانا باید گفت: طی چند سال اخیر یک ارتباط صحیح بین اداران و رسانه ها صورت نگرفته است که بامنظره ای که ما ساخته ایم تناقض داشته باشد.

از این رو بهتر آن است که نه از حقیقت رویدادها بلکه از ثمربخشی این نوع روابط روابط سخن گوییم که تا چه حد این ارتباطات به ادارات شهرستان گچساران کمک می کند.

خلیج فارس باید نماد وحدت ملی ایران باشد
دنبال کنید

در اینجا می توان از یک چیز شگفت انگیز پرده برداشت و آن هم کم شدن بودجه امسال گچساران است که ناشی از همین روابط سست و بی معنی است که بین ادارات و رسانه ها پیش می رود.

اگر بگوییم این چیزی شبیه بی مهری مسئولین است مسلما حقیقت را زیر پا نگذاشته ایم اما این کاملا معلوم است که میزان روابط میان ادارات و رسانه ها کم شده است.

این حقیقت که رسانه ها ابزار تبلیغاتی نیستند بلکه ابزار جنگ نرم در هر دولتی هستند را همگی قبول داریم و با صدای رسا از آن دفاع می کنیم اما چرا در گچساران این حقیقت رو به کمرنگی نهاده؟!!

در بازی سیاسی رسانه ای تصادف در چیدمان خبری جایی ندارد و سرعت و مبدا خبر مهم است.

یک اشکال دیگری هم وجود دارد و آن هم فرهنگ است و نشات گرفته از آن است که در دستگاههای اجرایی گچساران هم رخنه کرده است.

ما در رندگی روزمره عادت کرده ایم که روابط هر چه کوچکتر است ساده ترند و مجموع آنها روابط عمومی ها می شود و این هم از فرهنگ بد ناشی میشود.

هر چقدر مسئولین در مورد خبرنگاران اطلاعات بیشتری پیدا می کنند ضعفشان بیشتر دیده می شود زیرا همان مقدار که اطلاعاتشان کامل تر می شود اطلاعات رسانه ها از آنان بیشتر می شود.

ما همواره سعی داریم تیرمان به وسط هدف برخورد کند اما با بی توجهی کاری می کنیم که تیرمان به نزدیکی هدف هم نمی خورد و این از بی توجهی ادارات گچساران به رسانه ها نشات میگیرد.

تقدیر و سپاس از فعالان مساجد در گچساران+ تصاویر
دنبال کنید

ظاهرا برای آنکه کلیه اخبار خارج شده از ادارات گچساران با یک نقطه از هدف اصابت کند باید در لحظه انتشار همه ی آنها دارای محتصات مبدا و سرعت کاملا یک شکل باشند و این نیز فقط وقتی ممکن است که مدیران بدون اشتباه تعامل لازم را با رسانه ها برقرار کنند.

معمولا نه این و نه آن دست یافتنی نیست.

بنابراین مدیران فقط می توانند از احتمال اصابت خبر به نزدیکی هدف اطمینان پیدا کنند اما هرگز با چنین روابطی نمی توان از قبل بدان مطمئن بود.

واضح است امروزه با چنین روابطی در گچساران نمی توان توقع معجزه داشت و مدیران در این شهرستان باید قانون تصادف در بازی گل یا پوچ را در ذهن داشته باشند و هر وقت هم پوچ آمد ناراحت نباشند زیرا این از رفتار آنها ناشی می شود.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi